{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.995 visninger | Oprettet:

KH
KH
Tilmeldt:
10. jul 2013
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 9 Svar: 207

Gode råd til køreprøven {{forumTopicSubject}}

Godaften,
Ligesom mange andre på min alder er jeg i gang med at tage kørekort, sagen er den, at jeg skal til køreprøve i morgen kl 8.... men jeg er så nervøs!
Jeg er ikke typen der er nervøs til eksaminer, tests etc. men lige med det her kan jeg slet ikke være i min krop.
En del af mine venner har allerede være til prøven, og bestod første gang.

Har I nogle råd til hvordan jeg håndterer dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til køreprøven
  • #1   19. sep 2017 mit bedste råd er nok træk vejret helt ned i maven.. tja det er svært, og måske det ikke et særligt godt råd..'
    men det er mine erfaringer når jeg skal gøre noget jeg er nervøs for, det er og trække vejret ned i maven så bliver jeg mere rolig
    og så ellers bare kør som du har lært, som om det var kørelæren du kørte med


  • #2   19. sep 2017 Nok ikke ligefrem et råd, men jeg tror at du har brug for at høre det alligevel:
    Du kan sagtens bestå selvom at du er hamrende nervøs.
    Jeg var decideret angst for at køre bil da jeg tog kørekort. Da jeg fik mit kørekort havde næsten alle fra mit hold fået deres - blandt andet fordi jeg skulle tage teoriprøven to gange, da jeg dumpede første gang, på grund af at jeg ikke stolede på mine mavefornemmelser og fik lavet rod i mine svar.
    Derudover havde jeg fået 12 ekstra køretimer, fordi at min kørelærer simpelthen ikke synes at det var ansvarligt at sende mig til køreprøve. Jeg kunne gå fuldstændig i panik midt i et kryds, i myldretiden, og sidde og stortude og råbe af min kørelære.
    Da jeg kom op til køreprøven, trampede jeg rundt som en eller anden skoldet skid i ren nervøsitet - min kørelære sagde at han var bange for at jeg skulle besvime. Og på trods af alt det her, var jeg oppe og tage køreprøven pletfrit i første forsøg. Jeg har, lige præcis i dag, haft mit kørekort i et år.

    Det skal nok gå, også selvom at du er skide nervøs.
    Hav styr på de mekaniske dele på bilen - husk at du skal kunne svare på nogle spørgsmål.
    Og så tag alting heelt med ro. (OG HUSK SELEN!)
    Kør som du plejer! Den sagkyndige vil ikke være til nogen hjælp, blot fortælle dig hvor du skal køre hen. Det var for mig, en enorm omvæltning fordi at min kørelære han plaprede løs smiley


  • #3   19. sep 2017 lad som om du bare er ude og kører med din kørelærer
    snak med vedkommede som du ville gøre hvis du møder nye mennesker.

    og så hold øje med cykler og fodgænger.

    jeg var også p.. nervøs da jeg tog mit. men snakkede helt almindelig med ham. havde da godt nok et par fejl,men ikke nogen alvorlige, så jeg bestod også første gang
    men du skal ikke være nervøs for at dumpe. du går jo bare op igen.

    øve dig evt på skiltene her til aften, sådan at du er 100 på hvad de betyder.


  • #4   19. sep 2017 og så lad være med at kører for hurtigt - og for den sags skyld for langsomt

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #5   19. sep 2017 Har du nødhjælpsdråber så snup 4 lige inden

  • #6   19. sep 2017 Lene: Hvad er nødhjælpsdråber? smiley


  • #7   19. sep 2017 Jeg var simpelthen SÅ syg til min køreprøve. Så jeg slet ikke havde overskud til at være nervøs. Hvordan jeg bestod undre mig stadigvæk.

    Jeg kan dog genkende hvad du mener da jeg 4 år efter var oppe til mit trailerkørekort.
    Jeg havde klaret min bakning så flot så min kørelære mente jeg kunne have bestået allerede efter første køretime. Og alligevel til prøven så fucker jeg det helt op.
    Det lykkedes mig dog 3. Gang. Men tager så en fortovskant (meget forbudt) Heldigvis får jeg lov at vise flere steder at jeg ikke laver den fejl en gang mere og består.
    Men jeg var virkelig også nervøs.

    Mit bedste råd er at bide det i dig.
    Du kan trække vejret nok så mange gange og prøve at berolige dig selv. Det vil ikke ændre på at du er nervøs. Det er helt normalt og i stedet for at arbejde i mod det skal du prøve bare at acceptere det.
    Hvis du er heldig får SU en køresagkyndig der snakker med dig.
    Ham til mit trailerkørekort snakkede om hest med mig. Det hjalp mig smiley

    Men ellers så bare koncentrer dig om det du laver smiley

    Og ellers helt ærligt. Hvad er det værste der kan ske ved at du dumper?
    Så går du op igen. smiley


  • #8   20. sep 2017 Man skal altså også passe på med at køre for langsomt. Det var det jeg dumpede på første gang, fordi jeg fik besked på at være forsigtig :(. Hvis de bare kan holde speederen til ret tæt på hvad du må, er du godt kørende smiley

  • #9   20. sep 2017 Tænk "hvad er det værste der kan ske" - at du dumper. Og hvis du gør det, så går du jo bare op igen.
    Jeg bestod først anden gang


  • #10   20. sep 2017 Angående nødhjælpsdråber og andet sløvende.

    Det er ulovligt at køre med sløvende medicin i kroppen. Det gælder også naturmedicin og visse håndkøbsmedicin.

    Hvis du havde været ude i bedre tid, kunne du have talt med din læge.
    Medicin af typen betablokker i lav dosis blokerer stress symptomer såsom rystende på hænderne og man må køre bil og det gælder heller ikke som eksamen snyd (medmindre du skal til fx skydekonkurrence.)
    En tablet samme morgen kunne være relevant overvejelse.


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #11   20. sep 2017 Ej 4 nødhjælpsdråber det vil jeg godt se at det er ulovligt det er jo ikke sløvende

  • #12   20. sep 2017 Jeg kender ikke nødhjælpsdråber.

    Men hvis det er sløvende er det ikke legalt.
    Mit råd er generelt


  • #13   20. sep 2017 hvordan gik det?

  • #14   20. sep 2017 Fik en gammel mand som sagkyndig, som ikke syntes at jeg orienterede mig langsomt nok. Han var ekstremt sur og ubehagelig at være i bil med. Han gjorde mig også mere nervøs end hvad godt er, ved at sprøge ind til noget i bilen, som jeg ikke skulle vide hvad var. Altså noget uden for den materiale jeg fik.

    Lige inden havde jeg kørt en tur med min kørelære, hvor alting havde gået perfekt!
    Men ifølge ham den sagkyndige kunne han ikke "se" mine orienteringer, så jeg dumpede.
    Nåede ikke engang ud fra bilen før 2 kørelærere kom hen til mig og sagde "du dumpede ikke?" "ham den sagkyndige er f* up, han er altid så glad når elever dumper " smiley
    Fandt senere ud af at to af mine venner også blev dumpet af ham den samme sagkyndige den ene "fordi han ikke kunne parallelparkere på 2 forsøg" og den anden fordi han holdt sig for længe i venstre bane". smiley

    Men undskyldninger er der jo nok af, får en ny tid om ca 2 uger - hvor jeg krydser ALT hvad jeg har for en ordentlig sagkyndig.



  • #15   20. sep 2017 øv øv
    bedre helt næste gang. og så krydser vi finger for at du får en mere normalt sagkyndig


Kommentér på:
Gode råd til køreprøven

Annonce