{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Værdi af hest {{forumTopicSubject}}

Hej kan i hjælpe med værdi af pony ikke fordi den er tilsalg eller skal det nå men info om hesten

Navn: Mauda
Race: Shetlænder
Alder: 16 år
Farve: Mørkebrun
Dressur: LB
Spring: LB
Kat: 3
Højde: 90 -95 cm ca
Hun har grønt pas
Og har fået 1 føl i sit liv
Og har mange plac på D plan
Køn: hoppe
Har kun haft en sygedag

Mere info:
Ekstremt sød pony som altid er let at håndtere selv for de mindste. 100 % trafiksikker og går lige i trailer, og er så sød på stævnepladserne. Går aldrig noget ondt, og hjælper rytteren 100 %, Mauda elsker opmærksomhed og mad og kan alt muligt som tricks osv, Mauda kan La øvelser, og går let til biddet. Mauda er startet op til LC klasserne. Og er let at hente fra fold. Og kan gå med alle heste, Mauda er meget lærenem, hun kan bruges som hygge eller seriøs, og kan gå for vogn hvis det er det man vil en gang imellem. Det højeste hun har sprunget er 76,5 cm, i enkelt spring.

Håber i vil hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værdi af hest
  • #1   9. jul 2017 Stg?
    Rødt pas?
    Jeg ville sige 5-7000kr.

    Mvh TT


  • #2   9. jul 2017 Stg er lige kommet på

    hun har grønt pas

    Og har fået 1 føl


  • #3   9. jul 2017 Enig i omkring 5-7000 hvis hun har rødt pas..
    Hvis ikke, så 2-4.000


  • #4   9. jul 2017 Sanne tusind tak
    Tt : tusind tak


  • #5   9. jul 2017 Så ville jeg sige 4000kr. Da man ikke kan avle målrettet på hende.

    Mvh TT


  • #6   9. jul 2017 Tt: tusind tak for svar Tror også hun er ved at være gammel til at avle mere

  • #7   9. jul 2017 maks 2500-4000.
    Det er et sats at købe en hest på 16. nogle har flere gode år i sig, andre ikke. Her er den sygdomshistorik relevant at kigge på, men ikke en garanti for noget.

    Jeg vil gerne se video, før jeg tror at den kan gå en LB dressur. Spring vil den kunne være med i de helt små klasser - op til 50 cm, men derefter ikke.
    Ydermere er der ikke ret mange ryttere (i forhold til antallet af ponyer på under 1 m) til de små ponyer. Det giver mening, hvis man da ikke vil skifte pony for ofte, at købe en på 120-130


  • #8   9. jul 2017 Lovise jeg er fuldstændig enig med dig, Mauda har kunne gå det da jeg havde hende men har aldrig fået en video af det, og nu kan jeg slet ikke ride hende mere rider hest nu, spring hun kan springe lb men vil slet ikke kunne følge med på stævnerne

  • #9   9. jul 2017 Ift spring kunne hende her springe 1 meter smiley men ja hun er et særtilfælde smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #10   9. jul 2017 Jeg ved ikke hvordan markedet er idag men da vi for 6 år siden solgte vores lille 3'er pony (shetlænder uden papirer) da kunne den gå en LB men var aldrig startet så højt. Havde utallige placeringer i LC klasser og kunne håndteres af børn uanset om det var fra fold, i hestetrailer osv....den havde ingen nykker under ridning og kunne også springe med små børn....vi solgte den til nogle som ønskede deres børn fik en god start og kunne lære at ride på en dygtig pony så de var klar til endnu dygtigere ponyer når højden passede bedre...den blev solgt inkl. udstyr for 18.000. Der er mange der har en tendens til at tro at de små bare skal skydes af for små penge men hvis de er fuldt ud håndterbare og til at stole på omkring mindre børn så er der altså en del købere derude der er villige til at give en ordentlig pris mod tilgengæld at få en ordentlig børnepony. Jeg er enig i at de fleste ponyer i den størrelse ikke har den store værdi men der er kæmpe forskel på en shetlænder som kun er brugt til trækketure hjemme og så en stævnevant erfaren shetter som har temperamentet til de små uden at der skal være en voksen der har en snor i den smiley
    Mine piger har redet stubfræs i fuld galop, redet ture, sprunget uden sadel osv...med deres shetter og det skal man kunne være helt sikker på for at sælge til en ordentlig pris smiley

    Alderen vil dog selvfølgelig trække ned (vi solgte vores da hun var 6 eller 7 tror jeg)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   9. jul 2017 mindst 10.000.

    ponyer af den størrelse, med erfaring, godt opdraget, og trafiksikker er dyre.

    at mene at hesten er 4000 værd, og at forære en god pony væk.


  • #13   9. jul 2017 Men rytteren bliver stadig hurtig for stor, hvis vi siger at den vejer 150kg, overskrider rytteren hurtigt grænsen for hvad den bør bære, samt hurtigt for lange ben. 90-95 cm er virkelig heller ikke en stor pony - hvis den havde været 10-15 cm højere, så er der marked for prisklassen 10.000,-/+. Men en pony der måske skal skiftes ud når barnet er 6-8 (?) år er den bare for dyr. Så vil jeg hellere give 20.000 for en pony op 120-130 der er yngre og kan det samme,

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   9. jul 2017 set fra forældres syn, så betaler de gerne ekstra for en sikker pony til deres barn.

