Er jeg et dårligt menneske? {{forumTopicSubject}}
for at gøre en Laang historie kort.
min far blev hjertesyg for et par år siden. Og her for 2 uger siden blev min ældste storebror så indlagt. Han havde fået en virus i lungerne. og der finder de så ud af at han lider af samme hjertesygdom som vores far. igår blev der så lavet en biopsi for at se om den er arvelig. kender ikke svaret endnu.
Jeg ved ikke hvorfor. men jeg er vred på min bror. jeg har ikke lyst til at besøge ham i dag på sygehuset. det er min fødselsdag i dag. Og jeg gider faktisk ikke bruge den på et sygehus.
Viser det sig at den er arvelig, så har jeg faktisk ikke lyst til at blive testet for om jeg også har samme hjertefejl. jeg har rigeligt med diagnoser i forvejen. behøver ikke flere. og skal jeg i militæret, ja så har jeg sku ikke en chance hvis der står hjertesyg på journalen.
jeg er bare sur og vred lige nu. er jeg et dårligt menneske?
okt 2014
Følger: 43 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 532
maj 2015
Følger: 34 Følgere: 28 Emner: 21 Svar: 208
Det er pisse frustrerende.
okt 2014
Så er helt sikker på din familie tilgiver dig hvis du forklare dem det her når du er klar
Kæmpe kram herfra
maj 2015
Jeg vil bare gerne have min fødselsdag for mig selv med pigerne fra stalden i aften.
okt 2014
maj 2015
Det er altså også bare pisse hyggeligt i stalden hvis man har et godt miljø og man kan sammen
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
Du er et menneske som er blevet ramt af en krise i livet - en krise som har betydning for din familie via sygdom hos din far og bror, og nu en mulighed for at det er en arvelig tilstand, som jo kan påvirke dit fremtidige liv og drømme.
Når man som menneske er i krise, så kan man reagerer på mange måder - nogle bliver kede af det og måske deprimeret, andre bliver meget aktive og rastløse, andre bliver vrede, når de er i det man kalder "reaktionsfasen"
Her kan du læse lidt om hvordan man reagerer under en krise, og hvad man kan gøre, fx evt søge hjælp ved ens læge
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/krisereaktion.htm
Så det er helt normalt at reagerer unormalt i en krise - at veksle mellem følelser, fx vrede og samtidig skyldfølelse overfor vreden.
Jeg synes Dingle's råd om, at du skal kigge forbi kortvarigt hos din bror i dag er et godt råd. Det er helt i orden at du ikke har lyst og er vred, og bare helst vil "leve livet normalt", og det er også helt i orden.
Men da man veksler mellem følelser, så for at undgå evt skyldfølelse, så kunne det måske være en god ide at kigge forbi på sygehuset en halv time - og så afsted til din fødselsdag.
Mht arvelighed så ryger I måske ind i den lokale genetisk afdeling, hvor de arbejder med arvelige sygdomme. De er vant til at arbejde med familier, hvor nogle ønsker besked og andre ikke vil vide noget.
I min familie har vi været igennem disse undersøgelser pga arvelig kræft i familien - nogle i min familie ønskede ikke at blive undersøgt. Jeg valgte at blive undersøgt, og var heldigvis ikke ramt.
Men det er meget forskelligt hvad man ønsker - og det ene er jo ikke mere rigtigt end det andet.
Håber du får en god fødselsdag trods alt
Mvh Charlotte
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
du har fødselsdag hver evig eneste år, at du så ikke gider bruge en times tid for at besøge din bror kan jeg slet ikke forstå.. du behøver jo ikke være der en hel dag..
hvis det viser sig at sygdommen er arvelig, så bør du virkelig blive tjekket, alt andet ville være dumt - har du sygdommen, så kan du højst sandsynligt ikke komme i forsvaret, men så kan du tilrettelægge dit liv efter det i stedet.
og som dingle er inde på, så er det rart at vide om man har en arvelig sygdom, især hvis man skal have børn - for der er også en masse overvejelser forbundet med det
maj 2015
min bror bliver senere i dag overflytte fra Skejby Til Viborg sygehus. Så jeg besøger ham i morgen da Viborg er tættere på hvor jeg bor end Skejby.
jeg kan godt se det egoistiske i det. og jeg vil gerne besøge ham. Men i dag ramlede det hele bare sammen en kort stund.
jeg er skide bange for at miste ham,og min far før tid. Og angsten er også i mig. Men lige nu vil jeg bare have lov at være sur vred og ked af det. og så besøger jeg min bror i morgen.
Er jeg et dårligt menneske?