{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefaling af pc til gymnasiet?
  • #1   21. jul 2016 Min erfaring er, at 80% af alle i en klasse ejer en macbook. Jeg var selv modstander af macbook da jeg startede, men endte selv ud med en, idet de er lette, nemme at have med, og generelt er rigtig gode at have mellem hænderne.
    Så min anbefaling er en Macbook Pro Retina 13'' ! smiley

• #2   22. jul 2016 Jeg har klaret næsten alle 3 år med min dejlige MacBook Pro 13" smiley

• #3   22. jul 2016 Og i en matematisk klasse er det bestemt langt under 80% der har Mac smiley

• #4   22. jul 2016 Jeg ville sige en Mac book Pro, men så få Windows installeret på den, da mange lærer ikke kender så meget til programmerne på Mac. Min arbejdscomputer er den kombination, og det er super.
    Mac er mindre, lettere og holder rigtig godt strøm, derfor en Mac med Windows, frem for pc med Windows..

• #5   22. jul 2016 Kan kun anbefale macbook air. Er rigtig glad for min smiley
    Den er dog ikke så god, hvis man har matematik på B eller højere.

• #6   22. jul 2016 Jeg har været super glad for min MacBook Pro. Den har fungeret super - også i de tungere fag, såsom kemi A og matematik A.

• #7   22. jul 2016 I min klasse skiftede langt de fleste til Mac i løbet af gymnasiet. Og jeg gik på en matematisk linje.

• #8   22. jul 2016 Jeg vil sige alt andet end Mac book der er rigtig mange programmer som vi hvert fald skal have som Mac book ikke kan få

• #9   22. jul 2016 Jeg startede ud med en HP - ikke anbefalelsesværdigt - og skiftede til macbook smiley Det er en Retina 13" og jeg er MEGET glad for den. Oplevede ikke at der var nogen programmer som ikke fungerede til mac. Jeg synes den er let og lækker, og jeg kommer nok ikke til at have andet fremover selvom det lige kræver at man har en opsparing at tage af først..

• #10   22. jul 2016 Mette: Du kan jo altid installere windows på en mac computer.. smiley
    Så får man stadig alle de fordele mac-bærbarene har - lang batteritid, lille og let.
    Men man er så altid sikker på at programmerne virker, da langt de fleste af dem er lavet til Windows.. + man er sikker på at lærerne kan finde ud af at hjælpe..

• #11   22. jul 2016 Jeg havde både Mac og Windows på min. Det var da ok. Så længe det varede.. (Det fungerede ikke særligt godt til sidst) smiley Da det nødvendige regneprogram så udkom til Mac gad jeg ikke Windows mere smiley

• #12   22. jul 2016 jeg vil så sige jeg gik på en EUX (svare til en HF niveau med HHX fag)

der var nogle stykker som havde mac og dem som havde det var ofte sat helt bagud i undervisningen for lærerne kunne ikke finde ud af det

har du været til et møde på skolen der ude hvilke computere havde de fleste vælg efter det

• #13   22. jul 2016 MacBook og Mat B fungerede altså fint smiley

• #14   22. jul 2016 Størstedelen af min klasse har Mac og vi er en sprog og musik-klasse. Der står ellers i den "brochure" til skolen vi får, at de ikke anbefaler macbooks.
    De få der ikke har Mac i min klasse, har som mig HP eller Acer, eller Packard Bell.
    Jeg ejer selv en HP som jeg er glad for - jeg fik nyt batteri i efteråret 2015, da det andet var slidt ned efter 3 års brug, så den kun holdt 10-15 min uden oplader. Efter jeg fik købt nyt batteri fungere den udmærket, men mon ikke den når at blive skiftet ud, inden jeg er færdig med gymnasiet. smiley

• #15   22. jul 2016 Er der nogen som har en windows computer, som vil uddele deres erfaringer? smiley

• #16   22. jul 2016 Du tænker vel bare en computer med windows på, ikke? smiley
    Jeg har. Den kan følge lige så fint med som enhver anden computer. smiley

Jeg har haft den siden 2013, og har ikke haft den til reparation en enkelt gang. Den eneste ting der har været, er det med batteriet. Det er ikke verdens hurtigste computer, men den er skam heller ikke langsom. Jeg bruger den også til at redigere billeder på, og har både mine efterskole ting og mine gymnasie ting på den. Den køre med windows 10.

