{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Forstuvet håndled vs. ridning :/ {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har desværre været så uheldig, at forstuve venstre håndled efter en lille ulykke i et badeland, hvor jeg gled ned af 8 trappetrin og tog fra med venstre arm smiley

Vil høre om nogen af jer har erfaring med et forstuvet håndled og hvor lang tid der gik inden i kunne ride igen?

Der er kun gået 3 dage siden det skete, og jeg er allerede ved at være lidt frustreret over, at jeg ikke kan ride smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstuvet håndled vs. ridning :/
  • #1   25. jan 2017 Da jeg brækkede håndleddet for nogle år tilbage, red jeg bare med en hånd. Hvis man kan det, er det jo fint.
    Hvornår du kan ride igen kommer an på mange ting, så som hvor voldsomt dit håndled er forstuvet og hvilken slags ridning du ønsket at udføre smiley

• #2   25. jan 2017 Jeg var personligt allerede tilbage i sadlen men det vil jeg ikke råde dig til. Tænker du burde vente til det ikke gør ondt mere og et par dage ekstra.

• #3   25. jan 2017 Jeg red igen da det ikke gjorde ondt. Så red jeg bare med 1 hånd. Stoppede igen når det begyndte at gøre ondt, bare at holde armen i luften, dvs. nogle gange fik jeg kun redet 15-20 min smiley

Sidebonus - jeg fik utrolig meget mere fokus på mine hofter/bækken af at ride med 1 hånd, hvorfor kan jeg ikke svare på, jeg rider generelt mest med sæde og vægt, men af en eller anden grund blev jeg mere opmærksom på bækkenets bevægelser, når jeg red med 1 hånd smiley

• #4   25. jan 2017 Der gik 2timer fra jeg forstuvede håndledet til jeg red, jeg fik dog en lille besked fra lægen om at der skulle gå mellem 4-7 dage til jeg måtte ride igen smiley

• #5   25. jan 2017 Jeg har en unghest, som godt kan være ret fræk under ridning pt. da han ikke er redet så meget endnu smiley
    Han prøver grænser af lige for tiden, og kan fx godt finde på, at tage biddet og løbe osv..
    Så kan nok ikke ride ham med én hånd, hehe.

• #6   25. jan 2017 Da jeg brækkede mit håndled red jeg alligevel normalt og lå og sprang 110 i bane og enkel spring på 130 råder dig til at følge lægens ord for dette har gjort jeg den dag i dag nogen gange ikke kan fx åbne en flaske fordi jeg ikke kan holde det greb det har givet mig skavanker ikke at lytte og alligevel ville jeg nok gøre det igen men jeg er ikke klog så lyt ikke til mig! Jeg mente også engang ridehjelm ikke var nødvendigt det ved jeg nu det altså er!

• #7   25. jan 2017 Hvorfor sætte noget på spil, ved ikke at gøre hvad lægen siger?
    Hvis man overbelaster noget der er forstuvet, risikere man, at ka mærke det resten af livet.
    Især med en unghest der holder fest.
    Så gør som lægen siger, hvad er nogle uger, mod du måske ska ha ondt 1 år, eller resten af livet?

• #8   25. jan 2017 Brug den til din smertegrænse, dvs begynder det at gøre ondt, så stop. Jeg ville dog ikke ride og slet ikke på en unghest, før du fx kan muge ud og bruge den som du gjorde før, har simpelthen set for mange senfølger af forstuvede led gennem mit arbejde, fordi det ikke har fået lov at hele ordentligt smiley

• #9   26. jan 2017 Vil råde dig til at lade være jeg forstuvet mit håndled for ca 6 år siden red 3 dage efter og har næsten koniske smerter i den fordi den ikke fik nok ro

• #10   26. jan 2017 Ja hvis du rider unghest som er lidt hula-hej, så lad for guds skyld være smiley

• #11   26. jan 2017 Generelt med skader hedder det POLICE nu - Protect, Optimal Loading, Ice, Compression og Elevation.

Du skal altså beskytte dit håndled, men stadig bruge det indenfor smertegrænsen. Det er meget få skader der ikke har fordele ved at blive rørt, så længe det er indenfor smertegrænsen. Is er for smerterne, kompression er for at mindske hævelse (presser væsken væk - det samme gør bevægelse btw, muscle pump action er bedste middel mod hævelse) og elevation er nu engang fordi at tyngdekraften også hjælper med at få hævelse væk.

Du bør heller ikke tage ibuprofen for skaden, da det er anti-inflammatorisk og at optimal healing nu engang kræver at inflammationsprocessens bliver 'gennemført'.

Kommentér på:
Forstuvet håndled vs. ridning :/

Annonce