{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

nogen der har idéer ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i dejlige mennesker!!

Jeg er lidt på bar bund... lander ligger sådan at jeg har den dejligste lille kat men... Han skider på gulvet lige ved døren(kassen står bag døren til gangen lige ved siden af)
Jeg har prøvet alle mulige forskellige slags kattegrus, har prøvet at flytte kattebakken, den bliver rengjort 2 x hver dag,har prøvet at ta toppen af den
Han gør det ikke andre steder end lige der...

så hvad tænker i ??
hvis I har en teori om hvorfor han gør det så kom med den !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogen der har idéer ??
  • #1   9. jan 2018 Tja. .. du må holde øje med ham og når han begynder at skrabe på gulvet, så sæt ham op i bakken. Ta hans pote og skrab med den i gruset, så han "opdager" at han kan skrabe i gruset.
    Du er nødt til at gentage det, de antal gange det kræver, til han har fanget det.
    Du skal også fjerne lugten fra gulvet, da han kan lugt at han før har brugt det sted. Brug ikke klor produkter, da de i lugten, er i familie med kattens tis og han kan forveksle klor lugten med tis.
    Spør i MATAS om hvad der findes på markedet.
    Tilbyd ham evt 2 bakker.


  • #2   9. jan 2018 han kan godt gå i kattebakken og gøre det også der i
    han begyndt på det her for 14 dage siden
    gør stedet rent hver gang (arbejder med rengøring og bruger vorse sæbe der er med sprit)


  • #3   9. jan 2018 også derfor jeg ikke forstår hvorfor han gør det nu og ikke fra starten af han gjorde det heller ikke ved tidligere ejer

  • #4   9. jan 2018 Katte er dyr , der ret hurtig får sære vaner, som det er svært at ændre på

  • #5   9. jan 2018 Ja desværre

  • #6   9. jan 2018 Katte og hunde tisser der hvor de plejer.
    Det er jo trygt og godt, og dufter måske også genkendeligt.

    Er det korrekt forstået, at han bruger kattebakken uden problemer?
    Der er bare et stykke gulv, kan også tror er toilet?

    Der behøves så ikke at være andet galt, end han har fundet ud af, at der sidder man da også rart.
    Jeg havde lægget et stykke hønsegård på gulvet på det forbudte sted. Fx 0.5 m x 0.5 m. Eller lidt større?
    Så er det jo irriterende at gå hen til det gode sted. Hold skarpt øje med, at han ikke indviger et andet toilet.

    Nogle katte kan dog tisse steder der kan ses udefra, hvis de vil markere deres territorium overfor en konkurrent derude...


  • #7   9. jan 2018 ja han bruger kattebakken upåklageligt og det er lige ved siden af at han gør det man kan ikke se stedet fra nogle vinduer og vi har haft ham i lige godt 3 måneder og det er først nu han er begyndt på det

  • #8   9. jan 2018 Vask stedet med rodalon.
    Køb gåvæk kat, og spray på.
    Sæt evt en genstand, en plante, noget hønsetråd, som en nævner.
    Find en skobakke, eller et andet underlag, til at stille kattebakken på, så du kan fjerne grus der evt er faldet ved siden af.

    Da vi havde indendørs katte, havde vi samme problem. Vi købte en større kattebakke, og flyttede bakken, i vores brusekabine. Og vores havde ikke uheld eller sære vaner derefter.


  • #9   9. jan 2018 rodalon er prøvet at vaske af med
    kattebakken står på en skobakke og støvsuger omkring den hver dag (sender billede af bakken når jeg kommer hjem)
    Kan ikke rigtig stille noget ved siden af (døren åbner ind af)
    og desværre er brusekabinen et no go da vores badeværelse ligger i gangen og deler gang med en mere så han kan låbe op til ham det var ellers min første tanke smiley

    Prøver gå væk kat smiley men hvor lang rækkevide har den ? er det kun der hvor man sprøjter eller er det 1 meter den rækker ??


