{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mænd i ridetøj - go eller no go?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   11. mar 2017 no go..

syntes det ser skrækkeligt ud, men det er nok også fordi at størstedelen er alt for ranglede og tynde til at et par stramme bukser klæder dem.

• #2   11. mar 2017 hvorfor synes du det ser skrækkeligt ud? just wondering smiley

• #3   11. mar 2017 Jeg har ikke set mange mænd, hvor det var GO.
    Men alle de der stankel-ben mænd, de ska lade være.
    Så overvejende NO GO!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#4   11. mar 2017 bitten: Fik lige tilføjet mere smiley

Men fordi jeg oftes oplever at de mandlige ryttere er for ranglede smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   11. mar 2017 tror faktisk, uden at overdrive, at jeg stadig har tilgode at se en mand som kan bærer ridetøj smiley

• #6   11. mar 2017 Der er både mænd og kvinder der er knapt så heldige i ridetøj smiley Min træner klarer det fint, samme med den anden berider vi har på stedet.

• #7   11. mar 2017 Jeg synes virkelig at det kommer an på manden og selve ridetøjet....

• #8   11. mar 2017 personligt synes jeg det er et go. Jeg læste at folk synes bukserne sad for stramt men da jeg gik i gymnasiet for et par år siden sad alle bukserne, så jeg kan ikke se hvilken forskel der skulle være smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#9   11. mar 2017 Bitten: jeg syntes der er en stor forskel på om folk bærer ridebukser som sidder stramt, eller om de bærer ridebukser der sidder stramt.

det skyldes nok form, også øvrig beklædning tænker jeg smiley

men okay, jeg er slet ikke til den kropsform som 99% af alle ryttere har smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#12   11. mar 2017 Astrid: Ranglet, uden videre muskulatur, og ingen bredde over ryg ,eller kompakte og firkantede:-)

(også skal du måske lade være med at tage det helt bogstaveligt når der skrives.)

• #13   11. mar 2017 Jeg tror faktisk overhovedet ikke jeg forstår spørgsmålet....

Hvordan kan det være no go at man ifører sig ridebukser, hjelm osv når man rider??

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#14   11. mar 2017 fünke: det handler nok om, om man syntes ridetøj klæder mænd eller ikke smiley

• #15   11. mar 2017 AMT: ahh okay... Jeg forstår slet ikke Sorte Slyngels kommentar eller håber i hvert fald jeg har misforstået den smiley

• #16   11. mar 2017 Det afhænger jo fuldstændig af kropsbygningen.. Men jeg vil give AMT ret i, at mange mandlige ryttere er tynde, men der findes også dem, som er for kompakte. Jeg så et billede på ridehesten, hvor en meget muskuløs mand rider rundt i en ellers meget flot Animo jakke, som han bare fylder helt ud smiley Så man kunne se hans muskler, hvilket så ret mærkeligt ud, og så vil jeg altså hellere se nogen af de høje, tynde starutter ride rundt.

• #17   12. mar 2017 Hvis man er glad sammen, ser jeg mest på min mands smil.
    Skulle jeg gå ham lokket i ridetøj, så er det bare fordi han har gåpåmod til at prøve noget nyt, og det er kun dejligt. Især hvis han prøver noget jeg holder af!
    Og skulle min mand iklæde sig noget, der gør at jeg kan se konturerne af hans flotte røv vil jeg ikke brokke mig...
    Og en god røv bliver kun bedre af at man rider!

• #18   12. mar 2017 go.....min mand ser skide godt ud i sine ridebukser og der hvor jeg rider er der ikke mange af de super tynde mænd - kun berideren

• #19   12. mar 2017 GO naturligvis smiley Hvorfor skulle mænd gå og gemme sig? De skal da også være hensigtsmæssigt klædt til sporten.
    Og i øvrigt - hvis det handler om, hvorvidt man ser sexet ud i ridebukser eller ej, så er der godt nok mange piger/kvinder, der skulle hoppe i noget andet smiley
    Vi er ikke mere perfekte end mændene...

