{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Så anmeld det dog! {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Dette emne er egentlig bare et budskab som jeg personligt syntes skal deles noget mere. For noget tid siden var jeg selv i byen og blev desværre slået ned, så selvfølgelig skulle det jo anmeldes men det har fået mig lidt til at tænke på hvor få jeg egentlig kender som anmelder ting. Igennem det sidste års tid har jeg set mange bekendte blive udsat for vold, trusler, sexuelle overgreb og lignende. Men ingen har anmeldt det.

Det er der hvor jeg syntes at budskabet altså skal spredes, vi har alle ansvar for at kriminelle for den straf de fortjener for vores alles tryghed. Så tag nu og anmeld hvis du er blevet udsat for noget kriminelt og opfordre folk til at anmelde hvis de bliver udsat for noget.

Jeg syntes det er rigtig trist og se hvor mange der bare lader det passere fordi det ikke har været noget livsfarligt. Ligemeget hvilken ubehaglige ting det kan have været så er det jo vigtig og huske kan det gå ud over en selv kan det også gå ud over alle andre.

Håber i alle vil tænke lidt over det og forhåbenligt få spredt budskabet lidt med at vi alle har et ansvar når vi bliver udsat for noget ubehagligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så anmeld det dog!
  • #1   21. mar 2017 Problemet er lidt at man ikke altid bliver taget alvorligt, hvis man fx. har været udsat for et seksuelt overgreb.

    Jo, man burde gå til politiet, hvis man bliver udsat for noget kriminelt, men i realiteten får man ofte ikke ret meget hjælp. Det vil holde nogle mennesker fra at kontakte politiet.


  • #2   21. mar 2017 Melanie: Den er jeg fuldt ud klar over, hvilket selvfølgelig er trist og utrolig svært at skulle gå igennem med. Men hvis man ikke i det mindste prøver og få det anmeldt så vil den person bare fortsætte med seksuelle overgreb på andre.

  • #3   21. mar 2017 Det er muligt, men jeg ville ikke være rustet til at sidde på en politistation og skulle forsvare mig selv, fordi jeg nok liiidt selv havde været ude om at blive krænket. Jeg siger ikke at det sker for alle der har været udsat for det og går til politiet, men det sker og jeg ville slet ikke kunne holde ud at skulle føle mig SÅ lille og ydmyget én gang mere.

    Det kommer nok an på hvordan man er som person og hvem der har begået overgrebet (Man kender muligvis sin overfaldsmand) og hvordan man er blevet krænket. Der er mange nuancer i det.


  • #4   21. mar 2017 Melanie: Selvfølgelig er der folk, der helt simpelt ikke kan holde til det psykisk med specielt ting som seksuelle overgreb. Og dette emne er ikke lavet for at slå nogen af de folk i hovedet selvfølgelig ikke, altså er man ikke i stand til det er man bare ikke i stand til det og fordi det ofte ikke bliver taget så pænt i mod fra politiets side så har jeg fuld forståelse for hvis man ikke anmelder.

    Men det er også bare vigtig og vide konsekvensen af ikke og anmelde, nemlig at det kan gå ud over anden anden.


  • #5   22. mar 2017 Der er konsekvenser ved alt. Jeg er som sagt all for at gå til politiet, hvis man bliver udsat for et overfald (hvilket som helst overfald) eller andet kriminelt.

    Nu er jeg ret sikker på at langt størstedelen ved at det kan ske for en anden, hvis man tier. Det kan det også, selv hvis man råber højt. Jeg kan godt se hvad du mener og det er super fint at opfordre folk til at gå til politiet, men jeg synes det er lidt øv at smide det "konsekvens" kort.


  • #6   22. mar 2017 Synes du har en rigtig god pointe med dit opslag, Kailie. smiley Der hvor jeg tænker, nogen måske kan have svært ved at anmelde sådanne sager, kan skyldes trusler osv. At man får at vide "hvis du melder mig / siger det til nogen, så finder jeg dig og skader dig/din familie" el. lign. kan være afskrækkende for den person det er gået ud over.

