{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Gymnasie og praktik {{forumTopicSubject}}


Da jeg desværre ikke har mulighed for at spørge min studievejleder lige pt, spørger jeg lidt off-heste-topic herinde! smiley

Da mange af jer har eller går på gymnasie, gad jeg godt vide om det er muligt at have en praktikplads eller andet form for ophold på en arbejdsplads, omkring en speciel udannelse i mens man går på gymnasie.

Syndes altid det har været noget man gjorde i 8-10. klasse og jeg var selv ude på et arkitektfirma en enkelt dag, foruden brobygning. Men om det overhovedet er muligt i mens man går på gymnasie (og især i 3.g hvor alting gerne skal falde mere og mere på plads)?

Skriv meget gerne hvis i ved noget, eller eventuel selv har haft et praktikophold i gymnasietiden smiley Syndes ikke at kunne finde meget på nettet omkring det og min studievejleder holder selvføgeligt sommerferie som alle andre smiley





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gymnasie og praktik
  • #1   3. jul 2016 Da jeg gik i gymnasiet kunne man komme i studiepraktik 3 dage i efteråret i 3. g. Det var hvor man vare ude at se og hører om hvordan det er at studere på en videregående uddannelse.
    https://www.studiepraktik.nu/


  • #2   3. jul 2016 Jeg var hvert fald ude på et universitet og følge noget undervisning smiley

  • #3   3. jul 2016 Ihh hvor dejligt at det rent faktisk 'er noget' :)! Dog er dette ikke helt universitet, men mere en arbejdsplads jeg måske skal ud og besøge - hvis jeg altså kan få lov smiley


  • #4   3. jul 2016 Nej, der er ikke ting ligesom "brobygning" hvor man skal vælge et sted at komme ud til, men som sagt er der (valgfri!) studiepraktik og U-days, hvor du kan komme ud og høre om en videregående uddannelse eller flere.

    Men det haster jo ikke så meget at du skal finde ud af det NU, og da slet ikke i 1.g, så du har goood tid til at finde ud af det, når du er kommet på plads smiley


  • #5   3. jul 2016 Men altså du kan da bare tage ud og komme et par dage i praktik på den arbejdsplads? På gymnasiet er der ingen der holder øje med hvorfor du nu er fraværende, det er ikke noget du skal "have lov" til.
    Jeg fik fravær begge de dage jeg var i studiepraktik - der er ikke noget, der hedder "lovligt fravær" - og der er jo ingen forskel om det er studiepraktik eller om du smutter ud til den aftale du har i et par dage.


  • #6   3. jul 2016 Jeg fik godskrevet fravær for studiepraktik i forbindelse med en universitetsuddannelse. Vi fik at vide, at det også var muligt med ikke uni-uddannelser, men at man så selv skulle lave en aftale. Det er dog de samme regler, der er gældende som ved almindelig studiepraktik, at du skal godkendes af din studievejleder smiley

  • #7   3. jul 2016 På mit gymnasie havde vi påtvunget studiepraktik på videregående uddannelse (det er 3 år siden) og det var simpelthen SÅ godt og vi fik ikke fravær hvis vi mødte op - og vores praktikplads skulle tjekke at vi nu også være der og viderebringe det til gymnasiet hvis vi ikke var der smiley

  • #8   3. jul 2016 Jeg var i praktik på en arbejdsplads, men det gjorde jeg i en vinterferie. Jeg forhørte mig slet ikke om det var muligt at få godkendt fraværet, det var bare noget jeg besluttede at jeg ville forsøge i en ferie.
    Det var super godt at jeg gjorde det, for det gjorde mig så meget mere sikker i min plan A efter gymnasiet - som ikke var en videregående uddannelse.


Kommentér på:
Gymnasie og praktik

Annonce