{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

Løsdrift skur {{forumTopicSubject}}

Hej.

Mine dejlige heste har fået det fineste løsdriftskur, stor og rummelig til dem begge, med stor og åben udgang. Men de vil heller stå ude og blive drivvåde. Jeg havde endda smidt hø derind i går aftes og vist dem det. Men nej, det lå der stadig i morges. Nogle som har erfaringer med heste som ikke vil bruge deres skur/løsdrift.??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsdrift skur
  • #1   21. apr 2010 Hej:)
    Er der kun én udgang?


  • #2   21. apr 2010 Ja en stor udgang, hele den ene langside. Men jeg fik dem hjem 1 april, så måske de først skal være helt trygge ved omgivelserne.

  • #4   21. apr 2010 Tror du ikke bare det er et spørgsmål om at de skal vænne sig til det?
    Måske skal du prøve at trække dem hen og snuse til det.

    Men mine krikker går altså heller ikke ind bare fordi det regner, sner, blæser som en pelikan eller bliver mørkt... smiley

    Muligvis synes de bare der mangler et jesusbarn?


  • #5   21. apr 2010 Ja jeg tænkte på om udgang var for lille, men den er jo mega:)
    Men det kan sagtens være fordi at den ene eller begge er bange for at blive jaget op i et hjørne og få nogle bank. Men mon ikke de bare lige skal have lov at se skuret an og om det kan holde til blæsevejret smiley

    Mit skur har kun én side, da jeg har en meget temperamentsfuld førerhoppe, der lystigt opdrager min vallak.:S Så derfor valgte jeg at prøve med "ingen hjørner". Det fungere perfekt hos mig, da en række træer hjælper med læ. Men de kan jo også stå på den anden side af skuret, altså under åben himmel, hvis det regner ind i skuret.
    Begge mine heste elsker skuret, de tror vist de er lavet af karamel nogen gange;)

    Har du prøvet at gå og hygge inde i skuret? Altså vise dem at det er et okay sikkert skur? Og så kan du jo lige fremføre krybbespillet til dem samtidigt;)


  • #6   21. apr 2010 Jeg har sat en høhæk op i midten så Björk hele tiden kan komme rundt uden at blive fanget. Tøsen er nemlig en hoppe som din slags, som elsker at drive rundt og opdrage på lille Björk. Har også prøvet med lidt hygge i skuret.
    Men nå de kommer vel til at fryse på et tidspunkt. smiley De har nu også en masse træer at gå i læ ved. Det er nu mere til kærestes store bekymring at de ikke vil bruge skuret. Det har nemlig kostet ham sved og tåre at bygge det! Stakkels mand smiley


  • #7   21. apr 2010 min forklaring og vil forsøge at lyde rigtig klog...;-)

    heste er et byttedyr og vil gerne kunne se ud i alle retninger og derfor bliver løsdrifter, skurer, læhegn med mere tit "skråttet" på trods af dårligt vejr... Det kunne jo være at et stort byttedyr vil komme og æde dem...

    jeg har selv set det. Min ellers meget forfængelige araber har stået opstaldet ved pauline inden de fik lavet deres løsdrift. Der havde de et skur/garage hvor de kunne stå i læ. Men de brugte det mest kun til at spise hø. Og stod ellers udenfor i regn og sne... Og de stod udenfor døgnets 24 timer...

    hvor jeg har hørt denne konklusion kan jeg ikke huske. Men synes det lyder rigtig fornuftigt...


  • #8   21. apr 2010 Ja det er ganske rigtig Karina. Heste er byttedyr, og de forholder sig kun til flugtudgange og ikke til tørvejr og hygge. MEN derfor skal min heste altså bruge deres skur!! Ih altså. Vi gir dem lige en chance til at vænne sig til det og deres nye omgivelser. Men kæresten og jeg har lge snakket om at lave det til 2 bokse til næste vinter. Så er jeg sikker på at de i hvert fald kommer i tørvejr en gang i mellem smiley

  • #9   21. apr 2010 vi har også et mini-maskinhus som står på en af markene, og den første uges tid efter vi har flyttet dem, lukker jeg dem ( min to heste) derind om natten... Den ene er ikke vant til græs og de bliver flytter den 1 maj... Men de har skuret hele dagen at gå ind i, og så bliver de tvunget derind om natten den første tid...

    Hovsa, det skal siges at vi flytter ind på gården den 30 april, og den ene af mine heste står i kolding og den anden årup på fyn... uden denne info kan det overstående måske være lidt forvirrende...

    Tina H... Jeg håber dæleme også de gider bruge vores.... Meeeen det tror jeg nu bestemt også de vil... I hvert fald min araber Kalle... han er yderst forfængelig og eeeeeelsker mad.. så hvis han lokkes med lidt hø, så er der ingen tvivl om, at han står med hovedet begravet...


  • #11   21. apr 2010 Bare rolig... nu hænger I altså på mig... Jeg flytter til Vamdrup lige på den anden side af kongeåen...



  • #12   24. apr 2010 De skal bare opdage, at det er et dejligt skur og at de ikke bliver våde når de står der inde. De skal lige programmeres til det.
    Det har ski ikke noget med bytte at gøre - bare simpel programmering. En hest kan ikke tænke: der er et skur - det er nok rart. Den kan tænke: våd-ikke våd-ikke våd foretrækkes. Gumle gumle gumle.
    En god øvelse er, at trække alt ud af sætningen, som refererer til et 'jeg', så har man en ganske god indikation på, hvad hesten reagerer på...
    Vores fangenskabs-heste er ikke van til byttedyr og frygter dem ikke på samme måde som deres vilde forfædre. HVIS der i mod en hest havde OPLEVET et byttedyr og mangel på udgang, ja SÅ kunne der være noget om snakken. Men, med mindre den har følt sig fanget og presset før, ja så ved den ikke hvad det vil sige at mangle udgang. Nej... jeg er HELT sikker på, at hestene bare ikke har set fidusen. Den er jo ikke kodet til, at vide at skuret er dejligt endnu - men det kommer, så snart maden bliver serverert jævnligt, og de opdager, at der er læ og ly.
    Heste er så dejligt nemme... De gør ting igen, hvis det fungerede, og lader være, hvis det ikke fungerer. Der er et skud i bøssen, så det er om at ligge programmeringen rigtigt smiley


  • #13   26. apr 2010 En helt anden ting er, at vi mennesker også er lidt for gode til at overføre vores oplevelser af ting til hestene.
    Fordi vi synes at det er koldt og blæsende og at regnen er lidt klam og våd, så kan hestene godt stå og hygge sig og blive våde med enden mod vindretningen og småsove smiley

    Men når de fatter pointen og de får behov for læ, så skal de nok begynde at bruge skuret (eller når de får brug for noget at klø sig op ad!)


  • #14   26. apr 2010 Ha ha.. og skift lige 'byttedyr' ud med 'rovdyr' i det jeg har skrevet... Hold da op, jeg var vist træt!

Kommentér på:
Løsdrift skur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce