{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Står hussalget helt stille?!? {{forumTopicSubject}}

God middag

(for god ordens skyld, dette er IKKE en annonce!)

Ja, jeg ved godt at det da absolut ikke har noget med heste at gøre, men må simpelthen spørge;

Er det kun mig der føler at det står fuldstændig stille med hus handlen i Østjylland?

Vi er ved at sælge hus, eller rettere, prøver på at sælge hus.
Super lækker villa på 140 kvm. indflytningsklar.
Det har været til salg i 4 måneder og der har ingen interesse været, overhovedet.

Vores genbo har også hus til salg, samme prisklasse, heller ikke de har haft det store held, efter knab 6 måneder.

Det samme med en veninde 200 m. fra vores hus, til salg i 3 måneder, samme prisklasse, ingen interesse.

Er der andre der oplever det samme??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Står hussalget helt stille?!?
  • #1   17. jun 2018 Jeg kender en ejendomsmægler i Østjylland, som i den grad bare sælger huse.

    MEN han hører til der, hvor hussalget også var brandvarmt under det seneste opsving - min opfattelse er, at ligger du udenfor Århus og/eller nærmeste store soveby, så er det ikke de hurtigste salgstider.

    Mvh Charlotte


  • #2   17. jun 2018 Charlotte:
    Må jeg spørge hvilken mægler? Og sælger han kun i Århus, eller kan han også sælge huse på landet? smiley


  • #3   17. jun 2018 Det er lige præsis “huse på landet” som han ikke sælger - liggetiderne er bare længere. Og især hvis I er mange i samme område i samme stil - så er det jo købers marked.

    Men tag en snak med jeres mægler - hvis der er total stilstand, så må der jo være “noget galt”, og så må mægler jo komme med nogle forslag til hvordan man får flere som tjekker tilstandsrapport ud ect.

    Mvh Charlotte


  • #4   17. jun 2018 Vi har møde med mægler på tirsdag... Men for os, virker det bare som om de intet gør, de vil hellere sælge huse i den nærliggende by, eller der er nok mere efterspørgsel...

    Er det virkelig så slemt at bo i en lille hyggelig by, 6 km. fra en lidt større by med alt, her går skolebus og bus til stor by 12 km her fra.

    Vi elsker at bo her, men vil gerne købe en gård frem for villa, ellers flyttede vi ikke smiley


  • #5   17. jun 2018 Vi var cirka 2 år om at få solgt vores hus på landet.
    Der er ikke salg i det - alle vil bo på landet....bare højst 2-300 meter fra en café og en togstation smiley smiley
    Men seriøst; på landet er det sværere - især hvis der ikke er offentlig transport.


  • #6   17. jun 2018 Haha Camilla du har så meget ret! alle vil på landet og bo i idyl, men de skal helst kunne gå/cykle til skole, arbejde, indkøb mm. ??

  • #7   18. jun 2018 Jeg synes det svinger lidt.
    Nu ved jeg jo hvor du bor og der har været mange huse til salg og jeg synes mange er blevet solgt utrolig hurtigt, måske har de været heldige - men mon ikke det svinger lidt ???????
    Jeg håber hvertfald at i snart får solgt uanset hvad smiley


  • #8   18. jun 2018 Tak, Nanna! smiley
    Jo der har været utroligt meget til salg her ude, sidste år blev hele 7 (8?) huse solgt i/omkring byen, så vi håbede jo at det måtte fortsætte, men nu står det stille...
    Vi er lidt bange for at det er de nye regler, der trådte i kraft 1/1 der har en stor indflydelse på markedet, da første gangs købere har meget sværere ved at optage lån og blive godkendt til at købe, da de 3 omtalte huse alle 3 er ideelle første gangs boliger.
    Vi må bare håbe der snart sker noget, vi vil godt nok gerne bare videre nu!


  • #9   18. jun 2018 Som sælger bestemmer du udbudsprisen.

    Og det er altså den, som er et af de søgekriterier, I rent faktisk kan ændre.