• #20   12. mar 2017 Det kommer an på manden. Er de tynde så no go til min smag. Også foretrækker jeg at mændene bruger Jordphursridebukser da de bare sidder anderledes. smiley

Mvh TT

• #21   12. mar 2017 # 19 har nemlig HELT ret!!.. smiley Skal jeg ride, så er det enten i dem, jeg har på, eller i jodphurs-bukser, da jeg personligt ikke kan udholde de "almindelige" ridebukser..
    Og jeg ser sådan her ud. smiley

profilbillede
  • #22   12. mar 2017 Og bagfra, i bedre vejr, så kan den vinkel nemlig OGSÅ blive målt og vejet. smiley

profilbillede
  • #23   12. mar 2017 Mænd i ridetøj er lige så meget go eller no go som det er med kvinder. Der kan det absolut også både være go eller no go

• #24   12. mar 2017 Jeg syntes virkelig at det er noget pis at sidde at bedømme, og jeg forstår ikke rigtige behøvet for det. Jeg syntes faktisk slet ikke at sådan et indlæg er i orden. Det ville være ligesom hvis mænd sad og bedømte om de var go eller no go at piger har badedragt på når de svømmer eller at de lidt stor shorts og t-shirt på når de spiller fodbold.

Jeg syntes at det er no go at bedømme hvorvidt andre mennesker skal have sportstøj på der passer til deres sportsgren eller ej. Man dyrker ikke sport for at være et sexobjekt for det modsatte køn.

• #25   12. mar 2017 Ida: Det er vel ikke anderledes end man tager stilling til om tatoveringer er flotte eller ej, eller om dressurhat er pænt i forhold til hjelm.. ?

Jeg synes, det er et go med mænd i ridetøj.. Dog ser man bare tit, at dem med ÅLESLANKE ben, have svært ved at finde bukser der er lange nok uden de bliver for store.. Og de der løse ridebukser ser bare ikke særlig godt ud...

• #26   12. mar 2017 Sanne: jo, det er anderledes, når der kommer kommentarer som "alle de der stankel-ben mænd, de ska lade være".
    Hvilket jeg selvfølgelig kun kan opfatte som en opfordring fra brugeren til at spinkle mænd "skal lade være" med at iføre sig ridetøj?
    Det er da i hvert fald nedladende og upassende, og helt ærligt, der er INGEN som bryder sig om at blive kaldt stankelben eller fede-dorit. Jeg er sikker på, at vedkommende ville blive såret af en lignende kommentar om sig selv.
    Det er måske en uskyldig nok diskussion at debattere bestemte outfits, men den kommentar er udtryk for bodyshaming og det er ikke OK uanset om det er mænd eller kvinder.

• #27   12. mar 2017 Sanne K: Jo, der er en forskel. Denne debat handler om køn, det gør en debat om tatoveringer og hjelm vs. hat ikke. Jeg syntes at det er lige så forkert at kvinder siger at slanke mænd i ridebukser er no go, som det er hvis mænd sagde at tykke piger i badedragt er no go.

• #28   12. mar 2017 Nogle kan lide mørkhårede, andre kan ikke.. Nogle kan lide make-up andre kan ikke... Så er der nogen der ikke synes om kvinder i uniform osv.. Det er alt sammen holdninger vi har til hinanden, og dem kommer man ikke udenom.

Vi er enige om at 'stankelben' og 'Kyllingeben' er unødvendige ord at bringe ind i sådan en debat.. Men man har lov til at have en holdning til dem omkring os - så er det jo bare et spørgsmål om hvor meget man lægger i det.. Ser det ikke værre end så meget andet..

