{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piller..
  • #1   4. dec 2015 Min er et svin. Hun får nok ca 10 poser af 16 kg om måneden, og starter også ud med 10-15 stykker normalt. Jem og Fix har træpiller til 30 kr posen, så kan du selv regne ud hvad jeg giver smiley

Ang udmugning så vender jeg alt og tager alt vådt + klatter ud hver eneste dag, igen, hun er virkelig et svin, og hendes bund er svær at holde tør nok til at jeg er tilfreds, så der er ikke andet for end at fjerne alt vådt hver dag

• #2   4. dec 2015 Hvor ofte skifter du bunden ud? smiley

Mvh TT

• #3   4. dec 2015 Gør jeg ikke, køre bare videre på den samme bund. Og når hun er på døgnfold så får den bare lov til at tørre godt og så er den klar igen når de skal ind.

• #4   4. dec 2015 bruger også træpiller fra den der ikke sviner bruger 1 sæk om ugen og den der sviner hun jorder rundt bruger 2 om ugen jeg tager det våde og fylder så piller oven på. når de kom på døgn fold muger jeg alt ud

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #5   4. dec 2015 Vi starter med 200 kg i boks på 12,5 kvm.

De første 3-4 uger er der ikke behov for efterfyldning, herefter 1-2 poser om ugen, de mørkeste måneder måske lidt mere grundet flere timer i stalden, vi har en gammel stald med pigsten i bunden hvilket gør at der trækker fugt op nedefra når det er meget vådt, derfor bruger vi mere end hvis Dem som står på en ren betonbund.

Vi har endnu ikke fjernet bunden med mindre den er flyttet over i en ny boks, startede den op for 3 år siden, men den bliver jo løbende skiftet når den ikke kan suge mere.

Vende aldrig bunden vil gerne have at den bliver fast i bunden og løs i toppen.

Har for 4 uger siden skiftet til halmpiller da vores pilleleverandør sælger dem til samme pris som træpillerne til fyret, de støver mindre og suger bedre så det var et godt bytte.

Bund i kr. Per måned ca 300 kr, vi giver 32 kr for 16 kg.

• #6   4. dec 2015 Haha, en boksgris. Først troede jeg du ret faktisk mente at det var en gris der stod på boks, men så slog det mig, efter at have læst kommentarerne, at det bare er en hest der er et svin i sin boks. Haha xD

• #7   4. dec 2015 smiley okay smiley troede det var almindelig slang her inde smiley

Mvh TT

• #9   5. dec 2015 TT det vil være en bedre idé for dig at prøve med rapspiller smiley de suger 10 gange mere end træpiller og skal blot vendes og rystes hver eller hveranden dag og tages lort ud hver dag smiley jeg har en boks på ca 3x3,75 og startede med 13 poser af 16 kg og nu kommer der en pose ind hver uge hvor jeg samme dag har fjernet alt vådt smiley det koster 1800kr+transport (i alt 2100kr) for mig og der er til et år smiley

• #10   5. dec 2015 Okay smiley forsøger nemlig lidt at finde ud af hvordan det bliver økonomisk hvis jeg flytter.. smiley

Mvh TT

• #11   5. dec 2015 Man siger hos os at man som tommelfingerregel bruger to paller træpiller om året (4000 ialt) og jeg bruger så kun en palle rapspiller (2100kr ialt) om året smiley jeg er rigtig glad for at stå på det smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#12   6. dec 2015 Nu er der ingen tommelfinger omkring bund smiley det kommer jo an på mange parametrer som du først kender efter en længere periode smiley

Det kommer feks også an på om du bruger boksen i sommerhalvåret vi bruger til store heste 1-2 sække i sommerperioden og 2-3 i vinter om ugen

9 poser x 6 = 54 poser sommer
    12 poser 6 = 72 poser vinter

Total 126 poser uden opstart smiley

Der er 52 uger på et år og 56 poser på en Palle så 1 Palle vil aldrig række hos os.

Opstart alene er ca 10-12 poser så er der 46 poser tilbage til resten af året

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#13   6. dec 2015 Her er et link til feks halmpiller som er en blanding ad hvedeflager og rapshalm,

http://dapa.dk/halmpiller/

Kommentér på:
Piller..

Annonce