    I kan ikke ændre afstand til skoler, arbejdsplads mv.
    I kan ændre energimærke og antal kvadratmeter, men det kræver meget arbejde og mange penge.

    Men hvis reducerer prisen lidt, og sikrer lækre billeder, af noget der ser indflytningsklar ud, så kan I måske komme foran i folks opmærksomhed.

    Men - sænk prisen, alt kan blive solgt, hvis prisen er skarp nok.


  • #10   18. jun 2018 Doktor WHO: ikke helt korrekt. Medrelativt billige huse på landet risikerer du at havne i det peissegment hvor folk sorterer huset fra uden at klikke på det ud fra devisen "hvis det er så billigt fejler det sikkert noget".
    Det gjorde jeg også selv da jeg søgte hus, og det har jeg oplevet mange andre gøre også smiley


  • #11   18. jun 2018 Ja, hvis man lige skærer en tredjedel af.
    Så undres folk måske mere end de bliver nysgerrige.

    Men hvis man ser på hvilke priser huse i samme område reelt bliver solgt til, og lige sætter huset 5% under det, så tror jeg at det hjælper.

    Hvis huset allerede er skarpt prissat, så gå det revurderet af den mægler som reelt sælger mest i området...


  • #12   19. jun 2018 Vi skiftede mægler 3 gange, også til den der dels solgte mest i området (han solgte os faktisk selv huset til at begynde med - 6 år tidligere smiley ), og dels var lokal.
    Liggetider er ifølge undersøgelser et stort issue for købere; har huset ligget mange dage trækker det ned i folks bevidsthed (forståeligt; social proof "det har ligget længe = ingen andre vil have det").
    Prisen er naturligvis et parameter, men det er vigtigt at holde sig for øje, at det ikke er gratis at skrue på denv(hverken i økonomisk overskud eller i køberpuæje).


  • #13   19. jun 2018 Har ikke læst det hele.. Men her er min holdning som jeg tror mange deler.. Jeg gider da ikke købe et hus på landet hvis det ikke har plads til dyr.. Derfor undrer det mig rigtig meget når nedlagte landbrug sælger jorden fra så der kun er en lille grund tilbage.. Så har i hvert fald jeg ingen interesse.. Jeg kigger på huse der har en grund på 20.000kvm og opefter. Alt under er ikke interessant.. Måske derfor det ikke er salg hos jer.. smiley

    Mvh TT


  • #14   19. jun 2018 Team Tindur.
    De fleste er mindre dyrefikserede end os på Hestegalleri...
    Jeg ville kigge på ejendomme uden jord, og som ikke har mere bygningsmasse end jeg skal bruge (dyrt at vedligeholde) - men placeret mod åbne marker og så spørge bonden om en 10 års kontrakt på jordleje.
    Det øger bolig udvalget enormt....
    smiley


  • #15   20. jun 2018 Camilla, jeg giver dig helt ret i at liggetid er en kæmpe faktor! Man vil automatisk tænke om der er noget galt med huset siden ingen vil have det, eller at prisen er for høj.

    Who: Du har på en måde ret, alt kan sælges hvis det er billigt nok, men der er mange faktorer der spiller ind, vi har lige, i går sat huset 10 % ned, det koster os altså en hel del, da vi kun lige kom ud med skindet på næsen, hvis det var solgt til første udbudspris.
    Energimærke, ja det kan man da ændre på, men igen her er det dyrt og på et hus fra '23 Så vil man aldrig få mere end et D

    Vi valgte fra start den mægler som har solgt mest her ude over de sidste par år, det er faktisk også dem der solgte til os og til ham vi købte af, så 3. gang de handler huset.

    TT: Jeg søger heller ikke under 20.000 men mange vil faktisk gerne bo i hus, i en lille by på landet, det er jo ikke alle der er som os og skal have både heste og alskens andre dyr;)


  • #17   20. jun 2018 Ja - det koster at sætte fx 10% ned.

    Men hvad koster det jer, hvis I er bundet til huset og ikke kan komme videre?


Kommentér på:
Står hussalget helt stille?!?

Annonce