{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Flytte dilemma .. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere!

Jeg står i lidt af et dilemma, hvor jeg lidt mangler at høre andres input og tanker. Det er lidt urgent og jeg er sgu ærlig talt lidt rundt på gulvet over det ..

Sagen er den at jeg bor i England, hvilket jeg er virkelig glad for. Jeg har fået rigtig mange gode venner på uni, og en helt fantastisk kæreste, samt et rigtig skønt deltidsjob hos min yndlingsfodboldklub.
I sidste måned udløb min lejekontrakt og jeg var ikke interesseret i at forlænge den, da stedet var dyrt og udlejerne ikke bekymrede sig om andet end hvornår huslejen gik ind på deres konto.

Jeg aftalte i løbet af forået med min norske ven, at jeg ville finde et sted at bo sammen med ham. Vi har haft et øje på markedet siden juni/juli, og har haft også haft ansøgt om en lejlighed, men blev i sidste ende afvist pga. Vi er studerende..
De fleste udlejere herovre vil ikke have studerende, og hvis der endelig er nogle der vil, så vil de også have 6 måneders husleje lagt som udbetaling.
Min ven kan fint betale hans del, men da jeg ikke får su og kun har indkomsten fra mit job at leve for, er det rigtig svært for mig at ligge til mere end 3 måneders husleje og samtidig have penge til depositum, fees og møbler. Min ven sagde på et tidspunkt at han kunne hjælpe med det finansielle hvis bare vi fik et sted at bo, men nu hvor det rent faktisk er en realitet, så kommer "kan du prøve at snakke med banken?" Op i stedet.

I går havde vi (jeg) endnu en øv oplevelse fordi det hus vi er i process om at ansøge om nu også vil have 6 måneders husleje og det kan jeg ikke betale - min vens respons var "lad os bare gå efter den der mega billige på Gatewa", hvilket jeg nægter da området er ubehageligt, mægleren er SÅ uprofessionel og det koster 4000kr bare at ansøge, du er ikke garanteret at få lejligheden alligevel. Skulle det ske at du ikke får lejligheden, så får du heller ikke dine penge tilbage.
Jeg blev rigtig ked af det og frustreret og følte lidt at det hele (igen) var et umuligt projekt. Jeg står selv for at ringe til alle ejendomsmæglere, holde øje på markedr, viewings og at skaffe papirerne hvis noget er ok. Hvis jeg går på kompromis med visse af vores krav for at gøre det nemmere at betale, så kommer min ven bare med "jamen det er for langt væk ..." "Der er gulvtæpper i hele huset" etc ...

Pt. Bor jeg hos min kæreste og har tilbuddet om at blive efterfølgende. Efter i går hvor jeg blev ked af det og snakkede med min kæreste om hele situationen, kom det også op at vi bare fandt noget ham og jeg.
Det ville være den billigere - og MEGET nemmere - løsning, samt jeg ville elske at bo sammen med min kæreste. Vi har været sammen siden januar, så det er stadig meget nyt, men vi har det virkelig godt sammen og kan sagtens finde ud af at give hinanden plads og sådan. Siden han nævnt det har jeg tænkt virkelig meget over det og det virker ærlig talt som den bedste ting at gøre. Hvis vi blev boende hvor han bor nu vil det være virkelig træls og koste lidt at komme til Uni og på arbejde, men ville ikke skulle ud i noget med depositum, guarantors og lign. - min kæreste arbejder fuldtid, så hvis vi fandt noget sammen ville der heller ikke være nær så mange forhindringer der ...

Min ven har intet sted at bo herovre atm, og har INTET gjort for at finde noget selv - det hele hænger på mig. Jeg aner ikke om jeg skal fortsætte med at kigge på noget for os begge, eller om jeg skal sige til min ven at jeg tror det er bedst (og nemmest) hvis han fandt noget for ham selv ..
Samtidig ville jeg have det elendigt hvis jeg skulle bryde mit løfte til min ven om at jeg godt vil bo med ham næste år, men som det ser ud nu kommer vi ikke til at få noget at bo i pga. Min manglende likviditet.

Så hvad ville i gøre, og hvad er jeres tanker om det hele? For jeg er ærlig talt lidt i tvivl om det hele lige nu ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte dilemma ..
  • #1   1. sep 2016 Jeg ville slet ikke være i tvivl. Jeg havde valgt kæresten, og det havde jeg af flere grunde:
    - Jeg har prøvet at bo med en kammerat før, og for mig fungerer det ikke
    - Det er dig der står med hele læsset, vil det også være sådan når du og din ven flytter sammen?
    - Han har tusinde undskyldninger for, hvorfor I ikke skal bo sammen
    - Hvis han inderligt ville bo med dig din ven, så må han også gøre noget for at finde et sted som I begge har råd til!

    JEg flyttede selv sammen med min kæreste, da vi havde været sammen i et halvt år, og nu har vi boet sammen i 4 år smiley


  • #2   1. sep 2016 Jeg tænker, at hvis det så går galt mellem dig og kæresten, så kan du risikere at det er noget rigtig skidt boligmæssigt, hvad med shared? altså ikke med vennen, men hvor du har din egen kontrakt på et værelse og delte rum...

