16. feb 2016
Luther: Synes kun jeg kan læse mig til hvor og hvordan de skal sættes på støvlen. Der er ingen steder forklaret hvorfor og jeg er da også lidt nysgerrig Beskytter de ridestøvlerne? Er de en ekstra sikkerhed så foden ikke glider så nemt i stigbøjlerne? Hvad gør de egentlig godt for?
16. feb 2016
Jamen disse har ikke helt samme funktion som galocher. De beskytter selvfølgelig støvler imod mudder og snavs. Hælen er fri så du ikke kan sidde fast i stigbøjlen, men: de holder også tæerne meget varme! Jeg fryser altid så voldsomt mine tæer her om vinteren, og i mine Læderridestøvler går det helt galt. Men med disse fryser jeg slet ikke.
Den er lavet som en neopren"strømpe" med blød gummi på undersiden. Dvs. at fødderne er godt isoleret fra den kolde staldgang, samtidigt varmer det også på oversiden. For mig erstatter de fuldt ud vinterridestøvlerne
Jeg håber det giver mening. Og nej der er rigtig mange som ikke kender dem/ved hvad det er, og det er faktisk synd, for de er så gode. De sidder godt og man kan stort set ikke mærke de er der. Så hvis man fryser sine tæer i læderridestøvlerne her i kulden er dette et "must have"!
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.637
Hvad bruges det til???
Måske andre heller ikke kan se hvad det er????
mar 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 9
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 546
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.184
Mvh Ponymor
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 60
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 35 Svar: 290
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 66 Svar: 590
Beskytter de ridestøvlerne? Er de en ekstra sikkerhed så foden ikke glider så nemt i stigbøjlerne? Hvad gør de egentlig godt for?
jan 2013
mar 2005
De beskytter selvfølgelig støvler imod mudder og snavs.
Hælen er fri så du ikke kan sidde fast i stigbøjlen, men: de holder også tæerne meget varme!
Jeg fryser altid så voldsomt mine tæer her om vinteren, og i mine Læderridestøvler går det helt galt. Men med disse fryser jeg slet ikke.
Den er lavet som en neopren"strømpe" med blød gummi på undersiden. Dvs. at fødderne er godt isoleret fra den kolde staldgang, samtidigt varmer det også på oversiden.
For mig erstatter de fuldt ud vinterridestøvlerne
Jeg håber det giver mening.
Og nej der er rigtig mange som ikke kender dem/ved hvad det er, og det er faktisk synd, for de er så gode. De sidder godt og man kan stort set ikke mærke de er der.
Så hvis man fryser sine tæer i læderridestøvlerne her i kulden er dette et "must have"!
mar 2005
Google. Petrie bootprotector.
jan 2013
Det skal da lige være jeg skal have fat i sådan nogle!
Hvor købes disse?