{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Pleje af folden. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Jeg er lidt nysgerrig på at høre om jeres pleje af jeres fold/e. smiley
Hvor ofte fjerner I klatter? Gøder I hvert år? Hvornår på året? Hvor ofte lægger I folde om, og hvad gør I når der kommer giftige planter såsom smørblomster, skarntyde, brandbæger osv? Hvad sprøjer I med, hvor længe går det før de er døde og kan fjernes og hvor længe skal der gå før hestene må komme på den respektive fold? smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pleje af folden.
  • #1   22. maj 2016 Fjerner ikke klatter. Vinterfoldene bliver revet når hestene er kommet på sommergræs. Så bliver alle klatter fordelt og fungerer som gødning. Vinterfoldene står tomme hele somren, og bliver ikke gødet yderligere. Når sommerfolden er Tom til efteråret står den til tidlig forår og bliver gødet kemisk og sprøjtet for ukrudt. Efter 1 måned er den klar til afgræsning.
    Vi omlægger ca. Hvert 5 år på sommerfolden.

• #2   23. maj 2016 Haven - gider Jeres heste virkelig at græsse der hvor de har skidt? smiley Jeg oplever nemlig at de finder steder at skide og så græsser de ikke der mere...

Mvh TT

• #3   23. maj 2016 Vi gøder hvert forår og så kører min far en tur med brakpudseren når skræpperne kommer for meget frem eller hvis der kommer så meget græs at hestene ikke kan nå at følge med, så det bare står og bliver kedeligt. Det er egentlig det.
    Vi lægger folde om hvert eller hvert andet år, og tager så et slet wrap eller to inden hestene får det at gå på. Så der er ikke rigtig problemer med giftige blomster smiley

• #4   23. maj 2016 Fjerner klatter når det er tid. Ofte 1-2 gange om ugen.
    Vi gøder ikke hvert år, ikke hvad jeg har hørt min far snakke om i hvert fald. smiley
    Vi lægger ikke folde om heller, de skal gå på de samme folde smiley
    Vi slår giftige planter med le, eller hiver dem op med roden.
    Min far har sprøjtet lidt med round-up, da vi har nogle planter der spreder sig SÅ hurtigt, japansk et eller andet. Vi er bestemt ikke tilhængere af sprøjtemiddel, men det er det eneste der kan få dem væk, af hvad vi kender til endnu (det har vi ikke sprøjtet med inde på folden. :))

• #6   23. maj 2016 Mine går på det samme areal både sommer og vinter. Jeg hverken gøder, sprøjter eller lægger om.

• #7   23. maj 2016 Charlotte - hvor ofte fjerner du så klatter? Og hvor stor er din/e fold/e? smiley

Mvh TT

• #9   23. maj 2016 Den er på ca 1,5 hektar. Jeg fjerner klatter ca en gang om måneden. Mine heste går på natur-arealer

• #10   23. maj 2016 fjerne ikke klatter, men det gamle halm og hø på jordfolde. Sprøjter ikke på græs folden, men beder til gud at der skal massere af græs, hvis ikke ligger jeg lidt hø ud på folden. Fjerner altid de giftige planter, inden de sætter frø.

• #11   23. maj 2016 Ja det gør de. Det bliver revet ud på marken, og står til efteråret. smiley

• #12   23. maj 2016 Ude hos os, har vi aldrig nogensinde fjernet klatter smiley

Kommentér på:
Pleje af folden.

Annonce