    Børneponyer som denne (ud fra beskrivelsen) hænger ikke på træerne, og er mere værdifulde end som meget andet.

    desuden nytter der ikke noget at købe en pony på 130, hvis du står med et lille 3 årig barn, for så vil ponyen være alt for stor.

    rytter og pony skal harmonere, og faktum er at ponyer hurtigt bliver for små.


  • #15   9. jul 2017 Nu har jeg kigget lidt rundt efter en Børnepony til min datter, og der er faktisk ikke så mange 100% Børnepony shettere... så hvis din er total børnesikker, selv for de små, så kan du godt få lidt for den.. og at den er tilkørt ville for mig være et plus.. 16 år er ikke noget der skræmmer ved en shetter, de kan blive gamle.. tænker et sted ml. 6-8000kr, afhængigt af om der følger noget med, så lidt mere..

  • #16   9. jul 2017 Vel man får tit smidt Shetlandsponyer i hovedet også gratis. Og med lidt arbejde kan man jo få en god børne pony. Så det handler vel om man enten møder uvidende forældre der er villige til at betale, eller om man møder forældre der kan klare meget træning i starten selv. Eller hvor hurtigt man vil af med den.. For en hest er jo ikke mere værd end hvad den bliver solgt for i sidste ende smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   9. jul 2017 team tindur: det jo løgn.

    en pony bliver ikke bare en god og sikker børnepony med lidt træning.

    det handler om at ramme den rigtige pony, med det rigtige sind, og samtidig træne ponyen korrekt.
    en børnepony er ikke bare en gennemsnitlig pony, men en virkelig sikker pony, som man næsten kan sige er bombesikker + lidt ekstra.


  • #18   9. jul 2017 Ja, men hvis man vælger en pony med et fornuftigt/godt sind, og ved hvad man laver så kan man sagtens få en god børne pony! smiley

    Mvh TT


  • #19   9. jul 2017 jeg ville sige 10000. hvis jeg kigger børnepony til min datter og den virkelig kan alt det, så vil jeg gerne betale for det, der er ikke mange som den

  • #20   9. jul 2017 og passets farve er totalt ligegyldigt, der er alligevel ikke meget avl i shetlændere

  • #21   9. jul 2017 Jeg har ikke forstand på pony priser.
    Men hvis jeg havde et barn, der skulle have egen pony fra en tidlig alder skulle ponyen være idiotsikker.
    Og godt oplært. Da jeg er voksen og for tung har jeg ikke en ærlig chance for at kunne ride på en lille pony, så for mig er det sort snak at oplære ponyen for barnet, hvis barnet er så småt at shetlænder er nødvendig.

    Derfor ville jeg betale mig fra det.
    Jeg havde Google pony annoncer eller spurgt shetlænder foreningen.


  • #22   9. jul 2017 Tusind tak alle sammen


    Hun er fuldstændig børnesikret Og lige nu er hun lånt ud til en der rider stævner på den som er 6-7 år


  • #23   10. jul 2017 Gode børneponyer er guld værd. Hvorfor må en lille pony ikke koste penge?

    Det er da det aller vigtigste tidpunkt for børnene at have en sød og stabil pony, som man også kan lege og hygge med, uden at mor og far skal være nervøse.
    Og det er måske på det tidspunkt hvor glæden og lysten til ridning, bliver grundlagt.

    Så i min verden, kunne din dejlige pony sagtes koste 10.000,- eller mere.


  • #24   10. jul 2017 I profilen er hun da kun 83 cm?

  • #25   10. jul 2017 Det er fordi hende der målte den havde ikke cm under 100 cm på sit målebånd så bare et gæt der

    Også er hun blevet målt med et mål der havde under 1m og så målte hende ca smiley

    Og så har jeg bare glemt at rette det


  • #26   11. jul 2017 Team Tindur:jeg er ikke helt enig med dig på dette punkt, når man som forælder leder efter den første pony til sit mindre barn er det altså uhyre vigtigt, at det virkelig er en, der er så sikker som overhovedet muligt. Jeg kunne ikke drømme om (selv som erfaren hestemor) at købe den første pony til min datter, som vi selv skal træne op, selvom jeg har forstanden på det.. Den pony ligger hele grundlaget for hendes kommende interesse, en dårlig oplevelse fra start kan betyde, at det ødelægger mere end det gavner, og det ligger jeg vægt på, når jeg kigger på pony.
    Der er mange søde shetlændere med gode sind til ingen penge ja, men man kan aldrig sige, at de på baggrund af et godt sind, kan blive gode børneponyer.. jeg kender flere med gode sind, som kan være nogle bisser, hvis der fx. er grønt græs, vups, så trækker pony lilleput omkuld, fordi den vil æde, eller den er for fremadgående/eller doven til en mindre kan komme til at ride selv, den trækker hovedet ned, og vupti ryger barnet forover, det er blot nogle af mine observationer..
    For mig er en Børnepony det som ts beskriver hendes som, og de koster altså penge og må også godt koste lidt.. for så mange 100% børneponyer er der ikke..
    jeg vil i hvert fald hellere betale lidt og være sikker på min datter får så god en start på hendes liv med heste som muligt:)


Kommentér på:
Værdi af hest

Annonce