{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Springbilleder i ridehal hvordan
  • #1   2. okt 2017 Det kommer an på ridehallen! Der er ikke én ridehal som er ens, og er du uheldig at komme i en mørk en, så kan det være svært.
    Jeg må desværre ikke vise de nyeste billeder jeg har frem, da rytterne endnu ikke har fået dem, men jeg kan fortælle info.

Tog billeder af Sydjysk mesterskab i springning hos Tinglev Rideklub.
    Med Nikon D-3100:

f/5
    1/1000
    Iso 3200
    Blænde: 4,3

Nikon D5000
    f/4,5
    1/200
    Iso 500
    Blænde 4,4

Kan fortælle at de som er taget med Nikon D3100 er blevet markant bedre! Men nu var det også første gang at jeg havde et Nikon D5000 i hænderne, såeh! smiley

Jeg har i alt taget billeder i ridehal 3 gange, så jeg er selv kun ved at lære. Og springbilleder er bare svære at tage gode indenfor! xD

• #2   2. okt 2017 Hvis ikke du har et objektiv med fast zoom/ fast lav blænde, så vil blænden stiger i takt med at du zoomer ind og billedet vil blive mørkere end hvis du ikke zoomer ind. Så jeg vil foreslå at undgå at zoome for meget, så blænden forbliver så lav som muligt, og isoen vil jeg tro skal sættes næsten så højt som muligt da din lukketid er meget høj. Men det er en vurderingssag når du er i gang smiley Jeg prøver altid er holde lukketid og iso så lavt som omgivelserne nu tillader så billedkvaliteten ikke bliver for dårlig. Men slørede og mørke billeder er selvfølgelig heller ikke godt

• #3   2. okt 2017 Følger lige med. smiley

• #4   3. okt 2017 Mit objektiv er et 18-270 mm

• #5   3. okt 2017 Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men det objektiv jeg har brugt på begge kameraer er et NIKKOR 55-300 mm. smiley

• #6   3. okt 2017 Er der fast eller variabel blænde på dit objektiv? Efter mm. tallene står der nogle flere tal, hvad hedder disse?

Jeg oplever tit ridehaller med virkelig dårligt lys, og sætter altid mit kamera på Manuel når der er indendørs, så det ikke bliver snydt af hvide underlag eller lyse spring..

Med et Nikon D4 eller D5 med et objektiv med fast blænde 2,8 lyder mine indstillinger:

Lukkertid: 1/500 (som minimum)
    Blænde: f/2,8 - 4,0 alt efter lys
    ISO: Så lavt lyset tillader det..

Kommer du først op og skal bruge en høj ISO, en langsom lukkertid og høj blænde, så er det næsten bedre at tage billeder en anden dag, for det kommer der som regel ikke særlig meget godt ud af..

• #7   3. okt 2017 Kan være du kan få lidt inspiration her: http://www.hestegalleri.dk/blog/billeder-i-ridehus__-suk/50

Kommentér på:
Springbilleder i ridehal hvordan

Annonce