  • #3   1. sep 2016 I min vens forsvar skal det siges at da jeg fandt en lejlighed og sagde at den var perfekt, blev der reageret på det med det samme. De ville dog ikke have studerende (hvilket de først fortalte os efter ansøgningen var kommet igennem!). Herefter har det været mine finanser der har været problemet, hvilket også er derfor jeg har kigget på billigere huse, der derfor ligger længere væk fra Uni/arbejde. Og så var det undskyldningerne kom op, men han har måske sendt 3-4 links til mig i den tid vi har kigget, og alle på nær en var ikke tilgængelige for studenter ...
    Jeg tror sagtens vi kunne få det til at fungere sammen, men det er bare det med rent faktisk at få et sted der lige nu virker umuligt - og så er jeg begyndt at tvivle på om det i det hele taget er al den stress værd..

    Har boet i shared/halls i 10 måneder og jeg er på ingen måde intersseret i at forlænge den oplevelse.


  • #4   1. sep 2016 Jeg havde ærlig talt valgt kæresten.
    Har selv boet med en veninde et år (selvfølgelig nok ikke helt det samme), og det ødelagde et venskab - jeg fortryder det inderligt!!
    Desuden virker det (selvom han måske har sendt dig 4 links) ikke som om ham vennen er alt for engageret, når du står med hele læsset selv. Som en af de andre nævner, kunne det være at det også blev sådan når I flyttede sammen.

    Hvis du og din kæreste har det så godt sammen, og I kan finde ud af at give hinanden den plads det er nødvendigt for jer, så synes jeg også det virker mest fornuftigt. Der er mange som flytter sammen efter ganske kort tid, hvor det bare fungerer smiley


  • #5   1. sep 2016 Har du været nede på dit lokale councils housing og tjekket hvad der er available now? Som regel er det ikke de bedste områder, men da min mand og jeg fik lejlighed derovre, var det available now flat, og området havde ikke det bedste ry, men området var i forbedring, med pæne dyre haver og lignende, og vi har ikke oplevet nogle grimme ting, så det er jo værd at kigge på smiley


  • #6   1. sep 2016 Altså, i har jo ledt sammen under forudsætning af at han sagde, at han godt kunne hjælpe med det finansielle... det kan han ikke alligevel (hvilket er fair), men så er det altså bare heller ikke en realitet længere.
    Jeg ville være ærlig over for din ven og sige, at det ikke kommer til at fungere. Han kan vel også godt se, at i begge er noget pressede..?


  • #7   1. sep 2016 Jeg frygter ikke rigtig for hans engagement, men det virker bare uoverkommeligt at finde noget hvor finanserne passer, når han det ene øjeblik siger at han sagtens kan hjælpe mig hvis det kniber, og når det så rent faktisk kniber, bliver der intet nævnt om det.

    Jeg ville bare føle mig forfærdelig, hvis jeg bryder mit løfte til min ven - for han har ikke en back-up plan og har faktisk flere gange inden vi gik i gang med at lede efter hus spurgt mig om jeg var sikker på at jeg ikke hellere ville bo med min kæreste. Ville bare føle mig som en elendig ven, men jeg aner snart ikke hvad jeg skal gøre mere ...


  • #8   1. sep 2016 Jeg tænker - snak med ham og spørg om hans mening når finanserne ikke passer. Der er jo ikke noget at gøre hvis det bare ikke ER muligt, og det kan han vel forhåbentlig også godt se smiley Jeg tænker at du kan lægge en økonomisk vinkel og ikke en "jeg vil hellere bo med min kæreste"

  • #9   1. sep 2016 Indtil videre har han bare sagt "Jeg skal nok hjælpe hvis det brænder på", men når det så kommer til stykket bliver det sådan meh.

    To af mine venner står og skal have skiftet deres (utålelige!) flatmate ud - kunne måske nævne for min ven at han kan flytte ind der, så han ikke står i nogle problemer med at vi ikke har fundet noget. Føler bare at jeg bryder mit løfte til ham og er en dårlig ven ...


  • #10   1. sep 2016 Men det synes jeg så også, du skal sige - altså virkelig bare være ærlig og fortælle ham at du føler, at du bryder et løfte, men at i tydeligvis ikke kan finde noget, så du er nødt til at finde en løsning på det. Der er jo ikke rigtig så meget at gøre, hvis det eneste i kan finde - som i begge er med på - er noget der rent faktisk ikke kan lade sig gøre pga. økonomien. Det er der jo ikke så meget at sige til, og der er ikke rigtig noget løfte at bryde, sådan er det bare smiley

  • #11   2. sep 2016 Han sagde her til morgen at han havde kigget på student halls, just in case at vi ikke fandt noget. Det synes jeg bare var lidt sjovt, eftersom han stort set intet har lavet i vores fælles søgen.

    Det har dog gjort det nemmere for mig at sige måske det bare ikke skal være, og så finde ud af noget på egen hånd. Jeg har i hvert fald sendt ham videre til mine venner, der søger en flatmate til at erstatte deres ...


Kommentér på:
Flytte dilemma ..

Annonce