• #29   12. mar 2017 Ida RT det er meningen at det her skal være et hygge emne, men der er vel altid nogle som skal lave det til et problem smiley

Det er ikke for at dømme for jeg synes jo selv at ddet er i orden og kan heller ikke se hvorfor de ikke må have ridetøj på, men det var fordi jeg læste nogle andre indlæg på nogle andre sider hvor folk var meget mere dømmende og mænd desideret ikke ville have ridetøj på, hvilket jeg synes er meget underligt fordi at når man rider, ja så har man ridetøj på

• #30   12. mar 2017 Bitten M: Jeg syntes bare ikke at bodyshaming og sexisme er hyggeligt. Og jo det bliver til sexisme når man skal vurdere om ridebukser til mænd er go eller no go, man laver jo en vurdering udelukkende baseret på deres køn. Selv hvis du lavede debatten om til at handle om ridebukser er go eller no go til meget slanke mennesker, så ville jeg heller ikke syntes at debatten var i orden. Jeg kan bare ikke se nogen grund til at bedømme om bestemt ting er go eller no go i forhold til køn eller kropsform, og det er det denne debat handler om.

• #32   12. mar 2017 Bitten - bare fordi det er et "hyggeemne" betyder det jo ikke, at der ikke kan være problematiske elementer i det. Jeg ser heller ikke at Ida "laver det til et problem" (i så fald var det et problem fra starten), hun italesætter og kritiserer de holdninger der bliver givet udtryk for.

• #33   12. mar 2017 Det blev spurgt ind til vores mening, og utrolig nok giver vi vores mening til kende! smiley Bum! Så behøver den jo ikke at være længere.. smiley

Mvh TT

• #34   12. mar 2017 TT: Hvis ingen påpeger og kritisere når man finder en debat forkert, så kommer man aldrig ting som sexisme, bodyshaming osv. til livs.

• #35   12. mar 2017 Det er jo heller ikke alle der skal i fører sig løbetights, hverken af hun eller han køn smiley smiley

Jeg tænker nu ikke så meget over det, for mig betyder det mere hvad han kan som rytter/ heste menneske.
    Men hvis der kommer en gut forbi i et par ridebukser der bare sidder godt, så vil jeg nok lige kigge en extra gang smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#36   12. mar 2017 folk er godt nok blevet afsindigt sarte..

tænk at man ikke engang må nævne noget man syntes er grimt smiley smiley herre gud.

• #37   12. mar 2017 Jeg tror hverken jeg synes det er et go eller et no go..

Jeg ved det ikke, jeg tror ikke jeg lægger ret meget mærke til hvordan deres ben og røv ser ud i ridebukser.. Eller, det kunne jeg måske godt, hvis jeg synes han var en flot fyr udover det, men der er jeg så nok mere interesseret i hvordan han ser ud uden ridetøj, haha!

Men jeg har så heller ikke en præference indenfor kropstyper hos mænd..

• #38   12. mar 2017 Det har ikke noget at gøre med at være sart, nærtagende eller lignende - men når det bliver stemplet som sådan, viser det også bare, hvor bredt accepteret fx. bodyshaming er blevet; det er blevet så normalt, at folk ikke engang lægger mærke til at det foregår og endda selv gør det.

Man må have sine holdninger og præferencer lige så meget man har lyst til, det er måden de bliver italesat på, der er problemet.
    Og når det bliver en del af en eller anden kollektiv bevidsthed, når det bliver alment accepteret i samfundet at der er noget tøj man ikke "kan bære" pga. ens køn, at hensigtsmæssig sportsbeklædning er "no go" pga. ens kropsbygning, at man ikke kan gå med stramme bukser fordi de "strammer alle de steder, hvor de ikke skal", eller ord som stankelben og kyllingeben.. når det uden videre bliver accepteret så er vi ude på et skråplan.
    At man sætter det - som tydeligvis ikke er nogen outfit-diskussion - ind i en "hyggelig" kontekst er et godt eksempel på det her.

Det kan godt være at der blev spurgt ind til meninger, det er jeg klar over, men om de er blevet spurgt ind til eller ej er irrelevant ift. den holdning der repræsenteres.
    Bare fordi der er nogen, der har bedt dig om at give din mening til kende, betyder det jo ikke, at din holdning er harmløs.

PS. Hvis jeg vil iføre mig løbetights, så gør jeg det, uanset om jeg er for tynd, tyk eller upassende til det smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#39   12. mar 2017 funke: så det er også strakt forbidt at sige spagetti arme?

