{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning, hvornår?
  • #1   8. okt 2018 Jeg har klippet min pony igår, ikke fuldklip da det ikke er nødvendigt - endnu hvert fald.
    Der er 3 andre i stalden der også har klippet i weekenden.

    De havde det alle 4 møg varmt i stalden - trods åbne døre og vinduer.
    Og var gennblødte efter endt ridt ..
    De har alle fået klippet hals, bringe, skulder og under gjorden, og har ikke dækken på som vejret er nu.


  • #2   8. okt 2018 Ja okay, min er kun 3 år og bliver ikke brugt så meget. Og sveder ikke rigtig kun lidt under sadlen når det er. Og i den stald jeg står er de ude fra 7 om morgen til 20 om aftenen, så syntes sku den er svær smiley

  • #3   8. okt 2018 Hvorfor vil du så klippe den hvis den kun sveder lidt? smiley

  • #4   8. okt 2018 Hvis du vil klippe nu så klip, også læg evt regndækken med fleece på, og når det bliver lidt koldere så overgangsdækken.

    Her er de ude fra 06 til ca 19 nu.

    Jeg vil dog sige, at hvis den ikke sveder mere end omkring sadlen, så er det måske slet ikke nødvendigt at klippe smiley
    Hvert fald ikke så længe du ikke træner så meget .
    Men hvis du tænker den fremover kommer til at svede meget ved træning, så kan det selvfølgelig være en god ide' at klippe i år, så den lærer at blive klippet, så det ikke er så farligt næste år når den er i mere træning


  • #5   8. okt 2018 I din situation ville jeg slet ikke klippe. Hesten tager overhovedet ikke skade af at svede lidt - det er ganske naturligt smiley

    Jeg har klippet én af mine i sidste uge. Jeg ville gerne have ventet lidt, for jeg synes at dækkensæsonen bliver ALT for lang på denne måde - men han havde det så varmt, at han blev helt forkommen bare af at skridte.
    Jeg har en mere, som helt sikkert skal fuldklippes (han danner så meget underuld, at han får dermatofilose), men det kommer til at vente så længe som muligt - og gerne hen til november.


  • #6   8. okt 2018 Jeg klippede min på bringen og lidt af halsen i går smiley Hun sætter ret solid vinterpels og er tydeligvis ikke glad når hun sveder, hvilket hun nemt kommer til med den pels, specielt hvis man gerne vil have hende til at lave en lille smule smiley
    Hun får ikke dækken på, hun fryser ikke smiley


  • #7   8. okt 2018 Jeg har heller ikke klippet min, da jeg for det meste kun rider på tur, så hun sveder stort set ikke = Der er ingen grund til klipning smiley
    Men det jeg har gjort, er at putte regndækken på tidligt (slut juli måned), fordi så bliver pelsen ikke så stor og bamset ( Jeg har en fjordhest smiley )
    Hun har selvfølgelig haft dækkenet af, på de dage hvor det har været varmt smiley


  • #8   8. okt 2018 Jeg har hjulpet en veninde med at klippe hendes hest for 2 uger siden. Hesten kampsvedte af at stå stille på staldgangen mens han blev striglet og sadlet op inden ridetur, så det var på høje tid. Hvad han går med af dækken ved jeg desværre ikke. Han plejer at blive klippet 2-3 gange over vinteren

  • #9   8. okt 2018 Vil jeh heller ikke nødvendigvis smiley det er mest for han kan lærer det smiley og fordi han nok kommer til at svede noget mere når han kommer mere igang smiley

  • #10   8. okt 2018 Jeg klipper nok i næste weekend, ikke fordi at min hest ikke må svede, men han efter-sveder.
    Han er skridet af, og tør når han kommer ind, men efter få minutter er han våd igen... (uden at han har fået dækken på)

    Det er desværre ikke en mulighed at skifte dækken eller vente i 2 timer på at han er tør..

    Han går nu med 100g regndækken, efter klipning vil kan få 200g på


  • #11   8. okt 2018 TS:
    Men din hest er jo også kun 3 år, så det er jo også begrænset hvor meget og hvor tit du kan ride på den jo smiley


  • #13   8. okt 2018 Jeg er så heldig st den ene har en fin tynd pels - så han er aldrig blevet klippet.

    Ollebollen ligger pels som en islænder, og er i gang pt. Men da han er i genoptræning og kun rides på lc niveau, og jeg har hestene hjemme, så håber jeg at kunne nøjes med en klipning i slut november, og det så vil være årets eneste klipning.

    Efter klipning ligger jeg et 100-200 g dækken på alt efter vind og vejr. Ved frostgrader så får de 3-400 g på.

    Mvh charlotte


  • #14   8. okt 2018 Min begyndte at svede lidt rigeligt under almindelig ridning, så den har fået sportsklip for ca 14 dage siden og 80g dækken på. Det er lige til den varme side om dagen endnu, men ikke mere end at det er ok. Den står også et sted, hvor det allerede flere gange har været under frysepunktet om natten.

  • #15   8. okt 2018 Lad være med at klip den før det er nødvendigt smiley

    Min bliver kun klippet, hvis hun sveder så meget at hun ikke kan tørre på ½ time - det er sket en gang på fire år.


  • #16   8. okt 2018 Vi har lige klippet i dag. Fuldklip (halv hoved og ingen ben), og denne uge får hun kun regndækken på, fordi vejret bliver godt. Når det begynder at blive bare lidt køligere igen, så får hun 150 g. på og til vinter 300 g.

  • #17   8. okt 2018 Jeg klipper når det er nødvendigt, jeg er ikke i tvivl når det er.
    Bølle går med 100g pt.
    Havde jeg haft Cali, havde hun været klippet 2 gange nu og haft 200-300g på.

    Så det med klipning er så forskelligt, at det sjældent ka sammenligne med andre.
    Men sveder din hest som du beskriver, ville jeg ikke gøre det endnu.
    Vejret er skiftende pt. og det er nemmere at styre, når det er deres "rigtige" pels de har.

    Men jeg har været ude og klippe nogle heste, med flere forskellige typer pels.
    Og en af dem skal igen i næste uge.


  • #18   9. okt 2018 Mine er klippet for 14 dage siden og går nu med 300 gram. Men de er også meget kuldskær.

  • #19   9. okt 2018 300 gram smiley - men det er jo næsten sommer - der er 15 graders varme. Hvad skal de have på til vinter?


  • #20   9. okt 2018 Jeg har lige klippet i dag og hun har fået 200 G på ??

  • #21   10. okt 2018 første og fremmest tænk på hvor meget du bruger i sadlen og det andet i hvor mange timer af gangen om ugen. for sådan set så er de ved og skifte pelsen nu til vinter pelsen (:
    sådan set kan jeg godt se det hvis hesten bliver brugt hver dag og for træning som klasse heste . men en normal hest som bare bliver brugt af og til nej. det behøves ingen klipning efter min mening smiley


Kommentér på:
Klipning, hvornår?

Annonce