5.139 visninger
|
Oprettet:
Betongulv uden rionet og isolering.. {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
Er der nogle af jer der ved om ovenstående giver meget fugt nedenfra således at strøelse bliver for vådt?
Mvh TT
jun 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 373
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 598
Der er ingen problemer med revner eller opstigende fugt i boksene, selvom stalden er sænket i forhold til det omgivende terræn.
Men vi har udendørsstald og derfor er betonen blevet frostsprængt på staldgangen. Det tror jeg ikke rionet eller isolering kunne gøre noget ved.
Skulle jeg gøre det om, ville jeg lægge betonfliser på staldgangen, f.eks. sf-sten eller herregårdssten. Lagt i en bund af tør blandet cement og sand.
sep 2011
Styrker eller blandinger - kald det hvad du vil. Det er blandingsforholdet der giver forskellen.
Min mand er murermester gennem mere end 20 år, så mon ikke han ved lidt om det
sep 2011
Gulvet på min udendørs staldgang smuldrer i overfladen pga. frostskader visse steder. Gudskelov jeg ikke havde rionet i her, for så var det det hestene gik på!
Nu er det efterhånden over 15 år gammelt, så jeg synes egentlig at det er ok. - UDEN RIONET! - Kan se at du næppe var uddannet da det blev lagt
Synd med dit stuegulv, men det kan jo være pga. en af de andre årsager du selv nævner...
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Årsagen til mit spørgsmål var fordi der skal støbes gulv i stalden. (vi lejer) men de har givet udtryk for at de på sigt ønsker at vi skal købe gården.. Jeg har vurderet det hvis det viser sig at vi kan få det til at løbe rundt med foldplads. Hvis ikke, er det fuldstændig uaktuelt. Men igen.. Hvis de laver noget lort ift. Stalden osv. Så gider jeg heller ikke..
Mvh TT
sep 2011
Der er støbt samme gulv ved indgangen til ridehallen, hvor der opbevares halm og hø, som bliver leveret i bigballer med stor traktor. Der er desuden adskillige gange kørt lastbil med hænger ind i hallen over dette gulv med ny ridehusbund. Dette gulv fejler ikke noget, men det er jo også indendørs...
Betongulv uden rionet og isolering..