• #40   12. mar 2017 AMT: det kommer jo an på konteksten. Generelt for at beskrive min kropsbygning, nej, det ville jeg da ikke bryde mig om smiley

• #41   13. mar 2017 Altså hvad pokker går der galt hvis man ikke må påpege på en pæn måde at det er noget man ikke bryder sig om, eller hvad går der galt når man ikke vil erkende at der faktisk er et normalitets begreb i samfundet ift. Acceptabel påklædning..?!?
    Jeg har da den selv erkendelse at til trods for at jeg stadig har kroppen til det, så har jeg da blevet for gammel til at gå i korte toppe og vise min flotte piercing og flade mave. Ligesom det ikke er en kort stram nederdel og kort top Olga der vejer over 100kg skal løbe rundt i! Det kan godt være i ikke kan lide det! Men faktum er at der er et normalitets begreb der sætter samfundets standard for hvad der er acceptabelt og uacceptabelt. smiley

Mvh TT

• #42   13. mar 2017 Jeg erkender netop at der er et normalitetsbegreb i samfundet - vi har nogle sociale normer og folk får det ubehageligt, hvis den grænse for "normalen" rykkes smiley Realiteten er bare, at disse uskrevne regler jo er samfundsskabte: fx. forventningen om at det åbenbart ikke er alle, der må iføre sig stramme løbetights. Hvorfor ikke??
    Samfundets standard for hvad der er acceptabelt og uacceptabelt er absurd. Jeg ville ønske, at jeg kunne formulere det bedre og klogere end jeg gør, men det normalitetsbegreb vi har i samfundet (og det gælder både kroppe, køn, seksuel orientering osv) er absurd og kulturskabt. Det ér der, men betyder ikke, at det ikke kan ændres.

• #43   13. mar 2017 syntes det strammer for meget for neden og fjerner min koncentration det jeg har prøvet. så jeg tager bare alm tøj smiley

• #44   13. mar 2017 Jeg kan ikke forestille mig noget mere sexet end min mand i ridetøj smiley
    Selv efter 25 år har man stadig lov at håbe...

De andre stankelben kan lige så godt iføre sig Thyborønhabit. Det kommer vist ud på et smiley

• #45   14. mar 2017 Er fuldstændig enig med Fünke og Ida RT. Der skal naturligvis være plads til alles meninger, men der er bestemt forskel på hvordan man kan udtrykke dem. Fair nok hvis man synes det er 'no-go' med ridetøj til mænd, men der er forskel på hvordan man siger det. De der kommentarer med 'stankelben' osv. gør mig lidt trist til mode - for selvom man har en spinkel kropsbygning og lange lemmer, har man vel også lov til at iføre sig passende påklædning til sin sport? UDEN at blive nedstirret eller grinet ad, naturligvis.

Jeg er da sikker på at jeg ikke ligefrem ligner en superstar når jeg kommer traskende til bussen i skrigrøde ridebukser og kæmpe jakke, men jeg vil absolut IKKE acceptere at nogen gør grin med mig i min tilstedeværelse - eller læser om det senere vel at mærke.
    Jeg har en enkelt gang oplevet at nogen tog et billede af mig i ridetøj, bagfra, hvor der stod tekst: "se lige den røv! stakkels hest!" Jeg er absolut ikke overvægtig, men fordi mit bagparti muligvis ikke er så 'rundt og fyldigt' som folk synes, skal jeg åbenbart udstilles til skue og skam. Hold nu op hvor er det pinligt at finde sådan et billede på Facebook. Heldigvis fandt jeg frem til personen der havde lagt det op og det er slettet nu, efter kontakt til vedkommendes forældre.

Konklusion: tænk jer om før I ytrer jer på sociale medier (også hestegalleri, hestenettet osv.), især hvis det er kommentarer af mindre pæn karakter. Det gør fandme ondt når man bliver shamet på den måde..

