{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.867 visninger | Oprettet:

Nedgroet negl - råd? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har haft problemer med nedgroet negl og skal nu opereres i den for 3. Tredje gang inden for det sidste 1,5 år. Er ved og være rigtig godt træt af det, og har forsøgt forskellige ting, som min læge og kirurg har sagt, men det bliver ved med at komme igen.

Har i nogle positive oplevelser til behandlinger af en nedgroet negl? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nedgroet negl - råd?
  • #1   7. feb 2017 Man kan få en "bøjle" på det minder om et tykt stykke tape som sættes på neglen af en fodterapeut - det har jeg gode erfaringer med. Tidligere var det et stykke metaltråd man brugte, det har jeg mindre gode erfaringer med. Til daglig klarer jeg den med vat under neglen

• #3   7. feb 2017 Maria, vat under neglen? Det lyder lidt mystisk, kan du forklare det?

• #4   7. feb 2017 Jeg maser vat ned under neglen ude ved siderne, det holder neglen oppe, men bøjler virker noget bedre.

• #5   8. feb 2017 Har selv forsøgt med vat, men har ikke haft særlig meget held ved det. smiley Har haft i tankerne at få sat en bøjle på, men har hørt rigtig meget dårligt om det (mest med det der metal, har ikke hørt om der andet), så har ikke turde gøre det.
    Operationerne som jeg har fået, er den meget klassiske, hvor de skærer det stykke af neglen af, der er groet ned i huden.
    Det er egentlig groet fint sammen, men efter nogle måneder, så udvikler det sig til noget værre end inden jeg fik operationerne. smiley

• #6   8. feb 2017 Line hvad har du hørt af dårligt om bøjlen?
    Hvis der er noget specefikt ved bøjlen kan jeg nok godt svare, har trodsalt haft den på i længere perioder af gangen-

• #7   8. feb 2017 Min læge mente ikke det var ret fornuftigt at operere mig, da neglen gror den vej den gør og problemet derfor bare ville komme igen.
    Men plastic bøjlen har jeg været glad for

• #8   8. feb 2017 Noget omkring, at bøjlen skulle gøre neglen værre og dermed give mere smerte. Men som sagt, så er det kun metalbøjlen. Har ikke hørt noget om den anden. smiley

Problemet denne gang er, at sidste gang jeg blev opereret, der faldt min negl helt af efter en måned. Da den så voksede ud igen, der voksede det stykke, som blev skåret af ved operationen, skævt og er ikke vokset sammen med resten af neglen, så det stykke sidder og gnaver i huden (håber i forstår, hvad jeg mener ;))

• #9   8. feb 2017 Line: Det har jeg godt nok aldrig hørt eller oplevet, har nok har bøjlen på on off i omkring 1,5 år. Det giver noget mere smerte til at starte med fordi den trodsalt gør neglen en lille bitte smule bredere til at starte med men man vænner sig hurtig til det.

Det lyder mærkeligt med hvordan den er vokset ud, fik du brændt eller ætset roden af siden væk? Eller fik du kun fjernet det stykke af neglen?

• #10   8. feb 2017 Jeg havde bøvl med at metalbøjlen flækkede min negel og så hjælper den jo ikke rigtig

• #11   8. feb 2017 Jeg fik bare fjernet det stykke af neglen, som var groet ned. smiley
    Skal snakke med min ortopædkirurg i morgen og så håber jeg på, at han hurtigst muligt kan få den ordnet, og så må jeg snakke med ham om, hvordan jeg forhindrer, at det kommer igen.
    Men vil klart snakke med en fodterapeut efter jeg har fået den ordnet. smiley

• #12   8. feb 2017 TS: Hvis du kun har fået fjernet stykket er det ikke så mærkeligt at den er gal igen, jeg vil anbefale at du snakker med din læge om at få en henvisning til at få den opereret hvor de fjernet lidt af siden og ætser det ved roden så den del ikke vokser ud igen.

Dog er der høj risiko for infektion osv. Dog har jeg fået den på begge storetæer uden problemer.

• #13   9. feb 2017 Er ikke helt sikker på, hvad du mener med at ætse det ved roden? smiley
    Anden gang jeg blev opereret, der skar de også et stykke af huden af i samme side som de skar neglestykket af, så der ikke sad noget resterende negl, men ved ikke, om det er det du mener?

• #14   9. feb 2017 Ts: nej det er ikke det jeg mener, jeg mener hvor de skære siden af neglen af også ætser ved roden af det de har fjernet for at det ikke kan vokse ud igen

• #15   9. feb 2017 Nåååår okay. Prøver at snakke med min kirurg i dag om det du siger. smiley Tak for hjælpen!