  • #10   9. jan 2018 som i kan høre har jeg snart opbrugt alle mine egne idéer smiley

  • #11   9. jan 2018 Min tidligere hankat begyndte pludselig på det samme. Der blev løsningen at sætte en ekstra kattebakke op, han nægtede at tisse og skide i samme bakke smiley


  • #12   9. jan 2018 Det gør min godt nok smiley

  • #13   9. jan 2018 Kan ikke lige huske det. Vi brugte det på vores højtalere, da vores mente at de var bedre kradsetræ, end deres eget.
    Hvis det ikke virker, kan du bruge hjirtetaksolie-spray. Det kan købes i land og fritid, og kan også bruges udendørs. smiley


  • #14   9. jan 2018 super må prøve det smiley hvor kan gå væk kat købes ?

  • #15   9. jan 2018 Næsten alle dyrehandlere har det. Men ellers prøv google shopping, så skal der nok dukke noget op smiley

  • #16   9. jan 2018 Takker smiley

  • #17   9. jan 2018 Pas på med at spreye Gå væk kat, for tæt på bakken, da det kan ha den modsatte effekt. For så bliver det bakken der bliver forbudt. Hellere den med kyllingetråd

  • #18   9. jan 2018 Det var også derfor jeg spurgte omkring rækkevide

  • #19   9. jan 2018 Uh.

    Hjortetaksolie virker ved, at det stinker forfærdeligt og det bliver det ved med. Brug det ikke indendørs!
    Brug aldrig gå væk kat I nærheden af ting, som katten må/skal have adgang til.

    Generelt, jeg ville undgå lugt produkter når der er dyr, som skal være indendørs. De kan ikke undvige.

    Det sker, at dyr bliver urene pga stress. Så virker feliway ret godt.

    Derfor.
    Hønsenet er mærkeligt at gå på, og afskræmmer kun fra de ønskede kvadratcentimeter...


  • #20   9. jan 2018 må prøve hønsenet så smiley tror i det virker når katten ikke siger noget til at gå ind i kaktuser??

  • #21   9. jan 2018 Ellers kan du prøve at lægge et stykke stanniol på stedet. Katte hader som regel at gå på stanniol. Virker ekstremt godt i urtepotter,hvis de gerne vil grave jord op eller blot lege i dem, så det må også kunne virke på gulvet. Prøv det i første omgang. Det er billigt og du har det garanteret allerede i husholdningen.
    Pøj pøj med det smiley


  • #22   12. jan 2018 hmmm staniol virkede så ikke smiley

    profilbillede
  • #23   12. jan 2018 Har du skiftet grus? Måske kan katten ikke lide det nye grus. Rodalon fjerner kun lugten for os, ikke for katten, brug eddike, det fjerner også lugten for katten. Prøv at stil bakken der hvor katten besørger. Du har sikkert prøvet en del, så det er bare lidt tanker/ideer hvis du ikke har prøvet dem. Håber det lykkes smiley

  • #24   12. jan 2018 Har ikke skiftet grus da han kun vil bruge dette og han besøger kun lige ved siden af (Dethvot staniol ligger) eddike lkan jeg ikke gøre rent i da jeg for det fysisk dårligt af det

  • #25   13. jan 2018 Er det en mulighed at flytte bakken derhen hvor katten tisser? Ved godt det er pænt besværligt i forhold til døren, men well, måske et forsøg værd?

  • #26   13. jan 2018 Det er kun lige ved siden af kassen så det er 2 cm det drejer sig om og han bruger også kassen

  • #27   13. jan 2018 Større kasse ? Han lyder jo som om han får most måsen udover kanten smiley

    Evt kattebakke som er overdækket ?

    Og feliway til at modvirke stress, hvis det er stress betinget.

