Trykkede ribben - hvordan med det? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Som overskriften så tydeligt siger, hvordan er det med trykkede ribben?
Jeg har igår fået nogle rimelig hårde "tryk" på brystkassen og er sidenhen blevet voldsomt øm - kan ikke rigtig røre ved det øverste ribben i hver side, kan ikke ligge på maven og voldsomme/pludselige armbevægelser får det til at gøre ondt.
Googlede det før jeg spurgte min lillesøster og der står på nettet, sundhedslex eller noget, at symptomerne på trykkede/bøjede/brækkede ribben kan være:
Ekstrem smerte ved vejrtrækning
Ømhed i brystet eller bag ribbenene
Krepitation (en knagende eller knitrende fornemmelse under huden)
Spurgte så min lillesøster (hun har prøvet det) og hun sagde at det var løgn fordi det kun var hvis det var ekstrem smerte ved vejrtrækning.
Så er det bare mig der er nervøs? For det gør ondt foran på ribbenene og hele vejen om til siden. Har ikke lyst til at ringe til lægen, hvis det nu bare er mig der bliver alt for paranoid, så nu håber jeg at der er nogle kloge mennesker herinde der kan give mig et svar.
God aften og tak for svar på forhånd.
okt 2010
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 60
Jeg har selv prøvet det, for mange år siden pga. en ufrivillig afsidning, og det gør temmelig ondt. Desværre kan kun tiden og et par smertestillende piller kan dulme smerterne.
Nuvel, vil mene denne side beskriver tilstanden ganske glimrende:
http://altomkroppen.dk/trykket-ribben/
God bedring
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Selvom det eneste der er at gøre er smertestillende og ro, så kan lægen jo udskrive recept på noget stærkere smertestillende, og det kan være værd at tage med..
Trykkede ribben - hvordan med det?