{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Ridetøj som hverdagstøj? {{forumTopicSubject}}

Kender I nogen, der bruger deres ridetøj til hverdag?
Her tænker jeg naturligvis ikke ridebukser, ridestøvler osv.
Jeg har aldrig selv gjort det, men må da også erkende, at jeg synes, at mit ridetøj er flottere end det, jeg bruger til hverdag. Og dyrere smiley
Jeg har lidt forskelligt fra mærker som Pikeur og Kingsland, og jeg synes virkeligt, at deres tøj er så flot.. Men samtidig kan jeg heller ikke lade vær med at se det som mit ridetøj smiley
Det afhænger selvfølgelig også af, hvad man beskæftiger sig med til hverdag, ift. hvad tøj der er passende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridetøj som hverdagstøj?
  • #1   21. nov 2015 Nu har jeg ikke andet ridetøj end bukser, støvler og en enkelt jakke fra Pikeur. Og jeg bruger det hele til hverdag også smiley Er jo alligevel hos krikken hver dag, gider ikke skifte tøj hele tiden smiley

• #2   21. nov 2015 Her bliver ridetøjet også brugt som hverdagstøj i skole og sådan smiley Det er det jeg føler mig tilpas i så jeg vil med glæde lugte lidt af pruhest når jeg ikke er i stalden smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #3   21. nov 2015 niks, syntes ikke just ridetur er særlig smart - kun som ridetøj

• #4   21. nov 2015 NEJ! Jeg ville ikke byde andre mit heststinkende tøj! Hest lugter ikke i stalden, men der hjemme syntes jeg ikke lugten af hest behøves at være smiley

Ville heller ikke synes det var vildt fedt at sidde ved siden af en der STANK langt væk af hest ..

• #5   21. nov 2015 Jeg bruger ikke det samme tøj i hverdagssituationer og i stalden.

Men jeg kan sagtens finde på at købe en jakke, trøje etc fra et ridemærke og bruge det som hverdagstøj. Det kommer så bare ikke i stalden.

• #6   21. nov 2015 Nej det gør jeg ikke - men kunne da godt finde på at købe nogle lækre trøjer fra f.eks. Nathalie eller Scharf, og bruge til hverdag smiley

• #8   21. nov 2015 Så længe man vasker sit tøj, så tror jeg altså ikke, at det lugter af hest.. Men selvfølgelig hvis man tager en trøje på, som man dagen inden red i, vil man nok lugte af hest og sved smiley
    Men jeg tror også, det afhænger meget af lugten i ens stald.. Der er nogen stalde, der har en helt forfærdelig lugt, og så er der andre, hvor der altså knapt nok lugter.

Men altså nej, som udgangspunkt tror jeg heller ikke, at det er noget, jeg nogensinde kommer til at gøre.. Men kan samtidig også godt forstå de personer, som gør det smiley

• #10   21. nov 2015 Bruger ikke mit ridetøj som hverdagstøj, men har derimod købt bl.a en Cavalleria Toscana jakke og en Wellensteyn jakke, der udelukkende bliver brugt til hverdagsbrug smiley

• #11   21. nov 2015 Her er det lige omvendt - hverdagstøjet bliver til ridetøj. Alt tøj og sko (selv de mere fine af slagsen) ryger med i stalden hos mig. Der er ting jeg heller vil bruge penge på end at købe 2 slags af alle jakker, trøjer og bukser etc., samt jeg egentlig hader at gå i ridestøvler, så disse bliver kun brugt lige inden jeg skal op på krikken. Så ja selv mine fine bamsestøvler ryger gerne med ud på en mudret fold. Ligeledes skifter jeg gerne til brugte ridebukser midt i skoletiden for at kunne nå bussen.

