{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Vandretur på Hærvejen med hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg går med en drøm om at vandre Hærvejen til sommer sammen med min pony Joey. Joey skal være med som håndhest og bære noget oppakning, så jeg går også selv.

Det er en meget lang tur på omkring 400 km og jeg gør mig naturligvis overvejelser om hvordan man liiige gør ang planlægningen. Jeg har lavet en total pakkeliste over turen så det er ikke et problem. Mine største bekymringer er overnatning, mad undervejs. Er der andre derude der har planlagt en længere eller meget lang tur med hest før? Hvor man kunne hente noget erfaring og gode steder m.m.?
Også med fold og overnatning i det fri med hesten. Jeg har været inde og læse om man må telte i det fri og det må man gerne, bare det ikke er mere end en overnatning. Nogen der ved om man også må lave et lille hegn til hesten?

Alt modtages med kyshånd! Da jeg stadig er meget på barbund ?? også gerne spørgsmål og andet!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandretur på Hærvejen med hest?
  • #1   29. dec 2017 Jeg havde selv den plan at ride langs hærvejen til Sommer, men så mistede jeg min hest i sept. ??

    Men det jeg fandt frem til, er at det er steder langs hærvejen hvor man kan overnatte også med hest.

    Jeg googlede og fandt en hjemmeside, kan selvfølgelig ikke lige huske hvad den hed, men der stod en masse nyttigt smiley

    Det lyder som en hyggelig tur! God fornøjelse og held og lykke med at planlægge smiley


  • #2   29. dec 2017 Man må overnatte ned telt i de skove, hvor naturstyrelsen har fri teltning, og nogle af disse skove er også godkendt til heste, her kan du slå telt op og lave lille indhegning.
    I Harald Nyborg (mener jeg), kan man få en transportabel strømdims til hengnet, og så kan man købe et batteri ved siden af, så der også er strøm i smiley
    Derudover findes der også hestehoteller, prøv at google dem smiley


  • #3   29. dec 2017 Jeg har selv kørt på Hærvejen i min ferie .
    Jeg havde lavet en Prærievogn og kørte med min hest på ferie med to venner.
    Havde gasblus med til at lave varmt på . Vi sov i vognen.:)
    Min hest fik lov til at gå på fold hos søde mennesker som vi spurte på vores vej.
    Flere steder kom de med kaffe og kage til os.
    Kan kun sige det var en skøn ferie jeg aldrig vil glemme.:)


  • #4   29. dec 2017 Søg på hø-hoteller, det er stedet hvor man for et beskedent beløb kan læse hesten overnatte og der ligger en del langs hærvejen.


  • #5   29. dec 2017 En jeg kender godt har redet turen for et par år siden og hun fandt frem til at det ikke var alle steder der stod på nettet hvor man rent faktisk kunne overnatte med hest, og udover det var der vist også andre mangler, men hvis du vil kan du vel få hendes Facebook og så skrive og stille alle de spørgsmål du har er sikker på hun ville svare godt på dem smiley

  • #6   29. dec 2017 Team kærholm har været på den tur - måske du kan spørge dem? smiley

    Du kan finde dem både her på hestegalleri, men også på facebook hvor de er mere aktive smiley


  • #7   29. dec 2017 Maria R det vil jeg vildt gerne smiley

Kommentér på:
Vandretur på Hærvejen med hest?

Annonce