{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Bedste bund til allergihest? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har en ældre herre med støvallergi, han er 21 men i ridningen er han i topform endnu. Men han lider af støvallergi hvilket bremser lidt ting.. han hoster når vi rider opvarmning og næsen løber altid smiley er super ked af det over det for har ikke mulighed for at hjælpe ham meget...

Men hvad er den bedste bund for hest med støvallergi? Og evt mærke. Træpiller og halm fungererer ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste bund til allergihest?
  • #1   14. apr 2018 Jeg har én md støvallergi, så mine står på spåner - af den slags, som bruges til SPF-grise = intet støv. Det fungerer fint, sammen med de øvrige tiltag, såsom intet hø eller halm overhovedet i stalden, ingen fejning når hestene er inde, ingen roden op i spånerne når hestene er inde osv.

• #2   14. apr 2018 Har du prøver hamp eller 'støvfrie' spåner?

• #3   15. apr 2018 Det der har gjort den største forskel for min er, at hun er kommet i udeboks. Her står hun på træpiller, og det fungerer rigtig godt, når der er en masse udluftning.

Jeg har også hørt rigtig godt om spåner, nu når du siger, at træpiller er afprøvet. smiley

• #4   15. apr 2018 Der var ikke noget der virkede på min, indtil han kom i løsdrift..

• #5   15. apr 2018 Min hest fik konstateret astma i 2016. For hende var det ikke nok at komme i udeboks, først efter hun kom på hempbed/hamp er der faktisk kun problemer om sommeren når det er varmt.

• #6   15. apr 2018 En ting er hvad der i din hests boks, det hjælper desværre ikke så meget hvis naboerne så stadig har halm fx. så kommer støvet bare derfra. Så det er hele stalden som skal have bragt støvniveauet ned, eller hesten skal i en boks aflukket fra de andre så der ikke kommer så meget støv til fx. udebokse.

Stod opstaldet sammen med to hvor de stod på hamp hvor der blev lagt til spåner til i ny og næ. De havde fuldkommen afskærmet boksene med plader, undtaget lige gitteret på døren, der var så generelt ikke så meget støv i stalden og man fejede ikke i den ende af stalden når de var inde og kunne det ikke undgås så luftede man ud imens. Hvis hesten er sart er det ikke engang sikkert det er nok.

Kommentér på:
Bedste bund til allergihest?

Annonce