    Mvh Charlotte


  • #28   13. jan 2018 Han har den overdækket smiley og feilway køre vi allerede med smiley

  • #29   13. jan 2018 og han sætter sig decideret ude på gulvet

  • #30   15. jan 2018 Øv at det ikke virkede med Stanniolen.
    Jeg synes, at du skulle prøve at sadle helt om og spærre adgangen til rummet for katten i en kort periode, og så sætte kattebakken i et helt andet rum, så du får afbrudt den uønskede adfærd. Når han så har "lært" igen at gå på bakken i et andet rum, så kan du sætte bakken tilbage igen men måske et andet sted i rummet. Jeg ved godt, at katte gerne vil have forudsigelighed, men jeg har en anden tilgang til det. Jeg flytter sommetider mine kattebakker rundt i huset, sådan at kattene lærer, at det er kattebakken de skal gå efter og ikke stedet. Måske det kunne være en idé for dig?


  • #31   15. jan 2018 Har kun køkken og soveværelse og han kommer kun i køkkenet har prøvet at flytte den

  • #32   15. jan 2018 Hmm...prøv med hønsetråden, som Doktor Who skriver. Det må være næste skridt så... Hvis det ikke virker, så tror jeg nok, at jeg ville gå i en helt anden retning og få en dygtig telepatør ud og "tale" med katten for at finde årsagen og få ændret adfærden. Det er en dyr løsning, men hvis alt andet er afprøvet først, så må det være sidste udvej.
    Jeg ville aldrig sprøjte med alt muligt, når katten har begrænset plads at bevæge sig på. Det vil frustrere den endnu mere.


  • #33   15. jan 2018 Det lyder som meget begrænset plads. Kan han komme op i højden og rundt?

  • #34   15. jan 2018 Ja det kan han altså køkkenet svare til 50 m2

  • #35   15. jan 2018 og har sat hylder op til ham som han kan klatre op på med hans soveplads øverst

  • #37   15. jan 2018 problemet er at det er lige ved siden af kattebakken og kun der

  • #39   15. jan 2018 Den for skæld ud og den bruger også kattebakken fint

  • #40   15. jan 2018 nu har jeg lagt hønsenet og ser om det hjælper

  • #41   15. jan 2018 Katten kan ikke søge rigtigt væk fra noget ildelugtende. Det er jo en indekat.
    Og den skal kunne komme til bakken! Slem lugt på bakken eller 10 cm væk er det samme.

    Skældud giver en stresset kat. Stressede katte er tilbøjelig til urenlighed, fx at tisse lige ved siden af bakken.

    Et stykke hønsetråd påvirker kun den kvarte kvadratmeter, som katten ikke må træde på. Der giver ikke indskrænkninger i resten af hans verden.

    Hvis den kun har få kvadratmeter, kan hylder / reoler / høje kattemøbler flerdoble hans frihed - og mange katte er trygge i højden. Ergo kan hans livskvalitet bedres markant hvorved evt stress reduceres


  • #42   15. jan 2018 som skrevet har han masser af hylder at klatre på samt kradsetræer med mange platforme og som sagt er det kun 1 sted at han skider og det er lige ved siden af kattebakken og det er ikke hele tiden

  • #43   15. jan 2018 Fint.

    Men skældud og ting der lugter kan ikke forventes at bedre kattens adfærd ift urenlighed


  • #44   15. jan 2018 Har ikke sprøjte eller lagt noget der lugter der

    efter han har fået "skæld ud" går der er par dage før han gør det igen


  • #45   15. jan 2018 Uden skældud ville der også gå et par dage....

    Man kan ikke skælde sig til renlig kat


  • #46   15. jan 2018 ...
    Nogle katte kan ikke tvinge sig til at tisse på selve bakken, hvis bakke eller omgivelser lugter.

    Hav evt to bakker. Så kan han bruge nr 2 hvis nr 1 lugter.

    Genovervej evt hvad du gør rent i. Lugter det for en kat?


  • #47   16. jan 2018 Har du sådan noget "Cat Litter Deodorizer", som du regelmæssigt putter i kattebakken, så den ikke lugter? (fås i mange udgaver og dufte)
    Måske det kunne hjælpe til at bakken dufter renere?


Kommentér på:
nogen der har idéer ??

Annonce