{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.779 visninger | Oprettet:

Mavesyren driller - Opkastninger {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg har nu i 11 dage haft en sviende fornemmelse i maven som når jeg i perioder har for meget mavesyre samt har kastet op stortset efter hvert måltid endda også med blod i et par af gangene. Selvfølgelig har jeg været ved læge og er blevet henvist til en kikkert undersøgelse for at finde ud af hvorfor faen det fortsætter. Men desværre er der først tid den 11.

Men har i nogle gode råd til at klare sig igennem hele julen med al den fede mad? Og evt. Nogle bud på hvad man kan drikker udover vand for nytår på vand er lidt trist, sodavand er prøvet og fungere bestemt ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mavesyren driller - Opkastninger
  • #1   20. dec 2017 Du skal hjælpe din mave til ikke at arbejde. Dvs at du skal undgå alt grovt, og fedt. Jeg kan anbefale bananer og fransk brød. smiley

Mvh TT

• #2   20. dec 2017 Yoghurt, ristet hvidt brød med smør eller mild ost og banan.

Alt sammen noget der er let for maven at arbejde med, og yoghurt hjælper også din tarmflora..

• #3   20. dec 2017 syns du skal kontakte din læge der kan ligge andre ting bag
    VH Annette

• #4   20. dec 2017 Anette: hun skriver at hun har snakket med egen læge smiley

TS: Ristet hvidt brød, banan, prøv med mælk, det kan nedsætte syren, men er ikke altid en god idé, men det skal maven nok fortælle!
    undgå syreholdige fødevarer.

Og forhør dig om der ikke er en tid noget før, det dur ikke at have det sådan, slet ikke med så meget opkast! måske din læge kan hjælpe med at få skubbet tiden lidt.

Rigtig god bedring!

• #5   20. dec 2017 ja det så jeg lige tids nok til at det lød sært smiley

• #6   20. dec 2017 Har du ikke fået noget syredæmpende medicin fra lægen? Ellers kan du få Pantoloc 20mg i håndkøb på apotektet og så er Balancid tyggetabletter også gode til at gøre det lidt mere udholdeligt.

Jeg har selv lidt meget af mavesyre og ved at fjerne alle former for hvidt brød, pasta og kartofler kom jeg rigtig langt. Spiste grøntsager, æg, kød og mejeriprodukter. Kaffe og te blev også fjernet i den værste periode.

Madvarer der hjælper her og nu kan være mælk, yoghurt, mandler og banan. Selvom jeg har skrevet ingen brød, så er jeg også glad for groft knæbrød i den akutte fase, det er som om det suger godt.

Men for at komme igennem julen, kan i ikke lave lidt salat ved siden af julemaden? Det har vi hos mine forældre, netop for at lette maden lidt. Og så brug Pantoloc eller Balancid til at holde syren nede smiley

• #7   20. dec 2017 A38 og HUSK frøkapsler opløst i vand... måske hjælper det
    Mvh Helle

• #8   20. dec 2017 Åh tusind tak alle sammen må hellere få slæbt mig selv ned og købe en masse yoghurt og bananer, resten har jeg.

Rikke J: jo for dobbelt dosis af pantoprazol

• #9   20. dec 2017 Maria E:. Allerede da jeg fik henvisningen fik jeg afvide at der var flere ugers ventetid så desværre ikke andet jeg kan gøre.

• #10   20. dec 2017 Ej hvor er det bare træls at vente så længe!
    igen god bedring!
    Håber at du, trods alt får en god jul og godt nytår!

• #11   20. dec 2017 Tusind tak, håber da at det på magisk vis bare er en utrolig sejlivet influenza og jeg står op juleaftensdag og har det skønt.

• #12   20. dec 2017 Hov, mht. andet at drikke nytårs aften, så er White russian en mega lækker drink uden brus, den indeholder 1del vodka, 1 del khalua og 2 dele mælk (eller mælk efter smag;))

• #13   20. dec 2017 Maria E: Tusind tak for budget. Det kunne da overvejes hvis jeg har fået det godt nok så jeg overhovedet kan drikke alkohol.

