{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Værnepligt(HESK) {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre om nogle herinde har været et år i HESK?
Jeg overvejer rigtig meget at søge ind, og vil derfor gerne høre om der er nogle der ved hvor lang tid der går fra man har sendt helbredsundersøgelsen til man bliver kaldt til session?

Håber nogle kan hjælpe og oven i købet måske kan fortælle lidt om at være værnepligtig et år i HESK?

Venlig hilsen Karoline smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værnepligt(HESK)
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   7. jan 2016 da jeg søgte ind som værnepligtig var helbredsundersøgelse en del af sessionen smiley

og nu bliver jeg måske lidt upopulær, men man bør kun tage ind som værnepligtig, hvis man inden drømmer om at blive soldat, ellers bør man holde pladsen fri til dem som virkelig gerne vil.

Jeg har været værnepligtig ved JDR, så kan desværre ikke udtale mig om HESK, men fælles for alle er at man virkelig skal have en solid psyke og være i god fysisk form, ellers bliver det nogle hårde måneder. smiley

• #2   7. jan 2016 Undskyld - det er mig der kludrer rundt i det!
    Jeg mente selvfølgelig helbredsspørgeskema (som man skal udfylde for at kunne komme til session) smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#3   7. jan 2016 Når smiley pas, mindes ikke at vi skulle udfylde sådan et skema smiley

• #4   7. jan 2016 Er enig med AMT.. Hvis man kun gør det for af komme ind og ride nogle heste bør man lade være.
    Har også været værnepligtig ved JDR og det er absolut ikke for tøsedrenge:-)

• #5   7. jan 2016 Det er bestemt langt fra på grund af hestenes skyld, men langt mere fællesskabet og at få prøvet grænser af - og på den måde få lært mere om sig selv! smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   8. jan 2016 team: så bør du overveje om Detmer det du skal.

Det er en uddannelse, ikke et eller andet "efterskole ophold" som det desværre er begyndt at blive smiley

• #7   8. jan 2016 kontakt forsvarets uddannelser. De kan svare dig på alle dine spørgsmål. Jeg skal på session til sommer og vil søge ind til HESK ?

• #8   8. jan 2016 Der gik længe før jeg blev kaldt ind, men det skyldtes at min lige skulle omkring embedslægen (tror jeg det var). Men ellers vil jeg skyde på 2-4 uger før du bliver kaldt ind smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#10   8. jan 2016 maja: og hvorfor så tage en uddannelse som soldat hvis man ikke gider smiley

mange tror det er et højskole ophold, som de kan bruge til at udfordre dem dem selv... kan ikke helt se hvorfor folk tror at det bare er noget man gør for hyggens skyld smiley

• #13   8. jan 2016 Jeg fik i sin tid brev om session da jeg fyldte 18, fordi de gerne ville have flere kvinder ind i forsvaret.
    Der stod hvornår der var session og hvor.. Så der mødte jeg op ( kan ikke huske om man tilmeldte sig først)
    På selve sessionen fik man alle de der helbredsspørgsmål og nogle opgaver som man løste. Derefter blev man kaldt ind først til lægen og undersøgt, Derefter ind hvor fyrene normalt trækker nr. Men hvor det jo er frivilligt for kvinder, så der fik man en snak om man var egnet og muligheder for at vælge steder og hvornår der var plads..
    Jeg fik et afbud dengang for der var ikke plads på det hold jeg ville til at starte med smiley

Var dog ikke i HESK, men indenfor kamptropperne i 4 mdr. smiley Det var i 2008, på Antvorskov kaserne.

• #14   8. jan 2016 Jeg har været ved HESK tilbage i 2004, da det var helt nyt med kvinder. Og det var sindsygt hårdt! Både fysisk og psykisk - det er langt fra glamour og bare at ride foran dronningen. Det er at ligger i skyttehuller i mudder sne og frost, det er minus søvn og massere af vedligeholdelse at stumper. Det er tung oppakning i gennem skoven, det er skydetræning og fysisk træning. Det er mugning af bokse og fejning af staldgange, staldvagter, og mere vedligeholdelse af udstyr.
    Og så er det selvfølgelig ridning, på heste der er vant til nybegyndere og til tider har deres egen mening om tingene.
    Når det er sagt, er der selvfølgelig et fantastisk kammeratskab i en deling, og det er også lidt hestehygge ind i mellem, og nogle fede oplevelser med ambassadør modtagelser og kongelige arrangementer.

Nu er der sikkert sket en udvikling på de 12 år - men du skal stadig ville det nok, til at bide alt det sure i dig, hver dag for at få oplevelserne.

Pøj pøj med det! smiley

• #15   8. jan 2016 Jeg starter 1. Februar i HESK - og jeg kan ikke vente!! Glæder mig som sindsygt og føler mig efterhånden total klar på det der byder mig smiley

Jeg sendte de heldbredskemaer / søgning om at komme til session. Det tog 4 uger, før jeg blev kaldt til session og derfra gik der en måned fra jeg fik brevet til at jeg skulle til session. Sessionen blev så aflyst og jeg fik en ny indkaldelse, til en måned efter smiley

Jeg har været sindsyg heldig at jeg allerede har fået plads nu. Ellers hed næste ledige plads Februar 2018 smiley Men jeg gik til vejlederen, som ville hjælpe os med at søge ind og han kunne se i sit system at der var en eneste plads fri på hold feb 16'. Jeg fik lige pludselig kun 2 måneders ventetid, i stedet for 2 år smiley

Men jeg vil give AMT ret. Lad være med at søge ind, hvis du ikke vil være soldat. Ikke tag pladsen for en anden, bare fordi man "vil ind til hestene", for det er ikke en rideskole og det er hårdt arbejde - HVER DAG. Du skal først igennem 4 måneders basis militæruddanelse / grøn tjeneste smiley

Held og lykke med det.
    Hvis du virkelig vil det, så afsted til session! smiley

• #16   9. jan 2016 Min datter er inde ved HESK lige nu, hun startede i august.
    Hun havde absolut ingen hesteerfaring, hun fik lidt ride ene timer hos en ældre mand der også havde været derinde i hans unge dage. Det var alt hvad hun havde med af hestebagage. Der var rigtig mange piger der var optaget i HESK, fordi de kunne komme til at ride og havde en underlig glamour opfattelse af HESK.
    En del af disse ridepiger har opgivet og er fratrådt.
    De var verdensmestre i ridning og viste alt om heste hvad de mente man kunne. De fik en slem opvågning, og kunne mentalt slet ikke klare det.
    Det er hårdt, meget hårdt.
    Min datter trænede og deltog i en mini maraton lige inden hun skulle ind til HESK, og mente selv hun var i god form, mennnnnn det var hun ikke helt, hun måtte kæmpe hårdt for at følge med.
    Så træn, og træn som bare fanden, der er brug for det.
    God fornøjelse hvis du kommer ind, men glem glamour, det findes ikke i HESK.
    Det er hårdt og grænseoverskridende hårdt slid.

Kommentér på:
Værnepligt(HESK)

Annonce