{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
501 visninger | Oprettet:

Dækken på våd hest + hvor tit af? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG

Hvordan ser det ud med at ligge dækken på våd hest? Kunne se at den gamle hoppe frøs da hun kom ind her til aften, men har fået varmen efter en omgang mash og en stor portion hø smiley

Så kom jeg egentlig til at tænke på hvis det nu var i morgen at hun fryser når hun kommer ud efter lidt tid om man kan ligge et dækken på hende? Eller om hun skal være tør?

De heste i IKKE rider men som har dækken på, hvor ofte har i dækkenet af? Hvis man nu ikke er ude ved hesten hver dag men måske hver 4. dag er det så OK? Eller skal man derud oftere for at tage dækkenet af?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken på våd hest + hvor tit af?
  • #1   8. jan 2016
    Ingen dækken på en våd hest :o) Dækkenet isolere, så det våde ikke kan komme væk - den suger det våde også står man med en våd, klam og kold hest istedet = så fryser den afgjort.

• #2   8. jan 2016 Tænkte nok der var noget man skal passe på... Jeg må afvente siuationen i morgen og tage hende ind hvis hun begynder at fryse igen smiley
    Tak Krikken

• #3   8. jan 2016 Lukker du en våd hest ud? :s

Hvis hesten er tør, så lægger du et dækken på, hvis den fryser af at være ude i regn/sne...
    Lige meget om heste bliver redet eller ej, går de med dækken, så skal det af hver dag, så man lige kan tjekke til hesten under dækkenet..

• #4   8. jan 2016 Nej nej, hun står inde i boksen nu og hygger :o)

Jeg tænker lidt at ejer helst vil være fri for dækken i længden ( Jeg passer hestene ude hos ham engang i mellem - hver 4. dag, mest for hyggens skyld, eller når jeg har tid)
    Så tænker lidt at jeg vil se om hesten fryser når hun bliver lukket ud og hvis hun gør må hun komme ind og tørre og blive forkælet og så må jeg tage en snak med ejer smiley

• #5   9. jan 2016 Min hest har kun dækkenet af de dage jeg rider. 4-5 dage om ugen. Men der kan i perioder være 2-3 dage hvor jeg ikke får redet. Sider dækkenet godt nok behøver det ikke af hver dag, men 4 dage er måske nok lidt for lang tid.

Fleecedækken og uld kan lægges på en våd hest, men et udedækken skal på en tør hest smiley

Jeg ville nok forsøge at finde anden løsning (grovfoder på folden, hvis det ikke allerede er der) før jeg lagde dækken på den smiley

• #6   9. jan 2016 Tak for svar smiley
    De får grovfoder ad libitum, men hun har haft svært ved at foder på og holde huld efter kulden trådte ind, så hun er blevet en anelse tynd og er nu på fedekur i sammenarbejde med dyrlæge
    Men jeg må lige se hvordan det går i dag, for som sagt så vil ejer nok fortrække uden dækken, men det kan jo blive en nødvendighed

• #7   9. jan 2016 Jeg bruger Bucas Select med Stay Dry foer så min får bare det på når hun er blevet vasket efter ridning..
    Jeg har aldrig haft problemer med en kold eller syg hest.

Kommentér på:
Dækken på våd hest + hvor tit af?

Annonce