{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
278 visninger | Oprettet:

Leveot hovolie? {{forumTopicSubject}}

Hej!!

Jeg har denne her leveot hovolie som jeg bruger til min elskede prins ?? Jeg gør det at jeg tager en børste på størrelse med en hovedbørste og børster han hove helt fine og frie fra mudder, så tager jeg børsten ned i vand og børster dem igen, med vand til de er fugtige/ lidt våde. Så putter jeg olien på.

Ved ikke om det er en smart metode eller om jeg er helt gal på den? Vil ikke gøre noget som ikke er godt for min elskede Olle ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leveot hovolie?
  • #1   24. nov 2016 Olie har ingen effekt. Hoven kan ikke sige det.

  • #2   24. nov 2016 Olie gør da hoven flot og blank, det må vel også lukke overfladen så hoven holdes fugtig smiley


  • #3   24. nov 2016 Krikken, har tidligere fremlagt en masse dokumentation, på at det ingen effekt har. - ud over det se pænt ud. Jeg har brugt det når min har gået parade.

  • #4   24. nov 2016 Jeg benytter en del hovtjære og olie, og jeg stoler her på på min egen overbevisning for hvad jeg ser. smiley

    -Du gør det ligesom mig, vask dem helt rene med vand, lad dem lige tørre. Og smør dem her efter, bruger altid carr, Day og Martin.

    Men det er sjældent/aldrig en nødvendighed for hesten, min har dog lige pt, brug for tjære ved søm hullerne og han for oven i også biotin.


  • #5   24. nov 2016
    Sunde hove kommer inde fra - ofte, så har heste der flækker og har porøse hove problemer med sukker. Tit så er det hen på sensommeren/efteråret folk får problemerne også skylder de skylden på tørke, men egentligt er det ofte bare et symptom på at hesten ikke kan tåle mere sukker ( fra græsset ) og det kommer til udtryk i hovene.

    Zink mangel kan også vises i hovene, for meget stivelse/sukker i foderet kan også, ubalance i kroppen/mave/tarmproblemer kan også, forfangenhed man ikke opdager fordi det ikke er den "akutte" udgave, for lange beskæringsintervaller, forkert beskæring osv. osv.



Kommentér på:
Leveot hovolie?

Annonce