• #16   9. feb 2017 Jeg fik for rigtig mange år siden en nedgroed negl der blev opereret. Der blev skåret af på siden så neglen blev gjort smallere. Denne operation var ikke særlig vellykket da den afskåret negl begyndte at vokse op på siden af den "rigtige" negl, og den generte og gjorde ret ondt ift strømper og sko, og ikke mindst hvis nogle kom til at træde på mig.. smiley
    Jeg gjorde så det at jeg begyndte at operere på mig selv.
    Jeg tog en god pincet, en spids neglefil og desinficerende middel. Først sørget jeg for at det hele var rent, så tog jeg spidsen af neglefilen og gravede neglen ret løs, og så tog jeg pincetten og fik rigtig godt fat om neglen og hæv den op med roden.. Så desinficerede jeg det, satte plaster på, og så var det ordnet. Jeg havde lidt ondt samme dag, og dagen efter. Så var alt som normalt igen. Efter ca 3 mnd kunne jeg starte forfra igen med at fjerne den. Dette gjorde jeg i nogle år.
    Pludselig holdt den op med at vokse op igen og jeg er (7-9-13. Bank bank) i dag færdig med at operere på mig selv smiley

Mvh TT

• #17   9. feb 2017 Puha, sådan noget kan jeg slet ikke. Er en kæmpe piveskid, når det kommer til sådan noget. smiley

Fik snakket med min kirurg i dag og jeg skal opereres d. 22/2, hvor han vidst går ned omkring knoglen og fjerne noget af negleroden (eller noget lignende) og så bliver det så syet. smiley

• #18   10. feb 2017 Øhmm.. Håber det går bedre for dig end hvad der gik for mig.. smiley ønsker dig alt held smiley

Mvh TT

• #19   10. feb 2017 Hæhæ håber jeg også. ;D
    Men har mange bekendte, der har været igennem denne operation, som kun har positivt at sige og aldrig har haft problemer med tåen efterfølgende. Og samtidig, så er det lidt sidste udvej, fordi den nu skal opereres 3 gang inden for det sidste 1,5 år, sååååå. smiley
    Men tak for de gode råd!

• #20   11. feb 2017 Så vil jeg godt lige komme med noget faglig viden og erfaring omkring nedgroede negle. Jeg er statsautoriseret fodterapeut og har derfor speciale i bl.a. at behandle nedgroede negle i sygesikringsregi.
    Desværre er mange læger tilbøjelige til at henvise til operation da de kender for lidt til vores speciale. Men du kan altid få en henvisning fra din læge hvis du beder om det. Det er han faktisk pligtig til at give dig, FØR operation!!!
    Vi er de eneste behandlere som kan behandle med både metalbøjler OG plasticbøjler. Det foretrukne er metalbøjler, da deres udformning gør det muligt at styre spændet i bøjlen meget effektivt og præcist, og dermed få rettet neglen præcist og varigt, når patienten altså fuldfører behandlingen og følger vores vejledninger. Behandlingen er smertefri, når først bøjlen er sat på første gang. Og kan det mærkes første gang, skyldes det at der i forvejen er smerter. I de tilfælde kan man få lagt en lille lokalbedøvelse hos sin læge inden man kommer hos fodterapeuten.
    Plasticbøjlerne bruger vi kun når en metalbøjle ikke er muligt, enten pga. manglende plads i falsen eller en skrøbelig negl. Den er desværre ikke lige så effektiv og præcis. Den bruges især af fodplejere som slet ikke har den samme uddannelse og ikke kan lave metalbøjler...
    Som fodterapeuter ser vi desværre rigtig mange patienter med problemer efter fejlslagne operationer. Problemer der kræver regelmæssige behandlinger og give mange gener i patienternes hverdag. Og som regel flytter problemet før eller siden med ind til den nye kant, og så er man lige vidt...
    Derfor opfordrer vi altid til at man kun vælger operation som den allersidste udvej når alt andet er forsøgt. Så i dit tilfælde, ville jeg skynde mig at få en henvisning til en statsautoriseret fodterapeut, som kan se om h*n kan hjælpe, inden du får den opereret igen.
    God bedring

• #21   11. feb 2017 Problemet er, at det stykke negl, som blev skåret af sidste gang, det er vokset skævt i forhold til resten af neglen, så der er ikke andet at gøre end at få den opereret. En fodterapeut vil ikke kunne gøre noget.
    Jeg har haft en henvisning til en fodterapeut, men fik ikke noget ud af det. Fik af vide, at jeg skulle klippe mine negle anderledes, men selvom jeg prøvede det, så kom det alligevel igen.
    Metalbøjlen har jeg ikke turde prøve, fordi jeg har hørt alt for meget dårligt om det. smiley

Kommentér på:
Nedgroet negl - råd?

Annonce