{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

klipning - hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley

Jeg har denne her dygtige konkurrence pony, som plejer at blive klippet i starten af november, men er ligepludselig blevet utrolig langpelset den sidste uges tid(hun står indenfor) hun går godt nok uden dækken, kan det have noget at gøre med at hun sætter meget pels? smiley

Jeg vil rigtig gerne have hende klippet her i løbet af denne måned, er det for tideligt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klipning - hvornår?
  • #1   11. sep 2013 Jeg klippede en i går, hvis du synes den er for langpelset, så klip den og giv den et overgangsdækken på.

  • #2   11. sep 2013
    Overgangsdækken i 18 grader?


  • #3   11. sep 2013 Præcis derfor har jeg ikke klippet endnu! Synes det er monster svært med antal gram i dækkenet i det her mærkelige vejr!

  • #4   11. sep 2013
    Min er ikke klippet og har haft regndækken med fleecefoer på i regnvejret de her to dage, hun har det stadig på i dag med varmere temperaturer fordi jeg ikke er nået ud og pille det af. Igår da solen stod højest og det var varmest ( vel en 17-18 grader ), var hun lun inden under, ikke varm og svedig.

    Mere ville jeg ikke proppe på når temperaturene svinger fra 10 grader til 18 grader, samt med regn mm. Så kan man proppe mere på om natten eller hvis det regner hele dagen.


  • #5   11. sep 2013 Tjah, man kan jo stå i en situation hvor det er nødvendigt at klippe tidligt...

    Hjalte har sat voldsomt meget pels - allerede for 3 uger siden fik han en bringeklip, men han var stadig gennemblødt når jeg var færdig med at ride.
    For 1 uge siden dik han en udvidet jagtklip - men hesten kampsveder altså stadig... Så meget at mine gamacher oss er gennemblødte efter 45 mins ridning.

    I dag er det slut - der får han en fuldklip. Det andet er simpelthen for bøvlet.
    Så må han få overgangsdækken på (150g fyld)
    Han går i løsdrift, så jeg har ikke mulighed for at lade ham stå i boksen og tørre med et tæppe.


  • #6   11. sep 2013 tak for alle jeres gode svar, jeg vil tænke over det og få en til at komme og klippe hende smiley

  • #7   11. sep 2013 Vi klipper vores konkurrence hele året hvis de sætter pels smiley men det er jo meget forskellig hvor meget pels de får. nogle klipper vi kun 2 gange gennem vinteren andre klippes hver måned smiley

  • #8   11. sep 2013 Min er ikke klippet endnu, men det kan ikke vare længe, for hun er også begyndt at sætte pels, og hun har gået med regndækken på i en 3 uger tid nu.

  • #9   11. sep 2013 så snart der er lidt mere stabilt vejr ryger pelsen på min, hun sveder simpelthen over det hele, men så længe det svinger så meget som det gør nu så syntes jeg det er en smule problematisk med dækken, så trækker den så længe jeg kan smiley men det bliver vidst nogenlunde stabilt fra næste uge af smiley

  • #10   11. sep 2013 nu sætter min pels så langt at det kan krølle... Og jeg klipper ikke min endnu. Synes simpelthen det er syndt og unødvendigt. Specielt så længe han står går ude om natten smiley

    Han bliver ikke klippet før han har lagt det meste af sin pels og mit håb er at jeg ikke behøver at klippe ham i år. Han lægger netop så meget pels fordi han har været klippet alt for tidligt i mine konkurrence år og jeg har derfor fuldstændig ødelagt hans egen naturlige cyklus smiley

    Jeg anbefaler at vente i hvertfald indtil at vejret er mere stabilt smiley


Kommentér på:
klipning - hvornår?

Annonce