{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

Minimalisme og rosetter {{forumTopicSubject}}

Hej hg smiley

Har lige fået den lækreste 3. værelses lejlighed sammen med min kæreste. Vil gerne have indrettet den nogenlunde minimalisktisk, og søger derfor gode råd, vejledning og evt. inspiration.

Har lidt spørgsmål:

Hvad gør i med jeres rosetter? Jeg er typen der har mine hunget op. Er slet ikke vokset fra det endnu. Føler ikke jeg kan skilde mig af med dem, og har også svært ved bare at pakke dem væk. Hvordan har i båret jer ad? Og er der nogle af jer der aflevere rosetten tilbage efter stævne?

Hvordan skiller i jer bedst af med små pynteting. Har så mange ting som jeg har fået af alle mulige. Meget af det har en hvis effektionsværdi, men roder lidt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minimalisme og rosetter
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   19. sep 2018 Hvad siger din kæreste til at skulle have rosetterne hængende??

    JEg ville lave en stor opslagstavle, også hænge de aller vigtigste op, sammen med andre billeder, plakater, kunst mm.


  • #2   19. sep 2018 Hehe han er komplet ligeglad xD

    Vil helst henimod at kunne skille mig af med dem eller smide dem i en kasse. Føler mig så følelsesmæssigt forbundet til dem smiley


  • #3   19. sep 2018 Ellers skal de hvertfald hænges op på en måde hvor de ikke roder smiley Åh kan slet ikke formulere det. Ved ikke hvorfor jeg stadig er så glad for dem, er fanme 20... xD

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   19. sep 2018 Lav en "Heste-kasse", hvor du samler alle minder gennem din ride karriere - Billeder, rosetter, genstande mm. smiley

  • #6   19. sep 2018 Jeg har opgivet minimalisme. Det er ikke mig. Men jeg har en idé om at jeg skal have et rio-net op langs den ene væg, bare en enkelt bane, og der skal mine forholdsvis få rosetter være og nogle kroge med alle akkrediteringer fra arbejdet. Og lignende ting.
    Alternativt kunne jeg godt finde på at sortere i dem, så alt der er noget "ligegyldigt" fotokonkurrence pakkes ned og alt fra Dyrskue/stævner bliver (kun 6 styk). De fylder nemlig mindst i landskabet og er lidt mere strømlinet i deres farver - og så betyder de ganske enkelt mere for mig.


  • #7   19. sep 2018 Tog en billederamme og satte hønsehen eller hva man nu sir på med hæfteklammer og satte dem allesammen op på.
    Det blev en slags opslagstavle og nu hænger de fint og adder noget farverigt til mit ellers sort hvide væresle smiley


  • #8   19. sep 2018 værelse*

  • #9   19. sep 2018 Jeg har lidt samme problem. Vi har lige overtaget hus og alt er så skide moderne. Jeg vil SÅ gerne have mine rosetter hængende oppe og min kæreste synes egentlig de er lidt grimme.

    Jeg har overvejet et rio/hønsenet og så hænge dem op med print (evt. polaridstil) billeder af krikkerne. Er ikke sikker på at min kæreste er enig, men op skal de altså. Har ikke lagt så mange timer og penge i træning for at gemme præmierne væk i en kasse på loftet smiley


  • #10   19. sep 2018 Jeg har aldrig redet stævner, så rosetter er ikke lige en del af mit univers, men min mand og jeg har vedtaget, at kontoret må indeholde alle de ting, som måske ikke er så flotte at have stående/hængende i stuen smiley Så herinde har vi plakater fra hestearrangementer, hestebilleder, masser af billeder fra rejser for 5-10 år siden, plakater og figurer fra computerspil, diverse LEGO-modeller (de er sgu så dyre, at man næsten ikke skal pakke dem væk, men samtidig ikke nødvendigvis smukke) og så videre. Vi arbejder hjemmefra, så vi kigger på det hele hver dag og sørger da også for, at det ikke roder for meget, men æstetik og farvetilpasning ser vi ikke så nøje på herinde smiley Kontoret fungerer også som gæsteværelse, så overnattende gæster må leve med herligheden.

    Så hvis I har et ekstra værelse, kunne I måske gøre det samme.

    Og så bare lige et pip - minimalistisk stil kan være flot, men husk, at du skal bo i det og føle dig hjemme smiley Vi bor i nybygget lejlighed med hvide vægge og højt til loftet - vi har valgt møbler i naturtræ og gråt/sort/hvidt. Alt, hvad der ellers dekorerer rummet, er i farver - bøger, tæpper, pyntedims, rejseminder. Vi har bl.a. en flettet bjørnemaske fra Panama på væggen, som folk altid lige er henne at kigge nærmere på - lidt personlighed i ens indretningsstil er ikke en dum idé.


  • #12   19. sep 2018 Kender du til Marie Kondo metoden? Det er en rigtig god metode til at skille sig af med små pynteting og clutter generelt.

    Jeg gør det, at jeg tager genstanden i mine hænder og spørger mig selv, om jeg nogensinde har brugt det de sidste par måneder. Og så spørger jeg mig selv, om det bringer glæde. Mange af mine ting har jeg kun, fordi jeg måske kommer til at bruge det om en måned eller bare fordi....

    Men når du har fået ryddet op og diverse ting er kommet ud, så indser du, at det faktisk var ret let at gøre. For mig er det nærmest en hel cleansing for sindet - at komme af med ting jeg alligevel ikke bruger.

    Og så er det heller ikke så underligt igen, at du er glad for nogle sentimentale genstande, der bærer historie. Uanset hvor gammel du er. Det er altså ikke noget man "vokser fra" smiley


  • #13   19. sep 2018 Jeg er helt enig med Fünke. Jeg synes også du skal tjekke KonMari metoden, du kan låne hendes bog 'Magisk oprydning' på biblioteket. Bringer rosetterne dig glæde så synes jeg ikke at du skal skaffe dig af med dem, det er i mine øjne ikke målet med minimalisme. Minimalisme er jo ikke at eje nærmest ingenting for enhver pris, men kun at have ting man bruger eller som bringer glæde, det er i hvert fald min egen tolkning smiley

    Udover de nævnte muligheder kan du også købe en billederamme med rum mellem bagsiden og glasset for at arrangere rosetterne deri. Så er det også nemmere at gøre rent smiley
    Jeg synes ikke det er en fordel at pakke det hele ned. Hvis du alligevel ikke husker at du har det eller har glæde af det, så er der vel ikke den store grund til at have det liggende? smiley


  • #14   20. sep 2018 Jeg takker for svar til jer alle smiley

    Tror jeg er nået frem til at de egentlig skal op og hænge alligevel. Syntes det med rammerne er en super ide, og det ser rigtig fint og overskueligt ud smiley
    Vil helt sikkert prøve Marie Kondo metoden, det sværeste for mig er dog altid at selvom jeg ikke har brugt ting i en måned, så kan jeg alligevel føle som om jeg bare ikke kan skille mig af med genstanden xD

    jeg takker jer alle for svar! smiley


Kommentér på:
Minimalisme og rosetter

Annonce