Nye læderridestøvler {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg har været så heldig, at have fået mit første par læderstøvler i julegave
Mit spørgsmål er så, skal de gåes til eller rides til? Og har i andre tips med hensyn til læderstøvler?
jun 2007
Følger: 354 Følgere: 335 Heste: 11 Emner: 41 Svar: 466
Gå med dem i en uges tid . :).
Alt efter hva støvler det selvfølgelig er .
Da jeg fik mine ego7 støvler, der blev de pudset hver gang jeg havde redet med dem :). Da læderet var nyt og for at blødgører læderet :D.
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 124
Hvad pudsede du dem med? Ekspedienten sagde en våd klud og skosværte. Læderfedt blødgører for meget ved støvler
jun 2007
mar 2012
jun 2007
Denne her;)
mar 2012
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
Er det dressurstøvler er læderfedt og balsam no go, dressurstøvler skal være stive og bliver træls hvis de bliver for bløde, en våd klud og evt lidt skosværte det vil jeg dog kun give engang imellem fx op til stævne så de står flot. I det daglige bare en våd klud.
Er det springstøvler ville jeg også holde lidt igen med læderfedt og balsam men da de er bløde i forvejen kan de godt tåle det en gang imellem. Men igen ville jeg bare give dem en våd klud i det daglige.
Desuden sørge for at have stiver i dem når de ikke er i brug og gerne have dem stående i en støvletaske så de er beskyttet.
Er de med lynlås bagpå så hav et skohorn og brug når du tager dem på det beskytter lynlåsen når man træder ned i dem. Og er de med lynlås hvad end det er bagpå eller foran så lynlås spray jævnligt.
mar 2012
Efter jeg lige har haft dem på et par gange, så kan jeg faktisk heller ikke forstå at man skal "gå dem til" De er jo præcis som de skal være, når man rider. Jeg går nemlig heller ikke rundt i mine ridestøvler, så for mig behøver de ikke være behagelige at gå i.
Tænker jeg vil lade dem stå som de er, og så bare "ride dem til"
Jeg har stivere til, men ingen taske til dem. De kommer dog til at stå for sig selv i et opvarmet sadelrum, tror du ikke det går så?
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
også selvom at det koster blå mærker på inderlåret/knæhaserne i starten.
mar 2012
Glæder mig allerede ??
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
er der lynlås i, så altid brug et skohorn, så undgår du at ødelægge lynlåsen.
er det dressur støvler, så benyt altid stivere når du ikke bruger støvlerne, og ask kun med en våd klud, og evt. noget skosværte - sæbe og læderfedt, gør læderet blødt, og ødelægger derfor pointen ved dressurstøvler.
ved springstøvler er der lidt uenighed mht. vedligeholdelse, nogle vil gerne have støvlerne så bløde som muligt, og vasker og pudser dem derfor ofte i sæbe og læderfedt
også sørg for at opbevar dem i et opvarmet rum, og evt. i støvletaske
mar 2012
jul 2008
Følger: 46 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 294
Men det afhænger også af, om det er en "spring" eller dressurstøvle. Hvis det er nogle bløde "spring" støvler, så er de rare at ride i fra en start af. Hvis det er dressurstøvler, så skal du måske forberede dig på en smule smerte. Jeg fik både vabler og blåmærker i mine knæhaser af mine De Niro Raffaello, men det var det værd
Aldrig giv dem læderfedt - aldrig! Jeg har ødelagt læderet på et par støvler pga. læderfedt
Og husk ikke at smør skosværten ind over hele støvlen første gang du bruger det. Jeg har en veninde som i sommers fik et par lækre Cavallo Insignis, og smurte dem med skosværte, som var hvidt (det gennemsigtige skosværte er hvidt, i hvertfald det jeg har set). Men det hvide forsvandt bare ikke fra hendes støvler
Super ærgerligt, så det er nok en god ide at teste det af på et mindre stykke.
mar 2012
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
mar 2012
Nye læderridestøvler