{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne mellemrum mellem tænderne
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   20. feb 2016 tal med din tandlæge, da kan både forklare hvad der er den bedste løsning for dig, og hvad dét ca. vil koste smiley

• #2   20. feb 2016 Min veninde havde en gang mellemrum mellem sine fortænder.. Så fik hun togskinner på og det hjalp hende. Nu har hun ikke mellemrum mere. Men ja tal med din tandlæge om det smiley

• #3   20. feb 2016 Det vil sagtens kunne laves. Men en time ved tandlægen koster Ca 2000 kr.
    Så vil skyde på du skal sætte Ca. 10.000+ af til det. smiley
    Men tag en snak med din tandlæge smiley

• #4   20. feb 2016 Det er meeeget dyrt hvis du er over 18/selv skal betale. Jeg var til tandlæge en gang om måneden i tre år (betalte ikke selv - under 18) + du skal betale for selve togskinnerne, elastikkerne, tilspænding, tandtryk, evt en ganebøjle - ekstra hvis noget går i stykker.. Der er sååå meget.
    Men synes da du skal tale med din egen tandlæge og se hvad h*n foreslår. Noglegange kan en enkelt natbøjle løse meget smiley

Held og lykke - det er et helvede mens man er igennem det (sorry..), men resultatet er fantastisk! smiley

• #5   20. feb 2016 tal med din tandlæge som de andre siger smiley en ting er prisen, men togskinner kan også skade mere end gavne, så tænk over det om dit mellemrum er både penge og chance for ødelagt kæbe værd smiley

fik togskinner på (kun øverst) da jeg var 12, grundet jeg måske kunne få problemer når jeg blev ældre.. til første kontrol sagde de at jeg skulle have på nederst også, grundet min kæbe var begyndt at skille sig... som 14 årig fik jeg den af, og går stadig med møg skæv kæbe smiley så tænk over det..

• #6   20. feb 2016 Der er også den mulighed at få plastik på - ved dog ikke om det er noget man gør, når det er mange tænder, som der skal ordnes.
    Jeg er selv født, så der mangler en fortand i overmunden, det er blevet løst med at hjørnetanden har fået plastik på, så det mellemrum der naturligt var, er blevet fyldt ud af plastikken, og det er bestemt ikke noget som folk lægger mærke til, før jeg virkelig forklarer at der mangler en tand, og viser det smiley

• #7   20. feb 2016 Kan se du er 16 år, så skal du bare gå til skoletandlægen og spørge om du kan få bøjle på til at rette mellemrummet. smiley

• #8   20. feb 2016 Skole tandlægen vil ikke gøre noget ved det hvis det er ren kosmetisk. Hvis man i en alder af 16 vil have ændret sine tænder af kosmetiske årsager så skal man henvende sig til en Alm. tandlæge og så er der egenbetaling på smiley

• #9   20. feb 2016 Bettemus: Jeg kender flere der har fået bøjle på som 16 årige, man skal bare snakke med skoletandlægen og hvis de bedømmer at man bør få bøjle på bliver man sendt videre til en anden tandlæge.

• #10   20. feb 2016 Kailie:
    Ja hvis man bør. Altså pga. gener ved f.eks. spisning.
    Ikke fordi man syntes det er grimt.
    Kunne jeg få bøjle på, på statens regning så havde jeg også fået rettet mine bisser. De er bare kastet ind i munden på mig på må og få.
    Men nu er vores skattekroner til at hjælpe dem der har behovet ikke dem der har lysten smiley

• #11   20. feb 2016 Jeg har bøjle på nu, og det er forfærdeligt! Ja ja det er alles bøjler jo. Men min sidder de mærkeligste steder og gør ondt og er vildt besværglig at børste. Så går den i stykker, og skal sidde på i lang tid. Min ender jeg nok med at have på i 4 år smiley Men som Bettemus siger, sætter de ikke bøjle på hvis det bare er kosmetisk. Hvis jeg ikke fik bøjle på ville det være sundhedsskadeligt, og det var også grunden til at jeg sagde ja. Min veninde havde skæve fortænder men det var kosmetisk så hun skulle betale 30.000 for at få bøjle fordi det bare var kosmetisk. Men tænk dig om smiley

