Svigerinde** {{forumTopicSubject}}
Hey piger (og drenge
)
Står lidt i den trælse situation at min svigerinde, som er min tidligere bedsteveninde bor hos mig og min kæreste, hun har ingen udd. og har lige mistet sin SU for den 5 udd. hun er igang med -.-'. Hun stjæler min ting og lyver omkring det bagefter, tramper rundt og smækker med dørene. tager mit mad/stiller tomme ting ind i køleskabet, rydder ikke op efter sig selv og sit klamme snotpapir som nærmest flyder udover alle overflader, nægter og betale til husholdningting selvom hun bruger 2 ruller toiletpapir om dagen bare hende, desuden lever hun nærmest i stuen, så jeg faktisk ikke føler mig velkomen i mit eget hjem. Bliver nærmest sur og ked af det lige så snart jeg træder ind af døren fordi jeg ikke kan overksue hende, hun har genrelt en dårlig attitude som desværre smitter gevaldigt af på mig (har ubehandlet PTSD, så mit overskud er ikke altid det bedste i forvejen) - Vil i mene jeg kan tillade mig og sige at enten flytter hun ud og flytter ALDRIG ind igen eller også så flytter jeg.
Beklager hvis det blev det rodet
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Sig det som det er, at det simpelthen ikke fungere at i bor sammen længere
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 287 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.716
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
du skal ikke til at betale for at flytte pga. hende.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Hvis det er dig. så ville jeg tage en lang snak med hende omkring de problemer der er, og sige at du ikke kan leve sådan så hvis hun ikk laver det om må hun flytte eller hun må overtage lejemålet, og du flytter..
er det hende så er det da bare og finde noget andet og flytte hvis det ikke fungere. ¨
Meeen må sige lyder til du overreagere, for helt ærligt intet menneske kan jo bruge 2 ruller toilet papire om dagen. Men tit nå man bliver irreteret og end person så bliver små problemer en del større fordi man er irreteret.
dec 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 139
Hun har ledt efter lejlighed i 3 år og nu begynder jeg miste håbet for hun finder en med alle hendes krav.
sep 2009
Du må så tage en snak med ham, også må i tage en snak med hende om det.
Du kan ikke tillade dig og smide hende ud nej nå det ikke er din lejlighed/hus. Så derfor skal du snakke med din kæreste om det da det endelig er hans endelige beslutning og i skal være enige omkring det.
dec 2010
Hun har allergi, så hun bruger det der + makeupfjerning.. har prøvet og snakke med hende flere gange om at hun skal hjælpe mere til herhjemme osv + de gange jeg har taget hende på fersk gerning med at tage stjæle mine ting.
Kan ikke rigtig "smide hende ud" når det er kærestens hus, han kan ikke få sig selv til det da han elsker hans søster rigtigt højt og bare vil hjælpe hende
sep 2009
Det er din kæreste du må tage den med så. Han bliver nød til og være enig med dig i det.. det er trods alt hans søster
dec 2012
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 167
sep 2009
især nå søsteren var der først.
dec 2010
Præcis H R. hun giver 500 for at være her, hvor jeg giver 2000..
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 287 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.716
Hvis hun fylder så meget, så vil det højst sandsynligt gå ud over jeres forhold, på et eller andet tidspunkt.
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 892 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.111
dec 2010
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 466
Du kan jo godt blive ved med at være kæreste med din kæreste, selv om i ikke bor sammen.
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 64 Svar: 398
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
Han kan ikke finde ud af at rydde op efter sig, hverken i køkkenet, hans værelse (han tager alle tallerkener og glas ned når de har stået så længe at der gror ting på dem) eller toilettet når han har lavet stort. Derudover stjæler han mad og når han bliver konfronteret med det bliver han enten aggressiv eller lader det slippe for at love at sige undskyld og så ikke have nosserne til at gøre det. Så jeg har kæmpe forståelse for hvor du kommer fra.
Du er nødt til at tage en snak med din kæreste. Sørg for at i er alene og har ro omkring jer. Sig at du ikke vil tvinge ham til at vælge mellem hans søster og dig, men enten er der noget der er nødt til at ændre sig drastisk, eller også er du nødt til at begynde at lede efter et andet sted at bo.
Da jeg boede sammen med min eks havde jeg en periode hvor alt var virkelig slemt mellem hans søster og jeg. Hun boede ikke hos os, men arbejdede på gården hvor vi boede og jeg følte mig ikke velkommen i mit eget hjem mere, for jeg var bange for at støde på hende. Jeg lagde kortene på bordet og min eks forstod lige pludselig hvor slemt det egentlig stod til - mindre end 2-3 uger efter var der taget en alvors snak med hende og tingene kom tilbage på rette køl.
Mænd er bestemt ikke tankelæsere. Oftest skal de have et vink med en vognstang for at få bare en lille idé om hvad der foregår. Så som sagt, tag en alvorssnak med din kæreste og fortæl ham præcis hvordan du har det og hvilke tanker du går med. Han vil nok ende ud med at skulle tage et valg mellem enten at smide søsteren eller dig ud (medmindre du vil blive boende i nuværende omstændigheder), eller tage en alvorssnak med sin søster. Men selv hvis det kommer til at skulle vælge i mellem jer, så er du altså også nødt til at tænke på dig selv. Du skal ikke køre dig selv fuldkommen i jorden bare for at undgå en konflikt. Det virker aldrig, konflikten vil komme alligevel og det hjælper helt sikkert ikke på dit mentale (og fysiske) helbred.
Så tag snakken med ham. Gør han INTET ved det, jamen så ved du også godt hvad du skal gøre - selvom det ikke er let.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Du er nødt til at gå en lang tur, og så tænke over det.
Jeg tvivler meget på at du kan smide svigerinden ud.
Hvis hun har folkeregisteradresse der, så kan man ikke forhindre hende i at komme i sit eget hjem.
Og da du flyttede ind, var hun der allerede. Så du vidste nogenlunde hvad du gik ind til.
Grundlæggende kan jeg se tre muligheder.
1) Du vælger at leve med tingene, nogenlunde som de er.
2) Det lykkedes dig at gennemtrumfe nogle ændringer.
3) Hvis du ikke kan leve med vilkårene som de er, og ikke kan ændre på det, så kan du ændre på hvor du bor. Flyt.
Du har altid muligheden for at være den, som vælger at flytte. De kan ikke tvinge dig til at blive. Så du sidder på lige så meget indflydelse over dit liv, som du vælger at tage.
Ethver handling - eller valg af fravær af handling - har en konsekvens.
Jeg ønsker dig alt godt.
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Lad for alt i verden være med at pege fingre, lad være med at gøre det til en brokke-tale, hold den hele vejen på, at du desværre føler dig nødsaget til den beslutning fordi du har det dårligt. Så har du lagt den op til ham, om han vil sige at søsteren får x antal måneder til at flytte, så du kan blive, eller om han bare siger, at det er da bare helt i orden at du flytter.
Personligt må jeg indrømme at hvis han var ok med at du bare flytter, så ville jeg nok tænke over om det var det rigtige forhold jeg var i, for så er man måske ikke lige "investeret" i et vedvarende forhold. Der er jo ingen der forventer at man skal leve de næste 5 år med svigerinden... lidt privatliv må der jo gerne være plads til...
dec 2010
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
dec 2010
Så nu giver jeg det lige et månedstid agtig inden jeg gør ydeligere. han har meldt ud af kærestepar i hans hoved ikke flytter fra hinanden med medmindre de går fra hinanden.
dec 2012
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 167
dec 2010
Svigerinde**