{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Ridehest til mand {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Min bedre halvdel og jeg, kom til at snakke lidt om hvilken hesterace eller størrelse, der vil passe til ham og genrelt bare mænd.

Min bedre halvdel er ca 190-95 høj, og ca 100-110 kg.
Jeg har foreslået jyde jydeblanding.

Har i mænd der rider, eller gerne vil ride? Og hvad rider de på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridehest til mand
  • #1   12. aug 2018 Jeg har faktisk haft selv samme slags smiley
    Og jeg nåede også frem til noget jyde..



  • #3   12. aug 2018 Jeg ville nok kigge efter en af de store renracede oldenborg, hvis man ønsker en herre ridehest. De fleste koldblodsheste er omend brede ikke udstyret med verdens bedste sadel-/rytterryg.

    Mvh Charlotte


  • #4   12. aug 2018 Harry red på fjordhest først og sidst
    Men hade en haflinger den og den sidste Fjordhest var de bedste ..
    Vi red distance men han vejede max 75 kg
    vh Annette


  • #5   12. aug 2018 Ja, det med oldenborger kunne også være noget.
    Han vil rigtig gerne ride, men tror næppe det bliver konkurrence mv. Men måske det lokale ringridning eller noget i den dur. Primært er det tur, og lidt hygge ridning.


  • #6   12. aug 2018 Jeg ville gå efter
    Oldenborg
    Paint
    Quarter

    .. Men han er jo ikke ekstremt høj eller tung.
    Han bør have et godt, sort udvalg. Der er mange heste, der kan bruges.
    Bare i går udenom de heste, der er bygget som spinkle Barbie heste.

    .


  • #7   12. aug 2018 Min mand rider på Sam smiley

    Jeg er selv en smule for lang til Sam, manden er 178 cm og vejer ca 65 kg. så der er jo lidt forskel fra din mand og ham. Men en lidt bredere og højere hest ville passe min mand. Og varmblods findes jo i mange størrelser og breder så det er jo ikke nødvendigvis en tug hest han skal have smiley

    ville gerne poste et billede men min mobil ville ikke smiley


  • #8   12. aug 2018 Manden rider mest hygge ridning, men er ved at lære det lidt mere seriøse dressur smiley

    profilbillede
  • #9   12. aug 2018 Vi er ved at lave et føl på mit ridedyr til min kæreste.. Min hoppe er en stor islænderblanding, der vejer omkring 450-500 kg og er 150 cm høj.
    Min kæreste er 180 cm høj og vejer vel onkring 65 kg. smiley Det er meget passende, men han er jo heller ikke kæmpehøj og vejer heller ikke alverdens.


    profilbillede
  • #10   12. aug 2018 Altså medmindre han da selv har et ønske om en af de svære koldblods ser jeg da ingen grund til at gå efter sådan en frem for en helt almindelig ridehest.
    Tag er kig på diverse mandlige prof. ryttere, de rider jo heller ikke rundt på kæmpe koldblods.
    Jeg ville afholde mig fra de mere spinkle og små varianter, også hans højde taget i betragtning. Men modsat kvinder, sætter mænd jo typisk ikke det halve af deres vægt på r*ven smiley , så ryglængde er formentligt ikke et problem, hvis han køber en almindelig ridehest på 170+ og ikke alt for spinkel af type.

    Er han selv mere til koldblods, så er der selvfølgelig intet i vejen for at kigge på sådan en.

    Hvis han synes 170+ er for højt, så er han nok nødt til at kigge efter de mere robuste hestetyper ala renstammet Oldenburg, "gammeldags" type Frederiksborg o.l. for det vil kræve en vis masse, for at han ikke er nødt til at finde rulleskøjter frem, hvis han vil ride på knapt så høje heste smiley


  • #11   12. aug 2018 Min far og jeg deler en hest. Han er en oldenborgerblanding (han har grønt pas, så det er et gæt) og rimelig kraftig.
    Min far er cirka 180 cm høj. Han rider mest for hyggens skyld, og passer rigtig fint på hesten.


  • #12   12. aug 2018 Her et billede af dem, dog er billedet tre år gammelt, og hesten har flere muskler nu

    profilbillede
  • #13   12. aug 2018 Min eks red i øvrigt lidt på Axel (Der dengang var i god form). Eks'en var ca. 190 og 95 kg.
    Axel er ca 165, og ikke den kraftigste type, men med en forholdsvis kort og stærk ryg og "et ben i hvert hjørne", så en ok vægtbærer. Det var ikke den mest harmoniske ekvipage at se på, men helt ok overfor hesten, om end nok kun, når hesten var i form. En hest med 10 cm mere i højden havde gjort det kønnere at se på, men der var intet velfærdsmæssigt i vejen for at han red ham.


  • #14   12. aug 2018 Nu vil min man ikke ride, men ifht. mig selv, så kigger jeg på stor kraftig hest, jeg har Clydesdale i kikkerten, pga. dens sind og størrelse, grunden til jeg vælger så stor, er at jeg vejer et sted i 90'erne, med svingende vægt og jeg vil vide at min hest kan holde til mig, altid!

    Jeg tror en jydeblanding bliver for lille, selvfølgelig afhænger det af hvad den er blandet med.
    Måske en stor nordsvensk er bedre i str.?


  • #15   13. aug 2018 Ellers kunne en af de iberiske - PRE, Lusitano eller Lippizaner også være en mulighed smiley
    Kender flere mænd der rider en hest af de typer.


  • #16   13. aug 2018 Man skal bare være obs på at mange af de tunge koldblodsracer er bygget til at trække, ikke til at blive reddet på. Så ofte har de knapt så stærke rygge.

  • #17   13. aug 2018 Jeg har en Varmblodshest på ca. 167-168 cm i stang, er selv 184 cm ifølge mit pas, og ligger på ca. 92 kg... Den tidligere hest var en Oldenborg på 174 cm..

    profilbillede
  • #18   13. aug 2018 Min kæreste vil meget gerne ride. Indtil videre har han haft mulighed for at låne travere på mellem 152 og 162 i stang, og med hans egne 178 cm ser det altså noget komisk ud på de mindste af dem. Han drømmer selv om en stor koldblods - Belgier og Shire snakker han mest om, men han er også rigtig glad for tanken om stor irish cob eller drumhorse.

  • #19   13. aug 2018 Min mand rider ind i mellem på Goldy, irish cob

Kommentér på:
Ridehest til mand

Annonce