{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Hest og uddannelse? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal søge ind på sygeplejerskestudiet (og forhåbentlig kommer ind til sommer), hvor jeg søger ind i Odense, Slagelse og Roskilde, men vil helst til Odense. Den by, jeg ender med at studere i, vil jeg også flytte til hurtigst muligt.
I den forbindelse skal jeg have fundet ud af, hvad jeg gør med min dejlige hest. Han er 17 år og jeg har snart haft ham i 6 år - han betyder ALT for mig og er virkelig min bedsteven. Kan slet ikke forestille mig en hverdag uden ham.
Han har spat/slidgigt i det ene bagben, hvilket gør, at han ikke kan/må særlig meget, andet end let dressur og tur.
Jeg går med en masse overvejelser omkring, hvad der skal ske med ham, når jeg starter uddannelse.

Mine forældre ser ret forskelligt på situationen. Den ene siger, at jeg ikke får råd eller tid til ham, mens den anden siger, at med den rette tilpasning og prioritering, så kan alt lade sig gøre.
Vi har nogle bekendte i familien, som også har hest, hvor jeg har overvejet og spørge dem, om de ville kunne have ham som foldhest, indtil han ikke kan mere eller indtil jeg er færdig med uddannelse, hvor jeg selvfølgelig stadig vil betale for hans omkostninger (smed, dyrlæge, mm.). Jeg ville ALDRIG kunne sælge ham/give ham væk til nogle fremmede. Selvom der findes mange gode hestefolk i verden, så har jeg stadig en stor frygt for, at han ender som kastebold og jeg aldrig får ham at se igen, og den chance tør jeg ikke tage.

- Har nu brug for en masse råd. Er det muligt at have hest under uddannelse - både økonomisk og tidsmæssigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest og uddannelse?
  • #1   6. feb 2018 Det er bestemt muligt, hvis man ønsker det inde fra hjertet af. Jeg havde 3 heste, bil og hus mens jeg læste til sygeplejerske. Jeg boede billigt, havde hestene billigt og arbejdede i vikarbureau ved siden af smiley

  • #2   6. feb 2018 Det kan jo være du kan finde et lille privat sted omkring Odense.. når han nu ikke må mere end tur og let dressur, så tænker jeg, at dine krav til faciliteter ikke nødvendigvis er særlig store. Det kan jo være du kan finde et privatsted til under 1000 i måneden

  • #3   6. feb 2018 Prioritering! smiley

    Jeg har en bachelorgrad i jura til sommer og starter på min kandidat efter sommer. Jeg har haft hest gennem HELE forløbet. Det kan sagtens lade sig gøre. Det er bare et spørgsmål om prioritering smiley Dog er det hårdt, hvis man får skader hos hesten, der kræver, man er der flere gange om dagen.

    Pt. har jeg både job, hest, studie og kæreste. Det er hårdt til tider, men kan lade sig gøre.

    Min hest står opstaldet et rigtig lækkert sted, og jeg har valgt at betale lidt ekstra for så at vide, at han har gode folde at gå på, en lækker boks m.m. Jeg gider ikke, det hele skal være ved at falde fra hinanden. Jeg er i stalden hver dag, rider, trækker med ham, muger ud smiley

    Det eneste, jeg har prioriteret højt er faktisk, at min hest står et privat sted med RO. Vi er kun vel 20 heste, men har stor udendørs springbane, roundpen og 20x62 ridehus samt en masse ridestier på grunden. Det giver mig enormt meget ro og et godt afbræk fra hverdagen at have hest sådan et sted smiley Jeg orker ikke rideskoler med masser af larm og børn, når man i forvejen har en travl hverdag smiley Så vi betaler ekstra for RO og ting, der er i oden - og det gør jeg gerne smiley


  • #4   6. feb 2018 Når din hest endda ikke skal rides/motioneres så meget, så kan du sagtens få det til at fungere smiley Og vil du ikke have så gode ridefaciliteter, så endda til billigere penge smiley

