{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Når man får for travlt.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg har bare brug for at få bekræftet at der også er andre der har det som mig en gang imellem smiley for jeg tror bestemt at det er noget vi alle møder. Også bliver jeg bare så ked af det når disse dage opstår.
Jeg har haft en meget travl uge, har arbejdet 6 dage og har også trænet og ordnet hos hestene.
Så havde jeg fri i går, og jeg glædet mig til at skulle tage det stille og roligt, få slappet af og hygge med træningen af begge heste.
Jeg sidder så udenfor min datters klubhus (hun har spillet kamp) så ringer tlf. Det var maskinstationen der ville komme og efterså min fold. Jeg blev rigtig glad og skyndet mig hjem. (de ville gøre det gratis imod de resterende græsfrø var aftalen da vi talte om det for nogle uger siden, de skulle rive og håndså) Han kommer så og river folden, så kommer han kørende og stopper traktoren og siger at nu kan jeg bare så, han vil køre hjem og holde fyraften..
Så der stod jeg kl 14.30. Skulle træne to heste og så folden også..
Så det var den afslappende dag.. smiley Og træningen blev desværre bare noget der skulle overståes i stedet for noget jeg skulle nyde.. smiley
Kl 22.30. Var jeg færdig og kunne gå ind og gøre mig klar til sengen.. smiley
Kender I det hvor ens træning med hestene gik fra at være hyggeligt og en afslapning til at bare skulle overståes?

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man får for travlt..
  • #1   7. maj 2018 Øh, selvfølgelig.
    Det er konsekvensen af at acceptere ansvar.
    Vil man nå, det man har vilje til at nå - så er der nogle af de ting man har lyst til, som må nøjes med den tid, der er tilbage -
    Er det ikke grundvilkåret ved at have en vilje?


    .... Og det er da fedt, når ens resultater dukker op!


  • #3   7. maj 2018 Hvis jeg har det sådan at træningen bare skal overståes så lader jeg hellere være for så bliver det ikke ordenligt og jeg får ikke lyttet godt nok til mine ponyer, og det er ikke fair overfor dem. Så nøjes jeg hellere med et kram eller lignende smiley
    Men ja jeg kender alt alt for godt det der med at have travlt og jeg kan virkelig få skyldfølelse over det. Ponyerne er jo nok i virkeligheden ligeglade, de tøffer bare rundt og nyder livet. smiley lige nu nyder jeg meget at det er lyst længe, så er tingene lidt nemmere!
    Med Dolly kan jeg næsten få en klump i maven, jeg ved at hun bør motioneres og vi bør arbejde mere fokuseret mod at blive klar til at køre med vogn. Jeg ved at vi bør arbejde i højere tempo generelt, men det er hun altså ikke klar til, og der er super hårdt/svært at motionere en pony som ikke vil motioneres. smiley


  • #4   7. maj 2018 Dr Who - Men træningen af hestene er jo ikke (ikke i min optik og for mig) noget der "bare skal overståes" det skal jo være glædes betonet og det der giver mig ekstra energi i hverdagen og ikke bliver noget der drener en..
    Mette - Den klump ville jeg også få, så derfor undgår jeg denne ved at træne på trods.. For hvis jeg ikke får Tindur trænet op igen, så kommer jeg ikke ud på de fantastiske lange skovture uden at belaste hans krop for meget.. Så jeg må yde for at nyde smiley

    Mvh TT


  • #5   7. maj 2018 Med Dolly er jeg nødt til at være ligevægtig og skarp fordi hun er så følsom. Så hvis jeg ikke er ligevægtig så ødelægger jeg mere end det hjælper at arbejde igennem alligevel smiley Zache er ikke helt så vigtig at få motioneret, han laver ikke det store generelt og det er ok for ham smiley

  • #6   7. maj 2018 Jeg tror ikke, at jeg forstår dig?
    Måske tænker vi uens?

