{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.888 visninger | Oprettet:

Tur til tyskland, uden pas? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg siddet i noget tid, og prøvet at google mig frem til svaret, men er kun blevet mere og mere forvirret..

Kan man bevise sin identitet på andre måder, end ved at fremvise gyldigt pas? Min venindes pas udløb tilbage i juni 2015, og vil ikke fornye det, da hun ikke skal ud og rejse..
Men sagen er den, at vi sammen med nogle venner, planlægger at tage over grænsen den 4, for at handle ind.
Nogen siger, at hun sagtens bare kan tage sit udløbne pas med, hvis hun også medbringer sit blå- samt almindelige sygesikring også, og evt også hendes fødselsattest.

Men der er jo det topmøde i Hamborg den 7 juli, hvor de siger, at der vil være mere kontrol ved grænserne..

Håber der er nogle, som kan give et svar på det, da jeg blot er blevet mere forvirret, ved at google mig frem til det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tur til tyskland, uden pas?
  • #1   27. jun 2017 Nogle gange tjekker de pas, andre gange ikke - det er forskelligt. Jeg ved ikke hvad der sker hvis der kommer en uden pas som bliver tjekket.

  • #3   27. jun 2017 Hun har nemlig ikke noget kørekort.. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   27. jun 2017 du SKAL med bringe pas når du skal over grænsen fra tyskland til danmark.

    Der er noget topmøde i tyskland (eller er det ovre), dette betyder at der også er kontrol fra danmark til tyskland periodisk.

    Et kørerkort er ikke gyldigt, og bliver man stoppet uden pas/eller udløbet pas så koster det 650 kr. i bøde.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
  • #6   27. jun 2017 Så må hun nok hellere få skaffet sig et pas..

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   27. jun 2017 desuden skal man også kunne identificeres i tyskland, og det kan man kun med et pas. Hvis dette ikke er medbragt kan det give en bøde på 200 euro smiley

    (jeg er blevet stoppet 4 gange ved grænsen uden pas, kørerkort eller anden legitimation, så har fået mig nogle gode snakke med dem) smiley


  • #8   27. jun 2017 før i tiden kunne man ved lokal politi få et stempel der forlængede passet i x antal tid (ikke så lang tid) men nok til man kunne få sit nye..
    måske det stadig kan lade sig gøre.

    og ellers er man tvivl om noget and pas. giver et korrekt svar altid at ringe til politi og ikke spørge nettet..

    rejste forøvrigt selv for flere år siden til grækenland på udløbet pas og det hverken døde jeg af eller blev tilbageholdt. verden gik heller ikke under smiley
    selv et udløbet pas er jo en form for gyldig id smiley



  • #9   28. jun 2017 Der er faktisk kun 2 rigtige gode råd.

    1) Hvis vedkommen ikke ønsker at få/have et pas. så bliv på dansk jord.

    2) Hvis vedkommen ønsker at forlade dansk jord ( uanset hvor mange timer/minutter/dage ) så få lavet et pas.






  • #10   28. jun 2017 Var i Tyskland i weekenden, (søndag) der var paskontrol på vej hjem.

    Men vi holdte bare de 4 rødbedefarvede pas op i forruden, så blev vi vinket igennem. (Men som bleg hvide børnefamilie, er vi nok heller ikke de mest spændende personer for kontrollen)


  • #11   28. jun 2017 De laver stikkontrol ved grænsen. Det er ikke alle der bliver stoppet, men alle skal igennem sådan en kontrolpost hvor der er meget politi, nogle vinker de ind og andre lader de køre videre. Hvis man bliver vinket ind, skal man kunne fremvise gyldigt pas smiley

  • #12   28. jun 2017 Det kommer meget an på, hvilken grænse i vælger at køre over.
    Jeg bor ved Tønder, og har gjort det i 17 år, og i de sidste 5 år er jeg kun blevet stoppet én gang.

    Tror nok det der møde, er ovre. Der er ikke nogen her. Jeg skulle intet vise, da jeg var passagerer, men min mand skulle vise kørekort, og fik en venlig opsang om at få lavet et pas. Ingen bøde. Men måske held. smiley
    Vi kører over et par gange i ugen. smiley


  • #13   28. jun 2017 Ja, man skal have pas med til Tyskland. Det er kun i norden (Sverige, Norge, Finland og Island) at vi kan rejse uden pas.

    Fra borger.dk:
    Danmark er sammen med en række andre lande med i Schengen samarbejdet. Dette betyder, at når du rejser til følgende lande uden for Norden, skal du ikke vise pas:

    Belgien, Estland, Frankrig, Grækenland, Holland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

    Men da du skal kunne bevise dit statsborgerskab, skal du alligevel medbringe dit gyldige pas, når du opholder dig i et Schengen-land uden for Norden.
    https://www.borger.dk/transport-trafik-rejser/Pas/Regler-om-pas


Kommentér på:
Tur til tyskland, uden pas?

Annonce