{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Asfalt brokker og forurening.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg. Jeg skal jo snart i gang med at ordne ekstra fold. Der hvor folden skal være har der blevet smidt knust asfalt ovenpå jorden da der på et tidspunkt har gået en "vej". Dette skal vi have skrabet af og fjernet før der bliver pløjet, harvet og sået. Men tænker I at det er forurenet jord?
Fik nemlig at høre at hos min veninde har de rigtig meget knust asfalt i store stykker og mængder, at det nu pga all den asfalt blev kategoriseret som forurenet jord..
Nogle der kender noget til det?
Og hvad er evt faren ved denne forurening?

Mvh den nysgerrige TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Asfalt brokker og forurening..
  • #1   27. jan 2016 Ja, det vil betegnes som forurenet jord.
    Jeg ville ringe til kommunen og høre hvordan og hvorledes du skal forholde dig.

• #2   27. jan 2016 Det kan i hvertfald være svært at komme af med efterfølgende smiley

• #3   27. jan 2016 Du kunne jo også vælge at beholde det og smide det i som drænlag i en ridebane, eller i ledåbninger fx, hvis man må det og hvis der ikke er alt for meget jord i, så mister det nok effekten.

• #4   27. jan 2016 Det er ikke snak om vildt meget.. Men vi må se hvordan vi løser det.. Tak for tippet.

Mvh TT

• #5   27. jan 2016 Højst sandsynligt er det ikke forurenet.. Man kan ikke købe knust asfalt (slagger) med mindre det er miljøgodkendt..
    Men hvis du ikke ved hvem der har lagt det der kan der jo være svært at vide om der er købt lovligt eller der er tale om noget fusk.

Hvis det er miljøgodkendt vil jeg anbefale dig ar gemme det og ligge det i ledet hvor der tit bliver mudderet.. Det er fantastisk til det, og man slipper for mudder på folden:-)

• #6   27. jan 2016 Jeg skal have lagt ca 3m x 10m med strandsten som går fra leddet (som ligger indtil staldbygningen) og ned ved stalden så det ikke bliver pløre ved indgangene smiley

Mvh TT

• #7   27. jan 2016 Knust asfalt kan føre til at jorden klassificeres som forurenet. Dette er fordi bla tjære kan udvaskes af regn og sive ned i jorden. Dette er en reel risiko ved knust asfalt da det ikke er forsejlet og regnvand nemt kan løbe igennem det og trække uønskede stoffer med sig.
    Derfor skal du også passe på med hvor du ligger det hen, når I graver af.
    Ift hestenes fold ville jeg ikke være bekymret. Jeg tror bestemt ikke at jorden udgør en sundhedsrisiko for hestene.

Kommentér på:
Asfalt brokker og forurening..

Annonce