604 visninger
|
Oprettet:
Operation af hest i Tyskland?? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg står i den situation at jeg skal have opereret min hest for betændelse i hov benet og venter på et prisoverslag. Vi har overvejet at finde en klinik i Tyskland og få et prisoverslag fra dem også.
Vi vil også kontakte flere danske klinikker, så har i gode erfaringer med en eller flere link gerne!
Så mit spørgsmål er følgende: Har i erfaringer med at få en hest opereret i Tyskland? Hvordan er det kirurgiske arbejde i forhold til det vi har i DK? Og hvordan ligger de prismæssigt i forhold til DK?
Link gerne til den klinik i har erfaringer med!
Mvh.
Mette
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 780
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
bare lige så du tager det med i overvejelserne, nu hvor der er grænsekontrol ved indrejse til dk
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Men veninde fik nok af de danske dyrlæger da de ikke kunne finde ud af årsagen til en halthed efter et styrt i springning. Efter 1 år med binyrebakhormonindsprøjtninger (som danske dyrlæger ELSKER), og den fortsat blev halt kort tid efter behandlingen, valgte hun at tage derned. Der fik hun lavet en thermografisk undersøgelse og de fandt årsagen med det samme og den blev behandlet det rigtige sted og siden har den været fit for fight.
Halvanden uges indlæggelse, for undersøgelse, behandling og opfølgning kom hun af med omkring 1500 euro.
Jeg var med dernede og hente den hjem, og må sige det er et MEGET professionelt sted med SUPER faciliteter..
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.618
Operation af hest i Tyskland??