Fjeder føllet {{forumTopicSubject}}
Ja jeg fandt så ud af her den anden dag at jeg sikkert godt kan vente en fin springhest af mit lille føl Kira, hun er nu 16 dage, her i mandags skulle hun have grimen på, sikke en omgang, nå men, så skulle hendes mor lige skridtes lidt rundt på, da jeg så skridter på hende, prøver min veninde at tage fat i Kira,Kira jorde så afsted, og jeg mener det virkelig jeg tror alrig jeg har set et føl jorde så stærkt! Hun jorde så om på den anden side af gården hvor der er en fold hvor hende og hendes mor går, der er lukket indtil, jeg traver efter hende på Bonnie (Mor) og da jeg kommer derover kommer kira, inde fra deres LUKKEDE Fold SPRINGENE over t hegn på nok ca 50 cm, Hold da shit!!!! Jeg sad bare der ''WHAT?!'' Hun er 16 dage man!.
nå men jeg har entenlig os et sprøgsmål, hvornår begynder man at træne føl, og hvad træner man dem i som noget af det første?
jan 2007
Følger: 138 Følgere: 132 Heste: 4 Emner: 217 Svar: 2.928
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
jul 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 1 Emner: 52 Svar: 2.198
Har ogs engang haft et føl der sprang over hegnet op til flere gange om dagen.. Frem og tilbage hele tiden..
Men held og lykke med den kommende springstjerne..
mar 2006
Følger: 336 Følgere: 307 Heste: 19 Emner: 43 Svar: 862
Ang træning kan du jo begynde fra dag 1, sidde og snakke med det for at opbygge tillid og begynde at tage snor i den mens i sidder, bare ikke ret lang tid af gangen da det jo er ligesom små børn - de holder ikke fokus så lang td :o) God fornøjelse med den lille. Vi har også fået et dejligt lille et i år .
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.223
Når den skal vænnes fra kan du begynde at lave noget mere med den. Lægge bomme ud som den skal gå imellem.
Alt imens du også træner at du kan strigle den, tage alle hove, og at den skal stå stille på staldgangen.
jan 2007
Følger: 138 Følgere: 132 Heste: 4 Emner: 217 Svar: 2.928
Fjeder føllet