{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.805 visninger | Oprettet:

Alkohol abstinenser? - Gode råd {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg måtte i December erkende at jeg havde et alkoholmisbrug, stoppede med at drikke den 1/1 og alt var egentlig godt. Men dum som en alkoholiker jo kan være så drak jeg igen i forgårs og igår.

Udover et stort slag på stoltheden så sidder jeg nu tilbage med to hænder der simpelthen ikke gider stoppe med at ryste.
Er der evt. nogle af jer der har gode råd til abstinenser ved alkohol? Mine har ikke været så trælse de andre gange.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alkohol abstinenser? - Gode råd
  • #1   23. maj 2018 Kør dig selv træt ved at være aktiv! Ud at gå en tur hvor du ikke kan få fat i noget, og sørg for at være travlt optaget hele tiden således at når du går i seng så er det fordi du er SÅ træt. smiley
    Pøj pøj med det. Vær stærk nu!

    Mvh TT


  • #2   23. maj 2018 Det var nok et godt bud at køre mig selv træt, så er der da ihvertfald håb for at jeg kan få sovet. Tak.

  • #4   23. maj 2018 Så lidt ven smiley så sluk for Hg og ud at gå, vaske hus osv osv smiley

    Mvh TT


  • #5   23. maj 2018 1. Ring til vagtlægen og hør hvad du skal gøre. Ofte behandles abstinenser med medicin, så tal med en længe om dette er en mulighed, hvis du vil. Derudover kan abstinenser være farlige og din krop kan gå i krampe.

    2. Tag til din egen læge imorgen og fortæl om hele historien omkring dit misbrug sidste år, og at du nu røg i fælden igen, og bed om en henvisning til en psykolog eller psykiater.
    Du er 18 år gammel, og det er ret alvorligt, at du allerede har haft alkoholmisbrug og nu er ved at falde tilbage igen.


  • #6   23. maj 2018 TT: HG kan da sagtens være med på mobilen smiley

    Celina:
    1. Er det ikke kun egen læge er gør noget ved sådan nogle ting?

    2. Har bestilt en tid imorgen tidelig med henblik på at snakke om evt. at få noget medicin til abstinenserne. Psykolog eller psykiater må blive en anden gang for det skal jeg have en længere tid til for der er en del at tilføje dertil, men for hjælp og støtte fra rigtig mange omkring mig både ''normale'' og andre tideligere misbrugere.

    Dog vil jeg lige nævne, jeg er ikke ved at falde tilbage igen, jeg røg tilbage men er skam hel ærdu nu og det vil jeg også være de næste 24 timer.


  • #7   23. maj 2018 Tror da godt, at du kan ringe til vagtlægen og høre hvad du skal gøre her i aften. Og om du overhovedet skal gøre noget. Det er jo det de er der for smiley

  • #8   23. maj 2018 Ring til vagtlæge.
    Nu.
    I aften. ??

    Alkohol abstinenser er virkelig ubehagelige.
    Til gengæld kan man gøre noget effektiv ved dem med medicinsk behandling.
    Jo tidligere efter alkohol stoppet du ringer til læge, des færre piller skal der til for at stoppe abstinenserne.

    Jeg er selv læge. Jeg bliver helt glad ved tanken om, at vi kan gøre dig gavn! Jeg elsker selv at hilse på patienter, man kan gøre gavn for!
    Og vigtigst - Go fornøjelse med ædruheden efter afrusningen. ??
    Afsted, afsted!


  • #9   23. maj 2018 Celina:
    Alkohol kramper og delirium tremens kan ses ved svære abstinenser.
    Men svære abstinenser undgår man ved at starte abstinens behandlingen hurtigst muligt - og ignorere alle råd til kold tyrker, når vi nu lever i en heldig verden hvor behandling er muligt. ??

    Og Trådstarter
    Angående psykiatri :
    80% af alle danskere får mindst en depression i deres liv.
    60% af alle danskere får mindst 2 depressioner i deres liv.
    Ca 10% af danskerne drikker mere end man burde. Heraf drikker halvdelen nok til at det er skadeligt - fx mavesår, kræft, depression, fald og knoglebrud, mv.
    De mennesker, der har psykiatriske problemer er altså lige så normale som dem med sukkersyge, tynd mave, udslet og alle de ting, folk nu engang ellers kan have.
    Ræk ud efter og brug de redskaber, du får tilbudt og som virker.


  • #10   23. maj 2018 Doktor Who: jeg har ikke rådet hende til at tage en kold tyrker?

  • #11   23. maj 2018 Nej. Celine - det var ikke møntet på dig.
    Men råd om kold tyrker hører jeg, at patienterne er vant til at høre. Og hvis nogen nogensinde påstår at kold tyrker er bedste måde - så er det jo ikke korrekt.
    Faktisk er der ingen grund til at udskyde at starte afrusningen.
    Kold tyrker svarer til ikke at bruge Don Joy skinne ved er forvredet knæ...
    Man skal da gøre det som virker?


  • #12   23. maj 2018 Ah okay! Er desuden enig med dig!

  • #13   23. maj 2018 Samtaler kan være rigtig gode i forbindelse med et alkoholstop. Jeg har selv arbejdet i en behandling, og jeg ved hvor meget det kan hjælpe. Det er gratis, og helt ok at tage et uforpligtende besøg hos dit nærmeste center.

    Jeg ønsker dig alt held og lykke. Og hvor er det stort, at du er kommet så langt på egen hånd! Sejt gået!


  • #14   24. maj 2018 Tak for alle rådene, dog faldt jeg endelig i søvn efter en gå tur.
    Tilgengæld har jeg nu været oppe siden klokken 5, men har en tid hos lægen her om 4 timer til at få noget imod abstinenserne.
    Psykiatrien er der planer om at komme hen til, der er bare nogle ting der lige skal findes ud af først.

    I forhold til at stoppe med at drikke så har jeg siden januar gået til AA møder og haft meget gavn af de møder og de folk jeg har mødt, så er skam ikke helt alene om det og for snakket med andre omkring det.

    Igen mange tak for rådene.


  • #15   24. maj 2018 Jeg er selv i et lignende forløb og her hjælper det virkelig at lave noget fysisk krævende, hvor jeg kan se resultater.. feks. er jeg gået i gang med at omlægge hele min have ??

    Jeg siger ikke du skal gå i gang med sådan et stort projekt, men find ud af hvad du selv kan bruge din fritid på uden at tænke på tiden. noget du kan hugge dig med og som kan få tankerne væk fra alkoholen smiley

    Det kan hjælpe rigtig meget at sætte sig et mål (feks. træne sig op til et marathon) og lave en handleplan, så man får samlet sig selv op til at nå sit mål smiley


Kommentér på:
Alkohol abstinenser? - Gode råd

Annonce