Det eneste der ikke kom ud i offentligheden efter en tur i stalden, det er alt det som krikken gør beskidt, samt de trøjer jeg har svedt i. Dette har været min rutine i 2-3 år nu, og jeg har altså endnu ikke fået nogle klager smiley

• #12   21. nov 2015 Jeg bor hos hestene, så det hele er vel i bund og grund lidt blandet smiley
    Kunne aldrig finde på at tage en brugt ridetrøje på i fx skole, der skal den være nyvasket. Men har jeg fx. En bluse/sweater etc. Som lugter for meget til at tage på i skole, vil jeg sagtens kunne finde på at ride med den, og så vaske den bag efter. smiley

Sko, som jeg synes er for brugte til at gå i skolen, bliver til stald/arbejdssko. smiley

• #13   21. nov 2015 Scharfs striktrøjer kunne jeg godt finde på at bruge begge steder vil jeg tro - så længe den selvfølgelig var fuldstændig ren smiley Og det ligesåvel som jeg alligevel bruger mine hverdagstrøjer under ridning - så længe man ikke kan hverken lugte eller se, at det har været brugt i stalden/er ridetøj, så vil jeg ikke have et problem med det smiley
    http://cjproline.dk/striktrojer/

• #15   21. nov 2015 Mit tøj har i sit liv forskellige faser:

"Fin tøj" - tøj der bliver brugt til fester og lign. (kjoler forbliver i denne fase)
    "Dagligdags tøj" - Tøj jeg går rundt i til dagligt, hvis jeg lige skal en tur ned i byen eller lign.
    "Arbejdstøj" - Tøj som jeg ikke vil have et problem med går i stykker (hvis det tøj jeg har på, på arbejde bliver ødelagt af beboer, vil jeg ikke få det erstattet), jeg kunne dog aldrig finde på at tage på arbejde i tøj der er i stykker.
    "Stald/ridetøj" - tøj jeg bruger i stalden og når jeg er ude og ride.

For 5-7 år siden havde jeg en fase hvor jeg gik i hættetrøjer/sweatshirts hele tiden, de bliver nu kun brugt i stalden, da det ikke længere er min stil. Alt mit tøj (inkl. flade sko) kommer igennem denne tur, hvis tøjet kan bruges i stalden, bliver det brugt der indtil at det går i stykker smiley Men nu er jeg også opvokset på en gård, hvor jeg brugte al min tid ude i stalden, og så er det nødvendigt at tøjet er "delt" op, eller det var/er det i hvert fald for mig smiley
    Det eneste ridetøj jeg køber er ridebukser, ridestøvler og ridejakker.

• #16   21. nov 2015 Har hverdags tøj fra riseudstyrs mærker som bliver brugt til dette formål smiley

Og så har jeg noget andet jeg tager på i stalden smiley

• #17   21. nov 2015 Jeg har nogle ridebluser, jeg kun bruger som hverdagsbluser fordi de er så flotte smiley

• #18   22. nov 2015 Har en hellang ridejakke som jeg bruger som regnfrakke smiley
    Selvfølgelig har den været i stalden (det har alt mit tøj, selv pailletbesat nederdel smiley ), men den bliver ikke brugt som ridetøj...,den er købt fordi ridetøj ofte er både praktisk og pænt smiley

• #20   22. nov 2015 På et tidspunkt da jeg arbejdede som dyrepasser brugte jeg arbejdstøj på arbejdet og så snart jeg kom hjem var det i ridetøjet... Jeg brugte aldrig "normalt" tøj, for jeg gad virkeligt ikke at skifte tøj så mange gange om dagen få at bruge det normale tøj sammenlagt i hvad? 2 timer eller deromkring. Nu har jeg hestene hjemme og bruger kun ridetøjet derude når jeg skal ride, ellers har jeg hverdagstøj på... alt kommer i stalden. Jeg er jo så også derude 4-5 gange i løbet af en dag, så det ville hurtigt løbe op i tid hvis jeg skiftede tøj hver gang. Tager ellers også gerne ned og henter børn i ridetøj eller handler, hvis tiden bliver snæver....

• #21   22. nov 2015 Min mor er allergiker og jeg kender det derfor ret godt. Beskidt ridetøj skal altså absolut INGEN steder udover stalden! Det er simpelthen for hensynsløst.