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #46   14. mar 2017 Jeg har kendt og mødt mange lækre mænd i ridetøj, måske det er området jeg bor i smiley og at jeg mest har kommet i springmiljøet smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#47   14. mar 2017 mathilde: hvem siger at de ikke må påklæde sig det tøj som passer til deres sportsgren?

og hvem snakker om at grine eller nedstirre andre smiley

• #48   14. mar 2017 Der er ikke nogen af jer der direkte siger man ikke må iklæde sig det man vil, men I skriver blandt andet at 'folk med helt tynde ben ser skrækkelige ud i ridebukser' osv., altså hentyder I jo til at det 'bør' man ikke gå i hvis man har en bestemt kropsbygning.
    Har man måske knap så meget selvtillid, kan det da også gøre lidt ondt at blive 'klukket ad' når man bevæger sig rundt med sine 'kyllingeben i stamme ridebukser'. Synes ærligt talt det er en tarvelig udmelding da man altså ikke kan gøre for, hvis man har lidt lange ben..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#49   14. mar 2017 mathilde: Men nu må folk i klæde sig lige hvad de lyster smiley
    og at nogen syntes at ridebukser ikke klæder mænd med lange tynde ben må man helt selv om - vi må faktisk også ytre os om det..
    der nævnes heller ingen stedet hvad folk bør og ikke bør - blot en holdning.

´
    Det er en smagssag, ligesom nogen kan lide brune heste - hvor andre syntes at de er grimme.

stop med at overtolk hvad der bliver skrevet - der er heller ingen som "klukker" ad andre - ihvertfald ikke hvad vi ved af.

så hvad må man egentligt ytre sig om, hvis spagetti arme, stankelben-ben og kyllingeben er så enormt diskriminerende? selvom det vel i bund og grund er en metafor for en bestemt udseende ben?

• #50   14. mar 2017 AMT: Når man siger at ridebukser er no go til mænd, så opfatter jeg det altså som om at man syntes at mænd ikke bør have ridebukser på

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#51   14. mar 2017 Ida: men så er din opfattelse forkert.

selvfølgelig skal man bærer ridebukser hvis det er nødvendigt, eller hvis man har lyst.

• #52   14. mar 2017 Er helt enig med dig Ida.

Og AMT, det er mere den måde ytringen bliver fremført, der skærer mig i øjnene. Jeg overtolker bestemt ikke, jeg læser faktisk bare kommentarerne til denne debat.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#53   14. mar 2017 mathilde: det må være overtolkning, når du begynder at inddrage at blive nedstirret og grint ad.

jeg ser intet galt i at benytte en metafor for en bestemt kropsbygning. det giver en bedre billede af hvad der menes.

der er forskel på at stå og pege fingre og grine mens man råber "haha, se hans stankelben", også at benytte det, til at forklare hvad der menes.

men helt ærligt, så syntes jeg simpelthen at man er for sart, hvis man syntes at det er så skrækkeligt at man fortæller om noget man syntes er grimt/hæsligt/mindre pænt/uheldigt..

• #54   14. mar 2017 At blive nedstirret og grint ad, er egen personlige erfaring - det er ikke overtolkning.

Hvis vi prøver at vende den om: hvad får I ud af at afgøre om det er Go eller No go? Udover at de mænd (eller kvinder for den sags skyld) kan læse i offentligt forum at de 'ser skrækkelige ud'? Og JO, man kan godt føle sig truffet, selvom der ingen navne nævnes..

Du må da gerne kalde mig sart - du vil blive den første smiley men jeg holder fast i min mening uanset hvad, og vil aldrig synes at denne slags emner er i orden...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#55   14. mar 2017 mathilde: men det er en overtolkning i forhold til hvad der skrives her smiley

men du har din mening, jeg har min. slut prut smiley

• #56   14. mar 2017 Fair nok, det må du gerne tro. Orker ikke rigtigt at argumentere mere for det.. God aften til dig smiley

• #57   15. mar 2017 Altså ... ? smiley :D smiley

profilbillede
  • #58   15. mar 2017 Altså det betegnes ikke som ridebukser hvis du spørger mig.. Men mums.. Mamma Is getting hungry smiley smiley sikke en lækkerbisken smiley

Mvh TT

• #59   16. mar 2017 Sad lige og undrede mig over dit billed, Holleander - indtil at jeg opdagede at der også var en hest på smiley smiley smiley

Kommentér på:
mænd i ridetøj - go eller no go?

Annonce