{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Operation af hest i Tyskland?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står i den situation at jeg skal have opereret min hest for betændelse i hov benet og venter på et prisoverslag. Vi har overvejet at finde en klinik i Tyskland og få et prisoverslag fra dem også.

Vi vil også kontakte flere danske klinikker, så har i gode erfaringer med en eller flere link gerne!

Så mit spørgsmål er følgende: Har i erfaringer med at få en hest opereret i Tyskland? Hvordan er det kirurgiske arbejde i forhold til det vi har i DK? Og hvordan ligger de prismæssigt i forhold til DK?

Link gerne til den klinik i har erfaringer med!

Mvh.
Mette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Operation af hest i Tyskland??
  • #1   13. jul 2016 Jeg har altid hørt at de tyske dyrlæger er bedre end de danske.... har ingen erfaring selv, men det er hvad jeg har hørt fra andre i stalden, samt min egen dyrlæge har sagt det smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   13. jul 2016 Lige et sidespring: men hesten skal vel have specielle papire/vacciner for at måtte passere grænsen?

bare lige så du tager det med i overvejelserne, nu hvor der er grænsekontrol ved indrejse til dk smiley

• #4   13. jul 2016 Min veninde havde hendes på http://www.pferdeklinik-bargteheide.de/pages/de/start.php dog ikke til operation, men udredning af halthed.
    Men veninde fik nok af de danske dyrlæger da de ikke kunne finde ud af årsagen til en halthed efter et styrt i springning. Efter 1 år med binyrebakhormonindsprøjtninger (som danske dyrlæger ELSKER), og den fortsat blev halt kort tid efter behandlingen, valgte hun at tage derned. Der fik hun lavet en thermografisk undersøgelse og de fandt årsagen med det samme og den blev behandlet det rigtige sted og siden har den været fit for fight.
    Halvanden uges indlæggelse, for undersøgelse, behandling og opfølgning kom hun af med omkring 1500 euro.

Jeg var med dernede og hente den hjem, og må sige det er et MEGET professionelt sted med SUPER faciliteter..

• #5   23. jul 2016 Bargteheide i Tyskland er fantastiske og virkelig professionelle. Min tidligere underviser køre ALTID hendes heste derned uanset hvad de fejler næsten, og har selv haft en dernede i udredning. har været dernede 4 gange for at hente og bringe heste så lækkert et sted.

Kommentér på:
Operation af hest i Tyskland??

Annonce