{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Sabbatår - arbejde {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for nogle ideer, og råd, angående job i mit sabbatår smiley

Efter sommerferien holder jeg pause fra skole på ubestemt tid, og planen er at jeg skal have et arbejde/ i praktik - det behøves ikke være lønnet. Men det skal være et arbejde med dyr smiley

Jer der tog et sabbatår, hvad arbejde i med? Har i nogle ideer af hvad jeg kunne arbejde med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sabbatår - arbejde
  • #1   11. jul 2018 Jeg var i butik på mere end fuldtid der hvor jeg også havde timer mens jeg gik på gym. Jeg sagde stort set ja til alle de timer jeg kunne få. smiley Jeg fik virkelig lavet en god opsparing. Hvis lønnen ikke er så vigtig for dig så tænker jeg nemt du kan finde et job i en stald eller lign.

  • #2   11. jul 2018 Hvis ikke det behøver være lønnet, hvad dælen skal du så leve af?
    Nå men ulønnet burde jo ikke være et problem at finde - tænker at alt fra dyreinternat til rideskole vil elske gratis arbejdskraft


  • #3   12. jul 2018 Jeg var gardehusar i et år, og ellers arbejdede jeg på et kvæglandbrug. Efterfølgende tog jeg landbrugsuddannelsen i Aarhus, og senere hen jordbrugsteknologuddannelsen smiley

    Hvis det er kvægbrug du har lyst til, skal du bare sige til, så kan jeg hjælpe dig med at finde et sted. Selvfølgelig lønnet!


  • #4   12. jul 2018 Jeg ved ikke, hvad dine karriere planer er på sigt.

    Men overvej et godt, gammeldags ufaglært job.
    Der kan også være fordele ved at tage et kedeligt, midlertidigt job og tjene nogle penge.

    Ud over det oplagte - penge...
    Fra jeg var 15 år og indtil jeg startede på universitetet, så plukkede jeg tomater på det lokale tomat gartneri. Alle helligdage, ferier mv. Fraset juleferie, der er der ingen tomater at plukke...
    Man møder ind før fanden får sko på, til gengæld er det varmt, fugtigt, det kløer når dine arme bliver smurt ind i det grønne fra bladene, det er ensformigt og man skal skure den grønne farve af med den grove side af en rengøringsvamp, ellers bærer man brune plamager på huden.
    Fik jeg nævnt, at det er ensformigt??

    Men - i dybeste alvor.
    Jeg tror at det er sundt og skaber en rigtig fin ydmyghed, at have arbejdet mange timer i de jobs, som mindre heldige er tvunget til at arbejde i livslangt.
    Og når man senere sidder på universitetet og ikke helt gider læse til eksamen, så kender du alternativet til, hvad der kan ske, hvis man ikke tager sig sammen og udnytter landets fantastiske muligheder for at tage en god uddannelse!

    Ja, det er ikke hyggeligt, sjovt - men måske sundt for motivation senere i livet at have prøvet alternativet til det priviligerede liv som studerende / person der tog den ønskede uddannelse og job.
    Den erfaring har hverfald hjulpet min arbejdsmoral mange gange, når jeg sad på læsesalen og vidste studenterbaren var åben...


  • #5   13. jul 2018 Tak for svarene alle sammen smiley det er ikke noget jeg skal leve af, da jeg stadig bor hjemme. Det er kun et arbejde/praktik, da jeg ikke kan gå hjemme og lave ingenting i stedet for skole smiley

  • #6   14. jul 2018 Jeg overvejer at stoppe på mit gymnasium til jul, og så starte på tømreruddannelsen næste sommer. Den tid hvor jeg ikke går i skole, ville jeg prøve at få et ufaglært job i en tømrervirksomhed. Det ville hjælpe mig, når jeg skal ud og have en lærerplads.
    Så jeg synes du skal overveje hvad du vil bagefter, og se om du kan finde noget som er lidt relevant.


  • #7   14. jul 2018 Mie - hvorfor først til jul? Hvis du vil stoppe ville det da give god mening at gøre det nu, hvor skoleåret er slut smiley

    Frost - hvis ikke du går i skole skal du vel selv til at bidrage lidt hjemme (tøj og forbrug om ikke andet?).
    Jeg ville i hvert fald nok liiige vende med mine forældre før jeg tog noget ulønnet arbejde ret mange forældre ville forvente, at man begynder selv at betale nogen ting, hvis man ikke går i skole og derfor fint ville kunne tjene sine egne penge.

    Måske en mulighed ville være at finde noget lønnet arbejde deltid og så kan du give den gas med ulønnet "interessearbejde" resten af tiden - tro mig, en evt. Opsparing bliver du glad for, når du starter uddannelse og skal leve af su eller elevløn smiley


  • #8   14. jul 2018 Jeg skal først til at starte her efter sommerferien. Jeg er meget i tvivl om jeg har lyst til at gå der, så jeg vil lige give det nogle måneder for at se om jeg bliver glad for det

  • #9   14. jul 2018 Nåh ok, ja så giver det jo fin mening, troede du var i gang smiley

  • #10   14. jul 2018 Michelle , jeg skal ikke bidrage med penge til hjemmet når jeg kun er 16, udover selvfølgelig hjælpe til med rengøring, opvask osv. Det er mine forældre og vejledere som har forslået ulønnet arbejde/praktik da det ikke er til at finde noget lønnet, som har relevans med den udannelse jeg måske tager hvis jeg får lyst. smiley

  • #11   15. jul 2018 Mie, hvis du gerne vil være tømrer, men også er tiltrukket af en gymnasial uddannelse, hvorfor så ikke vælge en EUX i stedet? Så kan du både blive tømrer og få studenterhue på én gang smiley

  • #12   16. jul 2018 Jeg arbejdede på McDonalds i mit sabbat år, jeg startede der, da jeg var 16 og havde det mens jeg gik på gymnasiet og efterfølgende under det meste af min uddannelse. Man får naturligvis ikke 150,- i timen, men jeg lærte en masse om mig selv, og om andre mennesker. Det er et sted, hvor man lærer hvad det vil sige at have et arbejde, og der er en forventning om at man altid kan yde maks. Nogle af de "redskaber" jeg fik med bruger jeg stadig i dag hvor jeg er uddannet socialpædagog.
    Der er et godt fællesskab, og der er plads til alle. Jeg havde en god tid, og har den dag i dag stadig kontakt til flere tidligere kollegaer, selvom det er 5 år siden jeg stoppede.


Kommentér på:
Sabbatår - arbejde

Annonce