{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
456 visninger | Oprettet:

Blive lidt sundere, men hvordan? {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Tænkte at jeg måske herinde kan spørger jer om nogen nemmere måder der kan gøre ens hverdag lidt sundere, barer som inspiration til mig, men måske også andre smiley

Men, jeg har DSV nogen udfordringer, som I lige skal kende til.
Jeg er multikronisk syg, herfra har det ramt min kropsmuskaltur og mine knogler, så løb, cykling og ridning er tæt på umuligt for mig, da mine hofter og knæ ikke holder til det..

Men altså, hvad gør I i jeres hverdag for ar leve lidt sundere? Eller bare for at opholde en sund livsstil smiley

God mandag til jer alle! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blive lidt sundere, men hvordan?
  • #2   27. jun 2016 Jeg prøver så vidt muligt at undgå usundt mad, som slik, kager, fastfood, pasta, Hvidt brød osv.
    Jeg synes selv det er svært at starte med at spise sundt fra den ene dag til den anden og derfor har jeg taget det i etaper. Så jeg fx den første uge skærer slikket væk. Den næste uge er det sodavanden, ugen efter pastaen osv. På den måde har det været lidt nærmere at vænne sig til ikke at spise usundt smiley



  • #3   27. jun 2016 Har desværre fra mine læger på sygehuset fået af vide at veganer/vegatar ikke er en mulighed, da min mave(grunden mavesygdomme) ikke kan optage de mest nødvendige ting igennem frugt/grønt udelukkende smiley smiley smiley

  • #4   27. jun 2016 GDT: Er i gang med at forsøge at lægge sodavanden lidt mere væk, og er nu gået over til danskvand med citrus.. Så der er små skridt igang, men puha.. Det hårdt!

  • #5   27. jun 2016 Uha, sundhed. Det er en af mine helt store interesser. Men det hænger nok også sammem med at jeg er utrolig aktiv hele tiden stort set. Jeg er cykelrytter, og når jeg ikke cykler laver jeg 100 andre forskellige ting. Min krop har brug for meget mad, og for så at undgå at tage på af den store mængde, spiser jeg så vidt muligt sundt.
    Til morgenmad synes jeg det er lækkert med havregrød med blåbær, eller skyr med blåbær, og det mætter også utrolig godt! Smoothie spiser jeg en gang imellem, for at give min krop et vitaminboost.
    Til frokost spiser jeg hovedsageligt rugbrød, med enten friskstegt kylling eller anet kødpålæg med højt proteinindhold og lavt fedtindhold (salt kød fx, men der er dog en del salt i). En gang imellem spiser jeg også fisk, for at få nogle umættede fedtsyrer i kroppen.
    Til aftensmad synes jeg den er lidt sværere, da det jo afhænger af hvad familien spiser, men det er som udgangspunktet sundt, og så hvis man sørger for at spiser mere at det sunde og mindre af den mindre sunde.

    Derudover har jeg skabt min egen opskrift på havregrynspandekager, som bare smager himmelsk! Og så er de også sunde! Winwin!

    Det er hovedsageligt min hverdag - jeg håber du kan finde lidt inspiration!


  • #6   27. jun 2016 Team Ap: der var helt sikkert noget der kunne bruges! smiley

  • #10   27. jun 2016 Rigtig meget af en sund livsstil kommer fra maden!
    Som første ting, så skær kraftigt ned på stivelse - altså, kartofler, hvidt brød, pasta m.m.
    Drik vand, maaasser af det - det er det, jeg synes er mest svært, haha!
    Og så, an på hvilken livsstil du lever efter, ville jeg sige at du skal spise ofte, men ikke kæmpe måltider hver gang. ^^

    Hvis det er, så er der gruppen "sense" som er en anden livsstil. Gruppen kan findes på facebook c:


  • #12   27. jun 2016 Nu er der jo masser af meninger når det gælder sundhed g ikke mindst hvad sund kost er alt efter hvad man tror på og føler for.
    Jeg selv er over i helse afdelingen med kosttilskud (multivitamin og fiskeolie) med gode råvarer når det kommer til mad.
    Du kan evt. finde inspiratione på denne hjemmeside http://www.madforlivet.com/

    hvis du tænker at få mere motion ind i din hverdag kan jeg forestille mig at svømning ville være en god måde for dig at få noget ekstra motion på, da det jo ikke belaster dine hofter eller knogler.


  • #13   27. jun 2016 Lyder lidt underligt, men jeg prøver på ikke at spise efter jeg er blevet mæt.
    Drik 4-5 store glas vand før du spiser, så bliver du hurtigere mæt, og spiser mindre smiley
    3 måltider om dagen, og spis ikke hvis ikke du er sulten. Drik en masse vand, og har også læst at man kan sove sig tyndere smiley


  • #14   27. jun 2016 Jeg spiser low carb mandag til fredag. Low carb = jeg undgår hvidt brød, pasta, kartofler, ris og den slags og spiser i stedet grøntsager, sundt fedt, syrnede mælkeprodukter, kød, æg, mv. Lørdag, søndag spiser jeg som jeg vil.

    Ellers cykler jeg så vidt muligt, når jeg skal et sted hen. Det bliver alligevel til omkring 100 km om ugen.

    Og ja søvn! 8-9 timer hver nat om muligt.


  • #15   27. jun 2016 Spændene hvor mange forskellige måder folk lever på! smiley

    Og til en der sagde med en der har uddannet sig i det, efter sommerferien skal jeg starte med personlig træning og sådan, men en der har styr på det smiley var også fordi jeg synes det er super spændene at læse hvordan folk lever deres liv, med mad og sådan smiley


Kommentér på:
Blive lidt sundere, men hvordan?

Annonce