• #17   22. jul 2016 jeg har en asus og jeg har fået en rigtig mandags model

jeg havde den i 3 måneder og så gik den ned

3 måneder senere samme problem

og 3 måneder senere så var der en fejl igen

og nu da der er kommet Windows 10 så er den rigtig rigtig rigtig langsom

men ud over det så var den fin til det undervisning vi fik og jeg kunne få hjælp hvis det var når jeg havde problemer

de tidspunkter jeg ikke kunne få hjælp var ikke computerens skyld det var it support der ikke kunne finde ud af det

• #18   22. jul 2016 I min klasse (HTX - Mat og Bioteknologi A) har mac books af alle arter virkeligt været et problem. Dem der har mac books må ofte bruge låne computere, da det bare er super besværligt til fremlæggelser, brug af cad programmer og vores testsystem.
    Min ASUS K53S har holdt lige siden 7 klasse og jeg skal til mit afsluttende år på gymnasiet - den virker perfekt, er hurtig og kan holde til meget andet end kun skolearbejde. Min computer bruges fx også i stor grad til tegninger i de store programmer som photoshop smiley
    Det er min første ASUS, men helt klart et mærke jeg vil gå efter når denne ikke kan mere smiley

• #20   22. jul 2016 Jeg havde en MacBook på en linje med Mat A og Biologi A, den virkede upåklageligt, og alle os med Mac havde generelt langt færre problemer end dem med Windows computer. smiley Det er rigtig at man skal have et særligt stik i forbindelse med fremlæggelser osv. Men sådan et havde de fleste lærere og nogle af eleverne, så det var aldrig et problem for os. smiley

• #21   23. jul 2016 Som de andre også er inde på, så klart en macbook! Men ville vælge udfra din linje. F.eks. ville en air være super til en sproglig, hvor det mest er skriveprogrammer... Men en pro er nødvendig til en matematisk, der kræver nogle "tungere" programmer. En pro vil være nødvendig, da den har en meget større processor end en air eller den nye f.eks.

På mit gymnasium, er lærerne rigtig gode til at finde alternativer til mac, hvis ikke programmet er lavet til macbook. Så for mig er det ikke et problem. Og jeg har fysik B og mat A, som nogle gange kræver nogle åndssvage programmer.
    Derudover har jeg også haft spansk, hvor vi skulle have et specielt program, hvor min lærer også fandt et alternativ til os med mac.

Hvis du ikke har de matematiske fag på høj niveau, vil jeg anbefale en air, da det er den letteste at bære rundt på, og du kan tage den med dig over alt.

Taler af erfaring, da jeg både har haft air og pro.

• #22   23. jul 2016 Jeg skal på en sproglig linje, så er det nok en MacBook Air jeg skal kigge efter, kan jeg hører - Hvad er jeres erfaringer med at købe en brugt? smiley

• #23   23. jul 2016 Og kan man installere Windows på en air?

• #24   23. jul 2016 Jeg har meget meget dårlige erfaringer med at købe en brugt. Desværre. Men hvis det er en bekendt eller er firma der sælger, ville jeg ikke være så bekymret. smiley

• #25   27. jul 2016 Du sparer ikke ret meget ved at købe en brugt Mac. smiley

• #26   27. jul 2016 Du sparer ikke meget ved at købe den brugt..

Og ja, du kan sagtens installere Windows på en Air.

• #27   27. jul 2016 Jeg ville aldrig købe en brugt mac smiley

• #28   27. jul 2016 Hvis du skal have en windows så gå efter en med windowns 10, med intel core i5 eller i7. Gerne med mindst 4 gb ram på.
    De fleste fra min klasse bruger en blanding af lenovo eller mac. Jeg bruger selv en dell xps som lever på sit 4 år som gamer/skole brugs computer.
    Gå ikke efter de billige windows. Hvis du køber en til over de 4000kr, så skal du nok finde noget godt smiley

• #29   29. jul 2016 Jer med air: Købte i noget til den, da i købte jeres air?:-)

• #30   29. jul 2016 Må lige høre. Hvorfor vil du gerne have air? smiley

• #31   29. jul 2016 Udfra folks erfaringer kan jeg fornemme, at dem som ikke har matematik på så højt niveau, har en air. Og så er den billigere, og lettere at have med sig. smiley

• #32   4. aug 2016 Nej det gjorde jeg ikke, men et sleeve af en art er nok en god ide. Min er altid bare blevet stoppet i tasken uden noget, hvilket i længden ikke gør holdbarheden længere. Office pakken får alle gymnasier vidst også. smiley

Kommentér på:
Anbefaling af pc til gymnasiet?

Annonce