{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye læderridestøvler
  • #1   27. dec 2016 Tillykke med støvlerne smiley

Gå med dem i en uges tid . :).
    Alt efter hva støvler det selvfølgelig er .
    Da jeg fik mine ego7 støvler, der blev de pudset hver gang jeg havde redet med dem :). Da læderet var nyt og for at blødgører læderet :D.

• #2   27. dec 2016 Taak!
    Hvad pudsede du dem med? Ekspedienten sagde en våd klud og skosværte. Læderfedt blødgører for meget ved støvler smiley

• #3   27. dec 2016 Jeg bruger noget fra de noir .:)

• #4   27. dec 2016 Er det noget der er specielt til læderstøvler?

• #6   27. dec 2016 Okay, tænker vel nogenlunde det gør det samme som skosværte smiley

• #7   27. dec 2016 Jeg ville så ikke gå med dem. Personligt går jeg så lidt som muligt i mine ridestøvler og det er hvad end de er nye eller "gamle".
    Er det dressurstøvler er læderfedt og balsam no go, dressurstøvler skal være stive og bliver træls hvis de bliver for bløde, en våd klud og evt lidt skosværte det vil jeg dog kun give engang imellem fx op til stævne så de står flot. I det daglige bare en våd klud.

Er det springstøvler ville jeg også holde lidt igen med læderfedt og balsam men da de er bløde i forvejen kan de godt tåle det en gang imellem. Men igen ville jeg bare give dem en våd klud i det daglige.

Desuden sørge for at have stiver i dem når de ikke er i brug og gerne have dem stående i en støvletaske så de er beskyttet.
    Er de med lynlås bagpå så hav et skohorn og brug når du tager dem på det beskytter lynlåsen når man træder ned i dem. Og er de med lynlås hvad end det er bagpå eller foran så lynlås spray jævnligt.

• #8   27. dec 2016 Annika
    Efter jeg lige har haft dem på et par gange, så kan jeg faktisk heller ikke forstå at man skal "gå dem til" De er jo præcis som de skal være, når man rider. Jeg går nemlig heller ikke rundt i mine ridestøvler, så for mig behøver de ikke være behagelige at gå i.
    Tænker jeg vil lade dem stå som de er, og så bare "ride dem til"
    Jeg har stivere til, men ingen taske til dem. De kommer dog til at stå for sig selv i et opvarmet sadelrum, tror du ikke det går så?

• #9   27. dec 2016 Som regel "rider man dem til"..
    også selvom at det koster blå mærker på inderlåret/knæhaserne i starten. smiley

• #10   27. dec 2016 Line
    Glæder mig allerede ??

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #11   27. dec 2016 ved nye ridestøvler, og ridestøvler generelt, har jeg kun brugt dem under ridning. dvs. taget dem på lige inden at jeg sætter mig op på hesten, og taget dem af lige efter at jeg er hoppet af.

er der lynlås i, så altid brug et skohorn, så undgår du at ødelægge lynlåsen.
    er det dressur støvler, så benyt altid stivere når du ikke bruger støvlerne, og ask kun med en våd klud, og evt. noget skosværte - sæbe og læderfedt, gør læderet blødt, og ødelægger derfor pointen ved dressurstøvler.

ved springstøvler er der lidt uenighed mht. vedligeholdelse, nogle vil gerne have støvlerne så bløde som muligt, og vasker og pudser dem derfor ofte i sæbe og læderfedt smiley

også sørg for at opbevar dem i et opvarmet rum, og evt. i støvletaske smiley

• #12   27. dec 2016 Tusind tak alle sammen. Har ingen tvivl længere. De skal bare rides til smiley

• #13   27. dec 2016 Jeg tror, det er et smagsspørgsmål ift., om man ønsker at gå støvlerne til. Jeg har endnu ikke gjort det, da jeg mener, at det er fuldstændig misforstået at gå ridestøvler til. Det er jo ikke meningen, at du fremadrettet skal gå i dem, så jeg rider mine læderstøvler til. Det kan godt gå udover rideturen, så måske bare nøjes med noget let arbejde.
    Men det afhænger også af, om det er en "spring" eller dressurstøvle. Hvis det er nogle bløde "spring" støvler, så er de rare at ride i fra en start af. Hvis det er dressurstøvler, så skal du måske forberede dig på en smule smerte. Jeg fik både vabler og blåmærker i mine knæhaser af mine De Niro Raffaello, men det var det værd smiley Men jeg har også haft et par Petrie Standard, som ikke voldte mig noget ubehag, andet end at de var noget stive i starten selvfølgelig.

Aldrig giv dem læderfedt - aldrig! Jeg har ødelagt læderet på et par støvler pga. læderfedt smiley Fjern mudder, og puds med skosværte en gang i mellem. Jeg bruger bare noget billigt fra Lidl, men det fungerer for mig. Jeg fik også noget skosværte med til mine De Niro's, men det er farvet (sort), så jeg har ikke turde bruge det, da jeg har set, hvor ødelagte underlag kan blive af farvet skosværte.
    Og husk ikke at smør skosværten ind over hele støvlen første gang du bruger det. Jeg har en veninde som i sommers fik et par lækre Cavallo Insignis, og smurte dem med skosværte, som var hvidt (det gennemsigtige skosværte er hvidt, i hvertfald det jeg har set). Men det hvide forsvandt bare ikke fra hendes støvler smiley
    Super ærgerligt, så det er nok en god ide at teste det af på et mindre stykke.

• #14   27. dec 2016 Tak for rådet med, at testen sværten først. Det er jo ikke lige noget man tænker over smiley

• #15   28. dec 2016 Jeg har aldrig gået støvler til, kun redet dem til smiley En god ide er at have godt med vabel plaster på lager, for at ride støvler til er noget af det væreste der findes! Jeg ender altid med gnav sår på indersiden af benet når der skal rides nye støvler til.

• #16   28. dec 2016 Uh, det må jeg hellere lige få købt så. Hun sagde i butikken, at støvlerne er blødere end så mange andre, men mon ikke de skal vise sig lidt alligevel smiley

Kommentér på:
Nye læderridestøvler

Annonce