• #22   22. nov 2015 hensynsløst??? hvis du har hund eller kat og har kælet med den før du skal ud og handle, er det så også hensynsløst?

• #23   22. nov 2015 Det adskiller sig let, da hesten jo er meget mere beskidt. Hos hesten er der væsentlig flere triggere at finde end hos ens husdyr, som man forhåbentlig holder forholdvis rent (begrænset hvor rent man kan holde en hund eller kat, men det er da tildels muligt).

• #24   22. nov 2015 Bruger mit hverdagstøj som ridetøj, sååå xD

• #25   22. nov 2015 Jeg synes det er meget dobbeltmoralsk Mette. Der er vel folk der er så allergiske at de får en reaktion ved at være i nærheden af folk der har hund. Derudover findes der folk der bliver dårlige af lugten af parfume (er ikke sikker på hvilken allergi det er). Hvis man er så sart og allergisk burde man vel anskaffe sig en maske el. lign, da det vel er få-tallet det er et problem for... ergo er det vel hensynsløst at størstedelen af befolkningen skal tage hensyn til sådan et fåtal? hvis vi skal stille tingene på spidsen.

• #26   22. nov 2015 Hvis jeg ikke skal på arbejde så går jeg rundt i mit ridetøj hele dagen. Jeg bruger også mine staldstøvler som udesko i børnehaven. Og jeg har skiftet over til ridetøj før jeg kørte fra arbejde hvis jeg ikke skulle hjem først... Så jeg kommer i butikkerne, i skole og henter børn osv. I mit ridetøj.. Hvorfor er det okay at folk går og stinker af sved osv.. Og ikke af hest?(som forøvrigt ikke stinker men dufter smiley )

Mvh TT

• #27   22. nov 2015 Dobbeltmoralsk? Det kan det overhovedet ikke være, for jeg holder det selv.
    Et fåtal er noget vrøvl, der er rigtig mange mennesker som lider af allergi, af alle typer, og har man først en type så har man større sandsynlighed for at udvikle den næste, men man behøver ikke fremprovokere det. Folk med parfume går sjældent og gnubber sig op af alting og parfume sidder ikke i alt tøj, hår og som skidt under støvlerne. Når man går ind et sted i beskidt ridetøj så efterlader man er spor af hø, hest, støv og ulækkert skidt, parfume efterlader ikke samme spor. At være hestemenneske er en meget beskidt affære, og helt ærligt er det lige så klamt at f.eks. en murer eller en landmand (eller for den sags skyld en som har storsvedt, det trigger dog ikke allergi, kun andre folks næsebor) går på indkøb i sit arbejdstøj. Nu er ryttere ikke en størstedel af befolkningen, og forventer vi at folk skal være søde overfor os så skal man altså også være hensynfuld overfor andre.

• #28   23. nov 2015 Mette: Skal folk med hunde og katte så også skifte tøj, inden de går ud og handler, i tilfælde af de kommer til at gå tæt på en, der ikke tåler hund og kat?
    Jeg ser intet galt i, folk går ud og handler i deres ridetøj. Kan folk ikke lide lugten eller er allergiske, så må de flytte sig smiley

• #29   23. nov 2015 Ja jeg har parfume på både tøj og i hår... smiley
    Hund har jeg også... Så jeg må tydeligvis være allergikerens værste fjende smiley undskyld allergiker, men jeg forandrer mig ikke da jeg elsker mine dyr og hader svedlugt!

Mvh TT

• #30   23. nov 2015 Mette hvis du er SÅ enormt beskidt efter en tur i stalden, så børster du vidst kun dine heste en gang om året, for så at rulle dig i både mødding, på staldgang, i boks og på folden... men det er måske en ny form for join-up træning smiley

Jeg får måske lidt støv på mig efter at have striglet... hvad jeg får under fødderne er ret begrænset... nogle af mine heste står på hør og nogle på halm, og jeg slæber altså ikke 3 kg under hver fod med mig rundt... hvis der har siddet noget, så er det som regel faldet af inden jeg overhovedet når ud til bilen.

Kommentér på:
Ridetøj som hverdagstøj?

Annonce