{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Mad-pakke-tråden {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG.
Eller godmorgen, hedder det jo så.

Ja, lige en lille inspirationstråd.
Jeg er ved at være små-træt af at smøre madpakker.
Så kunne godt tænke mig at høre, hvad i laver til madpakke, hvor meget, hvad gør i for at variere og ja bare lidt til inspiration også/opskrift/ideer smiley

Normalt smører jeg rugbrød:
Jeg selv får 4 stk
Peter 6 stk
Silke 2 stk, + en ostehaps, gulerodsstave, agurkstave og broccoli/blomkålsbuketter
William 2 stk. + en ostehaps, gulerodsstave, agurkstave brocvoli/blomkålsbuketter
- det varierer med pålæg, men f.eks æg med mayo, agurk og tomat, fiskefrikadeller med remoulade. Hamburgeryg med agurk. Ost og skinke. Leverpostej med syltet og ristet.
Peter får af og til aftensmadsrester med også.

Men jeg er efterhånden træt af det samme, og det samme.

Igår bagte jeg mad boller, med halv rugbrød/halv hvedemel, valnødder, gulerødder og solsikkekerner. De er blevet fyldt med coleslaw salat, og kyllingebryst.

Vi er ikke kræsne herhjemme. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad-pakke-tråden
  • #1   22. aug 2018 Fedtfattig broccolisalat med kyllingebryst skåret i skiver.

Hjemmelavet kartoffelpizza. Med kartoffel- og æbleskiver, Parma- eller saranoskinke. Krydret Mayo eller pesto i stedet for tomatsauce. Og så lidt ost. VIRKELIG LÆKKERT!
    Smager også godt koldt.

Rugbrød med tun, mayo, avocado og evt æg og friskkværnet peber.

Miniburgers med bøf, salat og tynde gulerødsskiver

profilbillede
  • #2   22. aug 2018 Hvem har hjerneaktivitet til at lave så lækre madpakker, når tænderne er børstet og man trænger til at se dyner?

Vi har en velvoksen bunke af plastik bøtter.
    Laver rigeligt aftensmad.
    Resterne bliver pakket ned i bøtterne, nogenlunde portionsanrettet.

Vupsi.
    Varieret hver dag.
    Let.
    Dejlig lunt.
    Alt bliver udnyttet. For er en rest for lille til at man bliver helt mæt, kommer den stadig afsted i stedet for "dether er for lidt at gemme" logikken - bare suppleret med en et stykke brød med pålæg.

• #3   22. aug 2018 Jeg spiser efter sense-principperne og har aldrig haft så lækker en madpakke med før.

Jeg laver f.eks pulled pork burger,
    Tortillias pandekage, kyllingeburger eller sådan noget. Har aldrig rugbrød med på madpakke smiley

Og hvis man så tænker "uha det lyder usundt" så kan jeg tilføje at jeg har smidt 5 kg ved det smiley

Jeg var Så træt af madpakke inden. Nu elsker jeg at spise smiley

• #6   22. aug 2018 Ja jeg er så heldig at jeg ikke har madpakke med smiley men da jeg havde, og resten af familien har jo, er det rugbrød/franskbrød, med diverse pålæg (leverpostej, bierwurst, kropølse, røget medister, salami, peberskinke, kødpølse, peperoni, makrel i tomat, tun, æg, etc.) og noget grønt til (det er så primært mig og datteren) Her smører vi madpakke selv, så kan man heller ikke brokke sig smiley og er der rester fra aftensmaden, så er der som regel nogle der tager det med/jeg spiser det som frokost her hjemme smiley

Mvh TT

• #7   22. aug 2018 Broccoliboller - med pålæg - rugfler - ja og små æggekager med diverse grønt

Kommentér på:
Mad-pakke-tråden

Annonce