    Men ellers giver jeg dig ret i at det er et vigtigt budskab, at vi hjælper hinanden med at holde Danmark tryg at færdes i, ved at melde sådanne overgreb, så vidt muligt. smiley


  • #7   22. mar 2017 Ja det er indenfor mit fag blevet skærpet ift. At indberette fysisk og psykisk vold. Jeg har som senest i dag et skema der skal udfyldes.. Går ikke en uge nærmest hvor jeg ikke skal lave et skema... Vi er simpelthen bare nødt til at indberette det for det handler også om ressourcer og ekstra hænder smiley

    Mvh TT


  • #9   22. mar 2017 Jeg har selv været udsat for noget kriminelt, af en jeg desværre kendte.. og jeg har da haft tankerne om at anmelde det -problemet er bare at politiet ville højst sandsynlig intet gøre i min situation da jeg ingen beviser har samt jeg gjorde ikke meget modstand overfor ham den kriminelle

    Og i mit tilfælde vil jeg få det værre psykisk, hvis jeg skal sidde og forklare politiet alt der er sket og der så intet sker efterfølgende -og jeg er allerede langt nede psykisk, så det er det sidste jeg behøver


  • #10   22. mar 2017 Det kan være rigtig mange grunde til, at man ikke anmelder.

    Som allerede nævnt kan det psykisk være hårdt at anmelde og ender man med at skulle i retten, så er det endnu mere belastende psykisk, særligt hvis man skal sidde overfor gerningsmanden og fortælle om det der er sket. Disse ting er i sig selv afskrækkende, også selvom man ellers er et velfungerende menneske.

    Derudover er der mange der er bekymrede for hvorvidt politiet vil tro på dem eller ej eller som selv føler de bærer noget af skylden for det er sket - derfor tør de ikke anmelde.

    Og så er der dem, som tænker, at det alligevel ikke gør en forskel om de anmelder eller ej, da politiet alligevel ikke kan eller vil gøre noget.

    Jeg arbejder selv med børn og unge der har været udsat for vold eller seksuelt misbrug og samarbejder i den forbindelse bl.a med politiet og overværer en del afhøringer af børnene.

    Det er min oplevelse, at politiet som oftest tror på det der bliver sagt og gerne vil gøre noget, men ofte mangler der beviser og derfor kan politiet ikke gå videre med sagen.


  • #11   22. mar 2017 Selvfølgelig har folk deres grunde dette er som udgangspunkt ment til dem der bare ikke gider som der er en del af ud fra hvad jeg har oplevet

  • #12   22. mar 2017 Jeg er også enig med dig i, at det ville være godt at kunne skabe en bedre kultur omkring at anmelde. Både fordi der er store mørketal på området, og fordi det måske kunne føre til domfældelse i nogle af sagerne.

    Og så tænker jeg også, at det kan være godt for én mentalt at få anmeldt fordi det giver en følelse af noget kontrol over situationen og (forhåbentligt) en følelse af at blive hørt og taget alvorligt.
    Men for at det kan blive en hjælp for den enkelte person at anmelde tænker jeg, at der er behov for en ændring i hele kulturen omkring anmeldelse og afhøringer.


  • #13   22. mar 2017 Jeg er enig med dig, men verdenen er bare slet ikke så sort hvid. Engang blev min kæreste overfaldet af 7 drenge (og han er altså en "lille" fyr på 171 cm og 61 kg), efter at han havde fulgt nogen af sine venner til toget så de ikke skulle gå alene. Han var beruset, men ikke fuld. Han kom ret slemt til skade, da han ret hurtigt faldt til jorden, hvor de fortsatte med at sparke ham. Politiet tog det ikke seriøst og mente at han selv måtte have provokeret dem, i og med at han havde drukket... Igen, han er en lille forsigtig, genert IT-fyr, alle der kender ham synes han er en af sødeste, mest sympatiske personer... Så at forestille sig at han selv havde provokeret det?

    Det var virkeligt hårdt for ham at have taget mod til sig til at tage til politistationen for at anmelde det, for så derefter at blive afvist på den måde. Psykisk burde det hjælpe en at anmelde sådan en hændelse, og det her var bare den stik modsatte oplevelse, som ikke just gav en lyst til at tage fat i politiet næste gang... smiley

    Siden har han, sammen med en ven, været ude for en lignende oplevelse, men hvor politiet i stedet tog ham meget seriøst, det var dog også en anden politimand han var inde hos. Endnu bedre blev det, da de fangede personen, som nu er i fængsel.


Kommentér på:
Så anmeld det dog!

Annonce