26. apr 2008 Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Nytårsmenuen :D ? {{forumTopicSubject}}
Godmorgen de damer (og eventuelt herrer)!
Vi skal holde nytår og bliver lige omkring 10 personer, og jeg har forlangt selv at lave al maden (jeg skal jo også have en lille fest
)
Men jeg er vegetar og er lidt på bar bund med hvad jeg lige skal lave til resten af selvskabet.
Tænker noget fisk til forret - kylling/mørbrad til hovedret - og desserten skal i hvert fald bestå af noget hvor jeg kan få lov og lave chokoladekurve
måske i har nogle bud på noget sjovere indmad end is? Overvejer lidt at lave noget nicecream og så give den gas på frisk frugt, men ved ikke heeeelt
Hæhæ er virkelig kommet langt, hva'?
Nå men fortæl gerne hvad i skal have hjemme hos jer
Håber i er kommet godt igennem julen - personligt mangler vi en enkelt julefrokost i dag. Puha jeg glæder mig til at komme hjem og slappe af med mine blyanter i morgen
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Jeg er slet ikke klar over hvad man traditionelt spiser til nytår og dem jeg har spurgt siger at det varierer meget. Men har flere gange lavet hvidvinsdampet kylligefilet med grøntsager som har været et kæmpe hit, så det overvejer jeg godt nok at gentage
Lyder som en dejlig aften du skal have - jeg sad også aller helst i stalden og stribede på krikkerne :b
apr 2008
dec 2014
Følger: 42 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 293
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 428
Til dessert fik vi det ene år:
Hjemmelavet jordbærkage
Hjemmelavet baily musse
Hjemmelavet Chokolade musse
Frisk frugt med hjemmelavet hvid chokolade creme.
Men i år skal jeg ikke være hjemme og der skal vi have buffet og is og kage til dessert.
Hvad med at lave en hjemmelavet is og noget karamel knas og frugt i din skål? Ved ike om det er for kedeligt?
Eller noget musse?
apr 2008
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
F.eks. store tigerrejer der er krydret godt med cayennepeber eller chili..
Anret dem i et glas af en art, med mangochutney nederst, rejerne, grønne asparges, steg/rist meget tynde strimler rugbrød og sæt ned ved siden, og så med nogle dråber persillepesto over til sidst.. Super lækkert, moderne og flot..
Til hovedret synes jeg du skal fortsætte med din succes.. Man tænker altid at man skal genopfinde den dybe tallerken, men hvis man allerede har opfundet den, hvorfor så ikke fortsætte succesen?
Til dessert kunne du lave forskellige sorbeter til at fylde i chokoladekurvene.
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Du får lige min nytårsmenu... måske der er noget inspiration
Forret: Brocoli og stilton suppe med brød til
Hovedret: Oksefilet, med brune og hvide kartofler (det er mere eller mindre tradition i familien), svitsede champignoner og perleløg, bearnaisesovs, kogte ærter og gulerødder.
Dessert: isarrangement med 3 forskellige slags kugler af "gammeldags is" tror jeg den hedder, chokoladerør, flødeskum og revet chokolade oven på flødeskummen. Og sidst men ikke mindst en fancy vifte vaffel på toppen XD
dec 2014
Følger: 42 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 293
mar 2012
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 6
Ved rakkeletten kan de selv putte på hvaf de vil, også med grill på toppen, og den kan bare stå hjemme på bordet
apr 2008
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 612
Forret: Noget tun/reje mousse
Hovederet: hestemørbred bøffer fra slagteren og bagekartofler der bliver udhulet, most med lidt creme fraiche, hvidløg og purløg og puttet ned i skralden igen. Også med noget salat og sovs til.
Dessert en trible chokolademousse med selvfølge hvid, lys og mørk chokolade
Det ser jeg meget frem til
jun 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 373
- Ærtesuppe med rejer og persille
- Rimmet laks med rygeostcreme og syltede løg
- Noget vildt af en art (evt dyreryg, mørbrad eller lign), saltkartofler, bagte løg, jordskokpuré og bearnaisecreme.
- Gateau marchelle med appelsinsorbet
Dertil masser af vin
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 952
Jeg kunne personligt ikke lave noget til andre, der ikke var vegetarisk, så jeg tager hatten af for at du gør forsøget.
Hvis du har overskuddet kan du lave sushi.
Vær dog beredt på, at der er en del arbejde i det (det tager vel et par timer).
Personligt skal jeg ikke pt. lave det helt vildt (ulempen ved at katten er rædselsslagen for fyrværkeri) - og jeg kunne godt finde på at lave indisk.
Hvis du vil lave nicecream (hvilket altid er guf), så håber jeg at du har et eller andet hemmeligt trick i baghånden til at skaffe modne bananer.
Alternativt kan du købe Chriis Sojais (det er slet ikke så farligt som det lyder).
(Det kan bestilles hjem i Kvickly). Det smager himmelsk.
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 210 Heste: 7 Emner: 130 Svar: 689
Det plejer at være en succes hos os
Resten ved jeg ikke.. Vi samles i min familie med venner til familien, og så har vi hver især en ret med. Det plejer at fungere super hos os
Typisk plejer forretten at stå på enten suppe eller fisk
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
hovedret får vi tit nogle rigtig gode store bøffer med forskelligt tilbehør
og til dessert noget hjemmelavet is, med kurve og frisk frugt, plus noget hjemmelavet chokoladesovs
apr 2008
Så sikke jeg mene at de lige kan blive mætte
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Rejeroulade til forret
Dyreryg med rosmarin kartofler og vildtsauce til hovedret
Chokoladekage til dessert.
Og jeg skal lave det hele.. Undtagen kagen, den tager min veninde med :b Starter dagen før med den roulade..
feb 2007
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 1.859
Nytårsmenuen :D ?