    Jeg kan godt nyde en proces, mens jeg har tidspres og det derfor "bare skal overståes", man skal skynde sig at blive færdig, af tidshensyn -


  • #7   7. maj 2018 Dr Who - Det gør vi nok. Jeg har da også glæde af at træne selvom der er tidspres, men overhovedet ikke på samme måde som hvis jeg bare kan nyde det uden at skulle føle at jeg har travlt.. smiley

    Mvh TT


  • #8   7. maj 2018 For mig er "noget som bare skal overståes" noget man ikke gider. Jeg kan også sagtens nyde noget under tidspres smiley

  • #9   7. maj 2018 Ud fra kontekst troede jeg du mente "skal overståes - tidspres". Og det kan jeg nyde, sagtens.
    Hvis kontekst var "jeg havde pludselig så travlt, at jeg mistede lysten, gid jeg kunne have smidt mig i sofaen" så - når man har en aktivitet, som man har tilvalgt pga lyst, skal man huske, at det er ok ikke altid at have lyst. Og det er ok - især hvis man ender med at glædes over det, når man tænker tilbage på det, når det er overstået..

    Selvfølgelig er det øv, at have glædet sig til hygge - men ikke kunne nå det som man forestillede sig. Det er vist almen gyldig?


  • #10   7. maj 2018 jeg er nød til at give mig selv tid til hestene, det er det enest sted hvor jeg ikke gider at tænke på klokken. hestene er mit frirum fra gymnasiet og den 17.000 andre ting der følger med i en stresset hverdag. smiley

  • #11   7. maj 2018 Simone - Jeg er dog altid (næsten) nød til at tænke på klokken da jeg ofte skal på arbejde bagefter smiley

    Mvh TT


  • #12   7. maj 2018 Hvis man så i det mindste kunne komme på den anden side af en følelse af, at det skulle overstås, fremfor at have dårlig samvittighed over, at man ikke fik det gjort.



  • #13   7. maj 2018 Altså jeg tænker det er et spørgmål om prioritet.. Kunne du ikke vente med at så til i dag?

    Man vælger jo selv hvor man vil ligge sin energi og sit fokus..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   7. maj 2018 Tja, derfor gider jeg ikke have hest lige nu.

    Men det handler udelukkende om prioritering, og om at planlægge, tilrettelægge, og lave en realistisk plan, hvor ens forventinger og målsætninger stemmer over ens med den tid man har til rådighed.

    Jeg forstår ikke hvordan at man kan have tid til fuldtidsarbejde, husligepligter, og have masser af tid med sine børn/familie, samtidig med at have hest (ridehest). Jeg kan ikke se hvordan at det skal hænge sammen, uden at man enten fjerner tid fra sine børn/familie, lader manden have alle de huslige pligter, eller er i evig søvnmangel. smiley


  • #15   7. maj 2018 Ja selvfølgelig - det er møg træls - men nogen fange går tingene ikke som planlagt smiley

  • #16   7. maj 2018 Jeg gør ofte det på dage jeg ikke rigtig "magter", at jeg bare skridter en tur og hygger med min hest. Nogle dage er jeg selvfølgelig nødt til at gøre det lidt mere seriøst, og så kommer lysten og motivationen også for det meste hen af vejen, men oftest er det bedst bare at tage den med ro. For hesten kan altså også mærke hvis man ikke rigtig magter noget eller har lysten.

    Fx. her den anden dag hvor jeg red, og jeg havde lidt travlt, og der var varmt så jeg magtede egentlig heller ikke rigtig dressur, så endte det lidt ud i nogle diskussioner med min hest hver gang hun kiggede på noget eller ikke gjorde helt som jeg ville, i stedet for andre dage hvor jeg bare havde prøvet igen eller ignoreret det. Så lidt hygge eller useriøs ridning er altså det bedste nogle gange smiley


  • #17   7. maj 2018 Prinsessen - Nope, jeg har været på arbejde og har vasket hus smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Når man får for travlt..

Annonce