{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilke sporer?
  • #1   25. dec 2016 Kuglesporer er bløde - men typisk også ret lange..

• #3   25. dec 2016 Ja, sporer er ikke hårdere end hælen de sider på.

Jeg har været ude for at et hårdt spark med mine halvlange spore direkte ind i maven på min hest, sådan han sprang frem i smerte, reddede os fra at falde baglæns ned i grøften.

Så får mig er mine spore også en sikkerhedsforanstaltning. Ikke at jeg gør brug af dem på den måde hvert år, men jeg har muligheden.

En spore er ikke hårdere en hælen de sidder på, men en "hård" (modsat blød) spore kan rede nogle situationer.

• #4   25. dec 2016 jeg sidder selvfølgelig ikke og hakker hesten ind i siden smiley
    det jeg mener er bare at en ponyspore og en spore på 5 cm (overdrivelse fremmer forståelsen) er der jo forskel på. Man skal selvfølgelig bruge sporen på en ordenlig måde

plejer at bruge pony spore men hvis der var andre der havde erfaringer med andre spore end dem

• #5   25. dec 2016 Længden har ikke betydning for hårdheden. Jeg rider altid med 4 cm sporer uanset hest, da jeg har lange ben og endnu har til gode at ride en hest jeg kan nå korrekt uden en lang spore. Så længden har betydning for at du kan indvirke korrekt uden at vride benet. Blødheden kommer an hvilken ende der er på sporen. En kuglespore virker blødere end en almindelig fordi den trykker på en større område. En glat hjulspore er også ret blød fordi den glider af på hesten, men den ser selvfølgelig voldsommere ud.

• #6   26. dec 2016 Er sporen afrundet er den blødere end hvis den er kantet. Glatte hjulsporer der ruller vandret er dem som jeg har oplevet som blødest, og kan være en hjælp til sarte heste.
    Hvis man selv eller hesten ikke er vant til sporer vil jeg finde nogen afrundede på 2 cm hvis det er en hest. Så kan man udvide herfra. smiley

• #7   26. dec 2016 jeg plejer at ride med små pony spore men da man jo bliver ældre og dermed også større så de passer ikke mere. Det betyder også at jeg ikke bruger sporer lige pt. men jeg ville gerne finde de blødeste. selvfølgelig hakker jeg ikke hesten ind i siden med dem smiley

men tak for svar alle sammen smiley

Kommentér på:
hvilke sporer?

Annonce