{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.350 visninger | Oprettet:

Hjemmebyggede hestebokse {{forumTopicSubject}}

Hej HG
(Ja, jeg har en sygedag i dag, derfor min store aktivitet herinde i dag)

Jeg kunne godt tænke mig at se jeres hestebokse. Hvordan de ser ud, hvad de er bygget af, og hvorfor smiley

Vi skal forhåbentlig snart igang med boksbyggeriet. Og bare for at få lidt inspiration vil jeg gerne se jeres smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmebyggede hestebokse
  • #1   24. aug 2018 Jeg havde engang hestebokse med skillevægge lavet af fundablokke i samme højde som frontlågen på billedet fra Fremtiden Staldinventar. Nu har jeg de der hestebokse med skyddør og fine tremmer og sager. Men jeg savner de gamle, der kunne jeg muge med minilæsseren smiley

profilbillede
  • #2   24. aug 2018 Min far lavede nogle super fine bokse selv for ca. 20 år siden.. Det vil så sige at da han boede i Norge på det tidspunkt, designede han dem og fik så dem derhjemme til at bygge dem..

De startede med at lave rammer af rustfrit stål.. I hver ramme satte de en tyk plade træ forneden og træmmer foroven (disse kunne tages ud efter ønske) døren bestod af en ramme i samme materialer og på en skinne, så det blev en skydedør.. til sidst blev alle rammer sat sammen til bokse og sat fast i gulv og væg.
    De har holdt i alle disse år, uden det store vedligehold.

Min far siger dog at hvis han skulle lave noget om, så havde han lavet den forreste væg flytbar for nemmere udmugning, samt lavet en tremmelåge ved døren, som kunne lukkes ved smed Feks. smiley

• #3   24. aug 2018 Jeg har 4 hjemmebyggede bokse i træ. De to bagerste har rå brædder på. De to forreste har i første omgang fået nogle spånplader på vi have liggende, de skal skiftes ud med brædder når jeg har tid. Alle vertikale bjælker er boltet fast i gulvet for at det skal stå super solidt. Det var nemt nok at lave men tog et par dage for min mor og jeg.

profilbillede
  • #4   24. aug 2018 Ps, stenene er bare for at holde halmen inde, da pladerne ikke var lange nok til at nå helt ned til gulvet smiley

• #5   24. aug 2018 Her er fra da vi var igang med at lave det.

profilbillede
  • #6   24. aug 2018 Jeg finder lige et par billeder at mine bokse smiley

• #7   24. aug 2018 Det her er lige det bedste jeg har. Jeg har 3 bokse som min far har bygget fra bunden. De to første er bygget i egetræ og den sidste i gran.
    De to bokse er 3x4 m og den sidste er 3x6 m, men er så delt op i to lige pt, da jeg skulle fravænne føl.

profilbillede
  • #8   24. aug 2018 vores ser sådan her ud smiley stald ejer ville gerne undgå tremmer og så ønskede hun noget der ser pænt og ikke rodet ud de er muret op og bliver vasket og kalket 1 gang om året
    de er 3 x 4 m

profilbillede
  • #9   24. aug 2018 Freja: Det ser godt nok også flot ud! går ud fra at der er armeringsjern i?

• #10   24. aug 2018 Her er løsdrift, den kan nemt laves til et par bokse smiley et godt emne da jeg skal have lavet en boks der hjemme.. smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #11   24. aug 2018 Øv øv vores er delvis boks/løsdrift - men stadig hjemmebygget

• #12   25. aug 2018 Flotte stalde i alle har.
    Vi har valgt, at det ikke bliver muret op, da der vil blive bygget helt ny stald, når der bliver penge til det. smiley

Jeg har lavet en ''fin'' tegning, sådan som jeg selv kunne forestille mig opbygningen.
    Når det er midlertidigt, kan jeg godt lide tanken om, at det er let at reparere, let at fjerne igen, og let at bygge(tror jeg)
    Her er tegning af en skillevæg. Hvorpå der sidder stolper inde ved væg, og ude ved kant. Imellem stolperne, skal der være et passende mellemrum, så der kan komme planker/brædder ned i. Disse skal ikke sidde fast, da de skal kunne udskiftes. Dog vil der være et top(planke, plade, eller brædde) der skal skrues fast, så hestene ikke løfter plankerne op.
    Det er min ikke-tømrer-hjerne der har været igang, men tømreren herhjemme har ikke lige ytret sin mening endnu. Måske han griner, eller måske han synes idéen er god, det må vi se, når han har grublet lidt.

Er der nogen der har lavet denne metode?

Jaeh, mine tegne-egenskaber er vidst ikke lige de mest fremragende smiley

profilbillede
  • #13   25. aug 2018 De havde denne metode i den stald min tidligere afdøde traver stod. Det fungerede fint da de kunne udskifte den planke han sparkede i stykker.. (han havde været mishandlet og havde nogle issues)
    Bare sørg for at det står ordentligt fast så det ikke løsner når de vil bruge det som en kløpind smiley
    Ellers kunne vel elementer fra en kostald bruges?
    Jeg skal lave en boks der hvor jeg står og tager billedet, og jeg tænkte at få fat i et ko element mere smiley

Mvh TT

• #14   25. aug 2018 Det med at sætte det fast er op til tømreren herhjemme. Jeg dirigerer og uddeler opgaver. smiley
    Men tænker også at plankerne, de kan genbruges bagefter, hvis det nu var. smiley

• #15   25. aug 2018 Sender dig lige en video over messenger - jeg kan ikke slå den op her

• #16   25. aug 2018 Therese: Det er en super god idé at gøre det på den måde, det tror jeg jeg vil have i baghovedet når vi skal til at bygge stald smiley
    Hvis ikke der allerede er stald, hvor vi flytter hen smiley

• #20   25. aug 2018 Nana: Det ser godt nok godt ud! Og super smart måde at lave det på, det må jeg vise min man, han er nemlig håndsmed, og smeder selv, hjemme, så det må han da kunne gøre efter smiley

• #22   25. aug 2018 fedt! Tak smiley

• #23   5. maj 2020 Hej:) godt nok er opslaget ikke nyt men jeg har lagt albums op på min Instagram profilfra da vi byggede bokse (muret) hvis det kan være inspiration for nogle der skal til at i gang:)
    Søg på “Stald Smedegaarden”

• #24   5. maj 2020 Hej:) godt nok er opslaget ikke nyt men jeg har lagt albums op på min Instagram profilfra da vi byggede bokse (muret) hvis det kan være inspiration for nogle der skal til at i gang:)
    Søg på “Stald Smedegaarden”

Kommentér på:
Hjemmebyggede hestebokse

Annonce