{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Skur i løsdrift {{forumTopicSubject}}

Må jeg se jeres skur i jeres løsdrift ? smiley

(Har for et par dage siden lavet et opslag om at lave en mindre løsdrift.)
Vi har besluttet at skulle have 2 shetlændere gående på et stykke jord, vi kan tilkøbe til vores landhus, men jeg synes ikke der er det vilde af inspiration af løsdriftskure..
Der skal kunne lukkes af ved storm, og skal overholde pladskravsloven som minimum i areal smiley

så flash gerne jeres skure/udebokselignende!, og meget gerne hvad de ca har kostet, samt hvad i har af bund.. (jord, beton eller fliser fx) og om det er samlesæt eller om i selv har kreeret tegninger og bygget efter det smiley

tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skur i løsdrift
  • #1   7. jan 2018 Min er ret stor så ikke egnet til at vise dig. Men jeg tænker 2 udebokse over for hinanden og så ligge tag over mellemrummet. Så har du en boks til de 2 små og en boks til foder og udstyr og mellemrummet til grooming.

  • #2   7. jan 2018 Det var da en yderst god ide smiley

  • #3   7. jan 2018 vi har en alu kasse fra en lastbil til salg hvis det er du måske kunne bruge den;)

  • #4   7. jan 2018 vi har ikke overtaget jorden endnu, så det skal lige falde på plads først smiley der kan gå 2 måneder eller 1 år før vi ved det helt 100 smiley men tak for tilbuddet:)

  • #5   8. jan 2018 Ang fold/ mere fold. Måske det er en mulighed at leje mere jord end det i er blevet tilbudt at købe?? Hvis i tilbyder mindst hektar støtten, måske mere så får i et større stykke og kan komme endnu tættere på drømmen. Selvfølgelig kan det være dyrt, men hvis det giver mere livskvalitet til jer begge så gå da efter det.
    Desuden ville jeg ikke vente for længe med at beslutte mig ang jordkøb. Jordpriserne er på vej op og i start 2008 var den oppe på næsten 400000 kr pr hektar, visse steder i Danmark


  • #6   8. jan 2018 Hej igen

    Du får lige vores situation beskrevet, som det lige pt. er.. det er sådan at der er én landmand der ejer stort set alt rundt om os, og han er kun interesseret i marker, og nabogården købte han i sommers da den kom til salg, hvor han kun købte den for at få nogle af de jordstykker med, som han i forvejen passer, og han er derfor ikke interesseret i bygningerne, og noget af jorden, som så blandt andet er det stykke vi kan købe, da det stykke der ligger ved siden af os er et træls stykke for ham at passe med de store maskiner når der høstes.. han er derfor lige nu i gang med at sælge gårdbygningen fra, og vil når der kommer en køber, i samme ombæring sælge jordstykket fra til os.. til en pris der hedder omkring 20 kr pr kvm plus halvdelen af omkostningerne..

    HVIS nu den kommende køber kun vil købe gården, med et lille stykke jord til, kan vi være så heldige at det jordstykke kommer til at betyde at det vil være ligegyldigt for ham at sælge fx 2000 kvm mere fra ud over de 1300-1400 vi kan få lige som det ser ud nu.. dette fordi der på den gård han vil sælge er hestebokse, så halvdelen af de interesserede købere er måske interesseret i at skulle have lidt folde osv... og så gør han gården usælgelig hvis han nægter at sælge jord ved.. vi kan også være så uheldige at kommende køber vil have meget mere jord med, og også det jord vi også ønsker, men så er der jo ikke noget at gøre ved det, så kommer det an på hvem der vil betale mest for stykket.. så vi har gjort alt vi sådan lige nu kan gøre, og må bare vente på at der melder sig en køber.. smiley vi har meldt ud til ham at vi er interesseret i det.

    og ja det kunne være fedt at få noget mere plads, så man måske kunne bytte den ene shetter ud med måske en fjordhest eller islænder fx så jeg også kunne have noget at ride på, men vi er også bare interesseret i at have bare et eller andet at gå og hygge os med, og to shetlændere vil jeg synes var helt fint at hygge mig med, træne og gå lidt ture og køre vogn med osv og de to shetlændere vil jeg ikke have noget imod at sætte ind på en 1400 kvm fold, for så behøver vi ikke fx plads til ridebane mm og fodre med hø året rundt (det ville jeg nok have gjort alligevel) smiley så ja det ville da være fantastisk med mere jord, men der er ikke noget at gøre ved det.. og 2 shetlændere er også nærmere drømmen end lige pt hvor jeg slet ikke kan få styret min heste-trang hvis man kan sige det sådan smiley savner at hygge om min gamle hest, som jeg var nødt til at sælge af flere årsager smiley (stress, forløb på sygehuset, gik fra min ekskæreste, og skulle sælge vores daværende hus, gik ned med depression osv, og at blive tvunget til at sælge hende var nærmest at grave et sår dybere ) og hun er desværre solgt til Sverige til en skøn skøn familie, men jeg har bare ikke muligheden for lige at tage et smut forbi.. der er trods alt 15 timer der op smiley Nu har jeg med en dejlig mand, købt vores nuværende hus, da jeg ikke troede jeg havde lyst til at få hest igen.. og det er jeg kun på visse betingelser.. fx har jeg ikke lyst til at have hest/pony hvis jeg ikke kan have det på matriklen, da vi er i gang med at stifte familie og det gør det ti gange nemmere at man bare lige kan gå ud af terassedøren med et par gummistøvler på og stadig kan lytte til barnevognen smiley og så orker jeg heller ikke mange af de opstaldningssteder der er, fx at man enten er tvunget til at indgå i div ordninger som man bare må makke ret i, og ikke at forglemme alle de sure hidsige hestemadammer der godt kan være på et opstaldningssted, og som man enten bare skal dele holdning ved eller skal finde et nyt sted og være... og ja en masse andre grunde.. smiley , så at få to shetlændere i "haven" vil gøre mig lykkelig smiley


  • #7   8. jan 2018 Ja det er jo et sidespor han har kørt jer ud på, men i kan jo prøve at gi ham et tilbud han ikke kan afslå. På den måde kan i få en afklaring.
    Altså han lokker jer med mulighed for et købe jordstykket da det passer ham bedst. Men resten af jorden, som han jo også ejer, vil han åbenbart ha på aktion


  • #8   8. jan 2018 Jep.. Det er lige præcis det han gør.. Men det er jo ham der har fat i den lange ende da det er ham der har "varen" og han kan gøre lige hvad han har lyst.. Det er også træls for os ikke at vide hvor mange penge vi skal smide og om det er om en måned eller om 17 måneder smiley

  • #9   8. jan 2018 Ja det er øv. Men prøv at gi ham et tilbud han ikke kan afslå. Og brug de penge det koster på en til at hjælpe jer med handlen

  • #10   8. jan 2018 Vi skal have rådgiver ind over ja smiley men altså man kan jo sige at vi kan jo bare sige nej.. Mere hænger han os jo ikke op på det smiley vi må se.. Vi kan være heldige at få mere jord til.. Vi har lagt det ud for ham at vi er interesseret, men hvis vi skal købe det er planen som overståede og der er nogle monimumskrav og skrevet det på en måde at vi ikke vil have mindre, og gerne mere smiley og der har han vendt tilbage med at det er han glad for og at han vil vende tilbage når de står med en køber hvor grunden skal deles op alligevel hvorfra vi kan "få" vores del smiley

Kommentér på:
Skur i løsdrift

Annonce