• #14   20. dec 2017 Maria - rettælse.. White Russian laves med fløde smiley

Mvh TT

• #15   20. dec 2017 Haha har faktisk aldrig fået den med fløde det plejer altid og være mælk ??

• #16   20. dec 2017 Hvis du får 40 mg pantoprazol er der slukket for mavesyren.

Jeg vil sige, drik ingen alkohol.
    Hvad enten du har mavesyre, kvalme eller andet så gør alkohol det kun værre.
    Hvis du er på kanten til at kaste op, så undgå mælkeprodukter. Det bliver til klumper i mavesaften og smager dårligt på vej op.

• #17   20. dec 2017 Kan kun anbefale balancid. Mælk og bananer fungerer rigtig godt for mig . Når jeg får et " anfald " af for meget mavesyre hjælper det mig at lægge mig ned på venstre side . Får selv omeprazol dagligt. Vin er bare no-go. Hvis vand er for kedeligt kan du drikke saftevand ( af et vinglas så føles det knap så barnligt smiley )

• #19   20. dec 2017 jeg har prøvet at få for meget mavesyre en periode, så syren ætsede mine stemmelæber, og jeg kunne ikke tale. Det var meget ubehageligt og jeg fik 4 pantoprozol dagligt i en periode, lige nu er der ikke noget og jeg bruger det ikke længere.
    Det hjælper mig ikke at ligge fladt, når jeg skal sove, så bøger under to af sengebenene eller elever hovedgæret.
    Hvidløg i store mængder og fed mad holder jeg mig fra.
    Jeg har hørt at magnesia, altså afførringsmedicin kan hjælpe, det er svagt afførringsmedicin,

• #20   20. dec 2017 ved ikke om du kan bruge mit råd, men skriver det alligevel til dig smiley

der findes flere slags håndkøbsmedicin til sure opstød( for meget mavesyre)
    jeg har før fået noget fra lægen til for meget mavesyre.. det gjorde ondt i maven, og havde kvalme når jeg spiste noget varmt..
    nu køber jeg bare alminox i håndkøb og tager dem efter behov... og på mig hjælper de virkelig godt

• #21   20. dec 2017 Alminox har også hjulpet mig ekstremt godt nå min mave gik helt amok.

Nå jeg skulle ud og drikke drak jeg evt. Malibu og kakao =D evt cocio. smager virkelig godt og intet brus. =)

Ellers har jeg drukket baily

Ellers er der vodka og juise smager også godt..

• #22   20. dec 2017 Jeg får også dobbelt dosis Pantoprazol, så 80 mg dagligt, og det virker altså på mig. Jeg er blevet udredt for mavesårsbaktieren Helicobactor pylori, glutenallergi og lactoseintolerance, alt sammen i orden.
    Min seng er hævet, jeg tager Pantoprazol en halv time før jeg spiser morgenmad, jeg spiser små portioner, undgår sukker, fedt, tomat, stærke krydderier, fedt, chokolade, mint, og spiser ikke noget efter to timer før jeg skal sove. Det hjælper mig meget, men er ikke en holdbar løsning, med den mængde Pantoprazol. Hvad siger din læge?

• #23   20. dec 2017 Min mand lider i perioder af meget slem mavesyre.
    Den ene gang havde han et sår langs spiserøret pga syren.
    Jeg lavede vand med natron i, og det sagde han havde en god neutraliserende effekt. smiley

• #25   22. dec 2017 Jeg har selv haft problemer med reflux i en øv grad og lidt opkastning hvor jeg udover det, jo også havde en rigtig ubehagelig svie/brændende fornemmelse i maven. Det kom af for meget mavesyre, men mit var stress relateret og havde intet med min kost at gøre.

Jeg fik piller der stoppede produktionen af mavesyre, som jeg tog i en uges tid og derefter skulle jeg tage noget der minder om galieve, men det hed bare noget andet.

Prøv at sove med hoved og bryst lidt højt, det kan måske dæmpe det en lille smule.

Kommentér på:
Mavesyren driller - Opkastninger

Annonce