• #12   20. feb 2016 Når det er kosmetisk så tror jeg heller ikke på at skoletandlægen lige klarer det. Jeg stemmer i med at du må tage til en almindelig tandlæge og høre hvad de kan gøre. Kun sådan får du et præcist svar.
    Men du kan regne med at det er dyrt for sådan en omgang smiley

• #14   20. feb 2016 Jeg kender ikke til, at man kan få bøjle på gratis, når det kun er kosmetisk, men selvom man kan se, så er sandsynligheden for, at du først får den af, når du er over 18 rimelig stor, og så skal du selv betale - og det er ikke billigt.
    Men som sagt, så skal du altså være heldig at få den gratis på smiley

• #15   20. feb 2016 Jeg fik selv bøjle på gratis pga kosmetiske fejl. Men det var også fordi at tandlægerne vurderede det som værende slemt nok og de kunne forstå på mig at det generede mig meget. Jeg vil anbefale at snakke med din tandlæge om det, det kan være at de kan henvise dig til en bøjletandlæge. Jeg betalte ikke for min, også selvom bøjleforløbet fortsat fra efter jeg fyldte 18 smiley

Men det er et langt og sejt forløb, så du skal være sikker på at du vil det. Du må tage med, at det ikke er sikkert at tandlægerne kan fjerne alle mellemrummene, men hvert fald de mest synlige.

Mit forløb gik på at jeg i den ene side i overmunden havde synlige mellemrum, fordi at jeg manglede tænder til at kunne erstatte mælketænderne. Tandlægerne har gjort således at de har skubbet tænderne sammen, men nu er mellemrummet længere tilbage i munden i den ene side, men det kan ikke ses, heller ikke når jeg smiler. Jeg er SÅ GLAD for mit, det har faktisk givet mig mere selvtillid og lyst til at smile med åben mund smiley

• #16   20. feb 2016 Frede:
    Nej en behandling der først er startet hos skoletandplejen den er såmen gratis til du afslutter den.
    Dagen før jeg blev 18, lavede de et hul som jeg havde i en af mine tænder. Men mente ikke de kunne lave det færdig. Så det skulle jeg vælge en anden tandlæge til som så skulle gøre det indenfor en måned. Det var min egen voksentandlæge der lavede det. Men regningen blev sendt til børnetandlægen smiley

Det samme gælder for min søster som havde bøjle på til hun blev 21. Hun fortsatte sin gratis behandling ved sin bøjletandlæge smiley

• #17   20. feb 2016 Jeg havde det mellem et par tænder. Det så ikke særlig pænt ud.
    Så fik jeg bøjle på og nu sidder de alle super perfekt!!

profilbillede
  • #18   20. feb 2016 Bettemus:

Okay, kender bare flere som fik bøjlen af efter de blev 18, og da blev regningen sendt til dem, og så kunne de selv få lov at betale smiley

• #19   20. feb 2016 Frede:
    Sådan har det i hvert fald ikke været her i vores kommune smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #20   20. feb 2016 Når det udelukkende en kosmetisk, burde man måske selv betale i stedet for at få det betalt... smiley

da jeg fik bøjle på, så kunne man kun få det hvis det var nødvendigt. ville man have bøjle på pga. et mellemrum så måtte man selv betale eller lade være.

• #21   20. feb 2016 Jaja, men det skal jeg da heller ikke kloge mig i, det var bare min erfaring. Men det er da fedt, at det ikke er altid, er det, der sker smiley

Kommentér på:
Fjerne mellemrum mellem tænderne

Annonce