  • #5   6. feb 2018 Tusind tak for de gode råd!
    Er allerede igang med at undersøge priser på bolig, for hvis jeg samtidig kan finde en billig lejlighed samt finde billig opstaldning, så begynder det at se mere realistisk ud for mig! smiley
    Har ingen særlige krav til opstaldningsstedet, andet end de fodre, lukker ud/ind fra fold, der er gode folde og en ridebane. Andet behøver vi ikke. smiley


  • #6   6. feb 2018 Så er der masser af steder i Odense smiley Jeg er selv herfra, men kender så kun til hestesteder i Odense N-området, hvor vi holder til. Her er edermame mange smiley

    Håber du kan få det til at løbe rundt. Jeg synes virkeligt, det gør noget godt for en at holde en heste-pause hver dag smiley


  • #7   6. feb 2018 Anna og jeg skal nok hjælpe dig, hvis det bliver Odense? smiley

  • #8   6. feb 2018 Årh det lyder fantastisk! Tusind tak Mette-Marie! smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.712
    #9   6. feb 2018 Ellers så søg ind i Aabenraa, der er masser af billige lejligheder, og billig opstaldning med gode turmuligheder, og rideklubber i gå afstand smiley

    ej, men prioritering er en væsentlig faktor, og hvis man kan og vil prioritere sin tid og penge, så kan det godt løbe rundt, smiley det bliver stramt både økonomisk og tidsmæssigt, men ikke umuligt - slet ikke


  • #10   6. feb 2018 Med et fritidsjob vil du da sagtens kunne få det til at løbe rundt. Selvom det bliver hårdt, også økonomisk, så gør vi mange ting for vores heste, som vi ikke engang ville gøre for en kæreste smiley
    Tal med din heste familie og spørg om du kan få ham opstaldet billigt hos dem. Så ved du at han har det godt og kan studere uden at skulle tænke på ham hele tiden


  • #11   7. feb 2018 Jeg er studerende ved Århus Universitet og har både hest og bil. Det kan lade sig gøre, det handler om prioritering smiley Jeg bruger f.eks. ikke en hel masse penge på at gå i byen mv. men arbejder til gengæld ofte i weekenderne. For mig var det enormt vigtigt at kunne blive ved med at ride og have hest, kunne slet ikke holde tanken om ikke at kunne komme i stalden hver dag ud! Så jeg valgte at sige: det skal jeg bare have til at fungere! Og det gør det også, selvom det er stramt nogle måneder, men ville ikke have det på nogen anden måde! Synes også det er et rigtig godt afbræk fra læsningen og skolen at komme ud til hesten.
    Så hvis det er have hest gør, at du er glad og trives mens du studerer, så go for it! Og du er jo allerede i gang med at undersøge forskellige muligheder, så du skal nok finde noget der er realistisk ift. økonomien smiley


  • #12   7. feb 2018 Min kæreste og jeg er begge studerende, og jeg har en hest. Vi har bil, har de sidste 2 år haft lejet bolig, men søger nu efter mindre lejlighed.
    Jeg er gået på jagt efter et studiejob, og det samme er min kæreste.

    Under vores flytning, har tiden og overskuddet været begrænset, men ellers har jeg aldrig Haft problemer, hverken tidsmæssigt eller økonomisk smiley
    Kun når den har stået akut syg. Men så er jeg så heldig at have en god familie der kan låne lidt til dyrelægen smiley


  • #13   7. feb 2018 Jeg havde hest under studiet.
    Hun stod meget billigt i fuldpas, hvilket gjorde at jeg ikke behøvede være der hver dag. Jeg red hende dog ikke, men kunne sagtens have haft tid til det, hvis jeg havde lyst og hun stod lidt tættere på. Jeg valgte nemlig at lade hende stå tæt på mine forældre, i stedet for at tage hende med til Aalborg, netop fordi jeg ikke red hende mere, og hun stod i fuldpas i en lille privat stald.

    Jeg havde studiejob ved siden af, hvor jeg arbejdede ca 1,5-2 timer to gange om ugen og hver anden fredag. Det var et rengøringsjob med stor fleksibilitet. Det gav mig 2000 kr ekstra om måneden. Uden det, kunne det ikke have løbet rundt for mig økonomisk.


Kommentér på:
Hest og uddannelse?

Annonce