{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres ems heste
  • #1   11. nov 2015 Min ems pony hoppe med gode former smiley

profilbillede
  • #2   11. nov 2015 Men du skal kigge efter fedt depoter "unormale" steder.:-)

• #3   11. nov 2015 Disse steder bla.
    Og tagrende ved rygsøjlen, hjertetformet røv. Fedt bag skulderen og på halsen. Fedtet ved halsen er hårdt og kan oftest vippes fra side til side.

profilbillede
  • #4   11. nov 2015 Ems heste som ikke er på en "ems kost", er de også ofte udmattede konstant. Manglende energi. Nogen ems heste tisser også mere end normalt.

• #5   11. nov 2015

profilbillede
  • #6   11. nov 2015 smiley

profilbillede
  • #7   12. nov 2015 Min gamle hoppe havde EMS og Chusing.
    Hun havde ikke de store symptomer ud over tyk og halskammen var stor. Hun var ikke på specielkost det nåede hun ikke, for vi blev nød til at aflive hende grundet forfangen, som kom som følge sygdom.
    Hvis du mistænker EMS, så vil jeg anbefalde at du får taget en blodprøve, så hvis den er syg kan komme under rigtig behandling.
    smiley

profilbillede
  • #8   12. nov 2015 Kondolerer. Vi opdagede også min hoppe meget sent, og det eneste der fik mig til at reagere, var fordi hun blev så overvægtig så hurtigt. Hurtigere end en alm græs mave.. Og så var hun blevet sløv. Vi troede der var mavesår, og den billige løsning var at behandle hende med medicin mod dette (intet skadeligt hvis den ikke ha mavesår), medicinen virkede til en hvis grad, men stoppede efterhånden at virke, så jeg valgte at få taget nogen blodprøver og få en kikkertundersøgelse.. Hun havde ingen tegn på mavesår, men hendes blodprøver viste nogen uligheder, så vi tog nogen flere, og det viste sig at være ems.. Inden vi havde set os om, havde hun tager 76 kg på på 4 måneder.. Hendes ben var svage af overvægten, så hun måtte kun blive motioneret 30 min om dagen, hvilket pinte mig, for min hest var døden nær pga overvægt... Hun blev behandlet som værende mavesårs hest, dvs fri adgang til græs og hø... Hvilket slet slet ikke er godt for en ems hest... Hun har været i behandling for ems i 4 måneder, og mangler nu "kun" at tabe 46 kg. Hun må atter gå på græs i 4 timer om dagen, men hendes kost derudover er afmålt helt ned til mindste detalje.. Jeg er virkelig heldig og taknemmelig for, at jeg kunne beholde hende.. Med nød og næppe..

• #9   12. nov 2015 Tak. Der var godt, at i handlede og fik hende på rette spor igen smiley
    Jeg blev helt glad af at læse din "succes historie" smiley
    Det er lidt uhyggeligt, at sygdomme lige pludselig kan bryde så hurtigt op smiley

Kommentér på:
Jeres ems heste

Annonce