{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afskaffelse af mødding..
  • #1   20. jul 2016 En gang om året om forår en nabo kommer efter det og pløjer det ned sammen med hans egen mødning .
    Vi giver ca 800,- kr
    Vi hade 5 læs sidst
    Fra 5 heste 2 kalve + div dyr
    VH
    Annette

• #2   20. jul 2016 Vi får det kørt ud af naboen hver efterår, når de har høstet og før de pløjer.

Vi giver 500 kr.

Mvh Charlotte

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #3   20. jul 2016 Nu ved jeg ikke om du har en "godkendt" mødding men har du ikke det så skal du bruge en container, den koster her på Sjælland (Nordsjælland) 600 kr i leje Per måned og 1875 kr Per tømning.

Efter de nye regler må man nemlig ikke bare lade mødding ligge direkte på jorden da man er bange for nedsivning til grundvandet, vi skal lave vores gamle mødding lovlig og det betyder at den skal støbes og med opsamlingstank til væske, utrolig omstændigt.

Vi får det kørt ud på vores wrap mark ca. Hvert 2-3 år når den er fuld.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #5   20. jul 2016 Der er ingen forskel her i vores område på prisen, halmpiller er lige til at køre ud da de komposterer lige så hurtigt som tørv. Så det er klart nemmere for vognmanden at anvende.

Al strøelsen af træ og halm kan der gå optil 2 år før det er egnet til feks muld.

• #6   20. jul 2016 Halløjsa - ja jeg bruger træpillesmuld, og så ryger der selvfølgelig også noget hø og halm i møddingen også, af det hestene ikke har spist op e.l.

Bondemanden er ligeglad om det er det er træpillesmuld eller halm mødding - det bliver pløjet ned. Og fra to heste, så tror jeg rent faktisk det er mere "godt naboskab" fra hans side, end "ekstra til gødning" han tænker på smiley

Mvh Charlotte som har støbt mødding smiley

• #7   20. jul 2016 Vi får hentet 2 x årligt, og det koster 1800 plus moms, så det må give 2250.

smiley

• #8   20. jul 2016 har før kørt det ud til min far inden han skulle pløje, og nu kører jeg det ud til min gamle arbejdsgiver (landmand) uden at betale for det, men nok fordi det er folk jeg kender smiley

• #9   21. jul 2016 Jeg kører mit ud på nabomarken en gang årligt og han pløjer det ned. Det koster mig øl til hjælper og arbejdstid

• #10   21. jul 2016 Bliver tømt hver sommer, giver intet.
    Det bliver læsset direkte ud på naboens mark, og brugt som gødning. smiley

Kommentér på:
Afskaffelse af mødding..

Annonce