{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

har det dårligt med at være syg {{forumTopicSubject}}

Har lige ringet mig syg, og har det enormt skidt med det. Det har jeg altid haft uanset hvor syg jeg var.

Pt. drejer det sig om at jeg er langtidssygemeldt pga problemer med mine knæ og ryg. Når knæproblemerne er der, er det sådan at jeg bare kan sidde en hel aften med benene oppe i sofaen og hyle uden at lave noget pga smerter. Det er særligt slemt hvis jeg ikke kan skifte arbejdsstilling, og så er jeg meget påvirket af kulden. Jeg har ikke en diagnose, da jeg har været fejldiagnosticeret et par gange, og venter derfor på min tid hos en reumatolog.

Jeg har sammenlagt været i praktik i lidt over 4 uger. Den ene uge var ferieuge, så ingen praktik, så har jeg været syg i 7 dage+ferieugen hvor der så var lukket alligevel, fordi at jeg fik influenza (ny i børnehaveklasse=sygdom smiley ) efterfulgt af bihulebetændelse + et par dage med bivirkninger fra den medicin jeg havde fået (svimmel, kvalme, døsig - og kører til arb. på knallert)

Det hedder sig at jeg skal kunne veksle mellem arbejdsstillinger, og undgå for meget tid ude i kulden grundet mine problemer.

I går var vi så ude sammenlagt i 2½ time på områder hvor jeg kun kunne stå op. Så det resulterede i at jeg igen sad en hel aften med smerter og har smerter her til morgen. Hvis jeg tager afsted bliver det RIGTIG slemt, hvis jeg bliver hjemme er jeg klar igen i morgen.
Jeg har derfor valgt at sygemelde mig, da jeg tænker at det er hele idéen med denne praktik, at jeg skal sige fra når jeg har smerter.

Men jeg har det stadig skidt over at sygemelde mig. Jeg har ondt og jeg havde influenza osv. det er reelt nok, men jeg har det stadig dårligt med det. Jeg lægger sikkert også mere i hvad folk siger end jeg burde. Den ene jeg skulle sygemelde mig til sagde "bare det ikke er sådan en influenza som sidste gang" osv.
Jeg gav dem med det samme besked om at jeg er tilbage igen i morgen, fordi jeg efterhånden ved at hvis jeg bare passer på mine ben i dag er de ok i morgen.

Hvad gør man for at blive en af dem der ikke har det svært ved at melde sig syg? Jeg får det fysisk dårligt med det, ondt i maven og kvalme når jeg sygemelder mig. Jeg er 31 så man skulle sku' da tro at jeg kunne finde ud af det, men tja, åbenbart ikke...


Kommentarer på:  har det dårligt med at være syg
  • #1   27. okt 2015 Jeg tror(eller ved) vi er mange der får den dårlige samvittighed når man skal melde sig syg. Vi vil jo gerne være pligtopfyldende og det er jo også godt til en vis grad.

    Du skriver du er langtidssygemeldt. Jeg går så ud fra det så er en arbejdsprøvning du er i for at finde ud af hvad du kan holde til. Her viste det sig jo netop at dagens program ikke kunne harmonere med dine fysiske skavanker.

    Det er godt du lytter til dig selv og siger fra - husk det er din fremtid det gælder.


  • #2   27. okt 2015 Hvis det er arbejde er jeg ene af de personer der møder op selvom jeg er ved at dø, for at hjælpe dem der er på arbejde. Så er blevet sendt hjem et par gange. Mødte engang op med flækket læbe, flere sår i hovedet hjernerystelse og fuldstændig hævet, de kunne næsten ikke kende mig. ( Nærkontakt med en stor støtte i galop er en dårlig ting når hovedet rammer først) smiley Osv.
    Men når jeg er på skole, melder jeg mig syg hvis jeg ikke føler jeg kan klare hele dagen. Så prøv at tænk på det som du er i praktik, du er ekstra mand, de mangler dig ikke, og hvis det er en arbejdes prøvning, så er det jo mening du skal melde fra når det bliver for slemt.


  • #3   27. okt 2015 Er det arbejdsprøvning?
    For så skal du tænke heeeeelt anderledes end du gør nu. En arbejdsprøvning er for at se hvor meget og hvad du kan holde til. Ikke for at du skal arbejdes mere i stykker. Så har du en sygedag, eller en dag hvor du skal gå hjem pga smerter, så mind dig selv om at du jo rent faktisk udfører den overordnede opgave. At finde ud af hvad/hvor meget du kan!


  • #4   27. okt 2015 Det er nemlig arbejdsprøvning. Jeg er en ekstra hånd.

    Jeg har bare altid på trods af mine problemer haft gået på arbejde. På et tidspunkt arbejdede jeg i butik hvor man stod alle steder, tunge løft osv. Jeg knoklede på, velvidende at når jeg kom hjem ville det gå galt. Haltede gerne rundt på jobbet smiley Sad om aftenen med benene oppe og hylede for at jeg kunne være klar næste dag. Jeg kunne INTET når jeg var hjemme for det handlede om at pleje til næste dag. Da jeg fik børn og ikke kunne noget som helst med dem når jeg kom hjem, tænkte jeg at det ikke var fair over for dem og blev derfor langtidssygemeldt, for de havde stort set ingen mor. Jeg kunne intet med dem, og kunne ikke rumme dem i mit hoved pga smerter. weekenderne gik på samme måde, fordi jeg sidst på ugen var så brugt at min krop ikke kunne mere.

    Jeg synes bare at jeg ser folk i min omgangskreds både pjække og melde sig syge uden at have det skidt med det overhovedet og ville gerne prøve at komme derhen på en eller anden måde, altså ikke at pjække, men ikke at have det skidt over at sygemelde sig.


  • #5   27. okt 2015 Jeg har samme problem, med at blive "nervøs" de gange jeg er nødsaget til at melde mig syg, samt at få det dårligt over det. Det er skide irriterende smiley

  • #7   27. okt 2015 Jeg forstår dig godt. Jeg er også sådan en som har mange sygedage, ikke så meget mere men det har været rigtig slemt. Jeg var også i praktik sidste år og der var da dage hvor jeg spurgte om jeg måtte tage tidligt hjem (de sagde altid ja) eller hvor jeg måtte ringe og sige at jeg ikke kunne komme. Selvfølgelig skal du melde dig syg når du er syg, kan man ikke så kan man ikke også selvom det er utrolig surt og folk måske ikke altid kan forstå en, eller tror på en.

    Din arbejdsplads burde have forståelse for at der er dage hvor du ikke kan så meget, når du nu er i arbejdsprøvning. Ikke at man ikke skal kæmpe for tingene, men det lyder det jo allerede som om at du gør og måske lidt for meget.


Kommentér på:
har det dårligt med at være syg

Annonce